Az Apple egyelőre nem kívánta kommentálni a The Information exkluzív értesüléseit, miszerint tervezőasztalon van szolgáltatásaik új tipusú értékesítése. A lap két forrásra hivatkozva közölte, hogy az almás vállalatnál komolyan fontolgatják egy mindent lefedő egységes előfizetői csomag bevezetését, amellyel a felhasználók a zenéktől a filmeken át a digitális magazinokig mindenféle szolgáltatást elérhetnének.
A hegy nem ment Mohamedhez
A szuperelőfizetői csomag meglehetősen nagy lépésnek számítana a cég eddigi gyakorlatához képest, hiszen az Apple sokáig ellenállt a sima előfizetői modell használatának is. Ez leginkább a zenei piacon volt érzékelhető, ahol a cég még akkor is tartotta magát az eseti fizetési rendszerhez, amikor versenytársai már rég az előfizetéssel szabadon streamelhető zenehallgatást propagálták. A digitális zeneletöltés aránya azonban egyre kisebb és kisebb lett a 2010-es évek első felében, így az Apple is kénytelen volt váltani, és három éve bevezette az Apple Musicot.
Bár a szolgáltatás azóta nagyjából 40 millió előfizetőt gyűjtött, a nemrégiben tőzsdére lépett legfőbb rivális még mindig nehezen legyűrhető ellenfélnek látszik. A Spotify elleni harcban is jól jöhetne a fentebb említett konstrukció, amellyel vélhetően tovább növelhető minden részterület tábora, legyen szó videóról, zenéről, vagy éppen digitális magazionokról.
Márpedig pont ezekről van szó a források szerint, hiszen a kiszivárgott tervek ezek összekapcsolását ígérik. A mindent lefedő előfizetéses konstrukcióra létezik egy igen jó gyakorlati példa: Prime előfizetéses csomagjával az Amazon évek óta rengeteg pénzt keres. Utóbbi a sorozatok és mozifilmek, illetve zenék mellett különböző vásárlási kedvezményeket, extra kényelmi szolgáltatásokat is biztosít azoknak, akik hajlandók minderre évi 119 dollárt áldozni.
Szakaszos bevezetés
Az Apple-nél ugyan értelemszerűen kimaradnak a webshopos akciók, ám az ajánlatot gazdagítani tudják egy bőséges kínálattal rendelkező magazinos portfólióval. Az informátorok szerint az lehet a szuperelőfizetői modell bevezető lépése, hogy az idén tavasszal felvásárolt, digitális magazinok terjesztésére specializálódott Texture-t összevonják az Apple News alkalmazással. A 2010-ben indított Texture előfizetői több mint 200 magazin elektronikus változatát lapozgathatják korlátlanul 10 dolláros havi díj fejében.
A fenti lépésre valamikor jövőre kerülhet sor, és majd csak azt követően tervezik bevezetni a teljes integrációt, azaz a videós tartalmak és az Apple Music által kínált zenék összevonását egyetlen előfizetői csomagba. Már amennyiben a forrásoktól származó információk pontosnak bizonyulnak.
Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól
A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak