Az utóbbi időszakban nagyon rákapcsolt Cupertino dedikált hírolvasó alkalmazása. A Slate beszámolója szerint megugrott a cikkeiket így olvasók száma, ám ettől még nem laknak jól az újságírók.

Különös kapcsolatba kerül az Apple-lel az a médiavállalat, amelyik megállapodik a technológiai céggel arról, hogy a News alkalmazáshoz szolgáltat anyagokat. A több mint két évtizede működő, népszerű online magazin, a Slate most egy terjedelmes cikkben számolt be saját tapasztalatairól.

Aggregált hatalom

Az Apple News az iOS 9 óta az almás felhasználók egyik alapvető alkalmazásává vált, ha médiafogyasztásról van szó. Többek között a cég okostelefonjaira is automatikusan feltelepített app az olvasó érdeklődési köre, szokásai alapján tud személyre szabott hírfolyamot kínálni. Mivel a preferencia folyamatosan finomítható, így elméletben a felhasználó és a tartalom előállítója is elégedetten dőlhet hátra, hiszen előbbi számára releváns cikkeket olvashat, utóbbi pedig növelte elérését.

A konstrukció buktatója viszont abban áll, hogy az Apple mint oly sok más területen, itt is a lehető legszorosabbra húzza a gyeplőt. Az alkalmazás nem irányítja át sehova az internetezőt, minden anyag az appon belül jelenik meg, így természetesen az online magazinok is elesnek attól a lehetőségtől, hogy önnállóan generáljanak reklámbevételt mindebből. (Ez merőben más modell, mint ahogy a Google dolgozik, de ugyanitt megemlíthető a Facebook pár éve bevezetett Instant Articles szolgáltatása is.)

Háromszoros semmi

A Slate anyagának nyitóképén a Hófehérkéből ismert boszorkány keze látható, amint az Apple ikonikus logóját kínálja fel. Ebből nem nehéz rájönni, hogy a partnerséget nem feltétlenül éli meg szimbiózisként a lap. Pedig ha csak pusztán a számokat nézzük, akkor panaszra nem lehet ok. Amint a lenti grafikonon is jól kivehető, az elmúlt bő egy év alatt a megtekintések száma megháromszorozódott, ezzel párhuzamosan pedig az egyedi látogatók száma is többszörösére ugrott. Ennek köszönhetően az Apple alkalmazása már több olvasót generál a kiadónak, mint amennyit a Facebook platformja hoz. (Ez egy ilyen nagy, népszerű, populáris témákat feldolgozó médiumnál mindenképpen komoly fegyvertény.) 

A Slate magazin anyagainak olvasottsága az elmúlt bő egy évben az Apple News felületén


A baj csak az, hogy a hatalmas érdeklődést nem tudják a kiadónál forintosítani, pontosabban dollárra váltani. Az elemzésben egy rendkívül érdekes konkrét összehasonlítást is kapunk: a Slate több pénzt keres egy 50 ezerszer megnyitott saját oldalon elhelyezett cikkel, mint amennyit 54 millió megtekintés hoz az Apple News rendszerében.

Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy ilyen nagy eléréssel áttételesen azért érkezhet extra bevétel is a Slate-hez. Igaz, ezt jóval nehezebb mérni, de például javulhat a márka ismertsége, megítélése stb., ami hosszabb távon új olvasókban és hirdetőkben is megmutatkozhat. Ráadásul az Apple nemrégiben kicsit lazított, és ha korlátozott formában is, de van lehetőség némi reklámbevételre szert tenni a partnereknek is a platformon belül. Ez azonban láthatóan nem oldja meg a kiadók részéről megfogalmazott problémát.

Érkezhet a szuperelőfizetői modell

A megoldás viszont már lehet, hogy készülőben van. Ha igazak a most nyáron felreppent híresztelések, Cupertinóban gőzerővel dolgoznak egy új tipusú előfizetői csomag előkészítésén. Az Apple ezzel tulajdonképpen az Amazon Prime-ot másolná azzal, hogy különböző tartalmakat és széles körű szolgáltatásokat átölelő egységes csomagot vezetne be. Ennek bevételeiből pedig vissza lehetne osztani valamennyit a tartalmakat előállító kiadóknak.

Az informátorok szerint az lehet a szuperelőfizetői modell bevezető lépése, hogy az idén tavasszal felvásárolt, digitális magazinok terjesztésére specializálódott Texture-t összevonják az Apple News alkalmazással. A 2010-ben indított Texture előfizetői több mint 200 magazin elektronikus változatát lapozgathatják korlátlanul 10 dolláros havi díj fejében. A fenti lépésre valamikor jövőre kerülhet sor, és majd csak azt követően tervezik bevezetni a teljes integrációt, azaz a videós tartalmak és az Apple Music által kínált zenék összevonását egyetlen előfizetői csomagba.

Mobilitás

Ezúttal egy iskolaigazgatót hurcoltak meg deepfake miatt

A hatóságok szerint egy bosszúszomjas kolléga kreált és terjesztett MI segítségével hamisított, rasszista megjegyzésektől hemzsegő hangfelvételt.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.