Le ugyan nem tarolta a piacot a készülék, de az amerikai keresőóriás így sem lehet elégedetlen.

Híresen titkolózó a Google a sajátmárkás okostelefonok eladásait illetően. Arról, hogy mennyi fogyott az első generációs Pixelekből, csak áttételesen értesülhetett a nagyközönség. A Google esetében ugyanis a bevételből nem lehet következtetni, hiszen a telefonokból befolyt pénzeket a több más elemet tartalmazó "gyűjtőben", az enigmatikus elnevezésű egyéb bevételek (Other Revenues) soron tűntetik fel a pénzügyi beszámolókban.

Roppant mókás módon azonban a nagy titkolózás közepette maga a Google szolgáltatott olyan információt, amiből jó közelítéssel meg lehetet mondani, hogy áll a Pixel család nyolc hónappal a megjelenés után. A Google alkalmazásboltja ugyanis minden alkalmazás esetében szerepelteti a letöltési számot. A Pixeleken pedig könnyen találni olyan programot, amelyet (elvileg) csak azokra a telefonokra tudnak telepíteni.

Az egyik ilyen app, a Launcher a nyolcadik hónapban lépett szintet, azaz váltott át az 1-5 milliós sávba. Ebből pedig egyértelműen megállapítható, hogy a cég bő fél év alatt tudott hétszámjegyű eladást produkálni (további részletek erre).

Kicsi, de gyorsan nő

Ezúttal viszont egyszerűbb az élet, hiszen az IDC egészen pontos darabszámmal rukkolt elő. A piackutató vállalat szerint 2017-ben összesen 3,9 millió példány fogyott a Pixelekből. A vállalat kutatási igazgatója, Francisco Jeronimo közölte, hogy ez mindkét generáció eredményét magába foglalja, tehát a 2016-os és a tavaly bemutatott Google okostelefonok összesített eredménye ismert az IDC előtt.

Habár soknak tűnik ez a közel négymilliós értékesítési szám, voltaképp csepp a tengerben. A teljes piacnak az egy százalékát sem adják a Pixelek, hiszen az a piackutató vállalat szerint a tavalyi év során mintegy 1,5 milliárdos eladást produkált. Ebből csak az utolsó negyedévben 77,3 millió darabbal részesedett az Apple az iPhone-ok révén, tehát, noha számos területen rivalizál egymással a két vállalat, ezen a téren a Google jelenleg labdába sem rúg Steve Jobs cége mellett.

Ugyan a számok alacsonyak, biztató, hogy növekedő tendenciát mutatnak. Jeronimo közlése szerint az idei éves eredmények gyakorlatilag a tavaly elérteknek a dupláját hozták. Ezt mindazonáltal fenntartásokkal érdemes kezelni, hiszen a vállalat mindössze 2016 októberében dobta piacra első, Pixel márkás telefonját. Meglepő lenne, ha ebből közel 2 millió elment volna a karácsonyi bevásárlási időszakban; sokkal valószínűbb, hogy az IDC a 2016-os eredményekbe beleszámolta még a Nexus modellek értékesítési darabszámát is.

Öntik a pénzt a hardverbe

Szinte nincs határa azoknak az erőforrásoknak, amiket a Google képes megmozgatni a Pixelek sikeréért. Komoly befektetéseket eszközölt többek között hardveres téren. Két éve például magához csábította a korábbi Motorola vezető Rick Osterloht hardveres üzletágának vezetésére. Ez persze nem csak az okostelefonokat tartalmazza, hanem a Google Home okoshangszórókat, Chromecast streaming eszközöket és a Google Wi-Fi routereit is ez a divízió fejleszti.

Emellett egymilliárd dollárt rakott a HTC kezébe tavaly azért, hogy a cég 2 ezer mérnökét magához vehesse. Az érintettek közül sokan korábban a Pixel első generációján dolgoztak a HTC-nél, mely vállalat felelt a Google okostelefonjának előállításáért.

Konzumer tech

Tervezni kezdik az óriási, űrhajósok generációit szállító hajókat

A legközelebbi exobolygók is csak több száz vagy ezer év alatt lesznek megközelíthetők, ami különféle kérdések egész sorát veti majd fel az utazás fizikai megvalósításán túl is.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.