Híresen titkolózó a Google a sajátmárkás okostelefonok eladásait illetően. Arról, hogy mennyi fogyott az első generációs Pixelekből, csak áttételesen értesülhetett a nagyközönség. A Google esetében ugyanis a bevételből nem lehet következtetni, hiszen a telefonokból befolyt pénzeket a több más elemet tartalmazó "gyűjtőben", az enigmatikus elnevezésű egyéb bevételek (Other Revenues) soron tűntetik fel a pénzügyi beszámolókban.
Roppant mókás módon azonban a nagy titkolózás közepette maga a Google szolgáltatott olyan információt, amiből jó közelítéssel meg lehetet mondani, hogy áll a Pixel család nyolc hónappal a megjelenés után. A Google alkalmazásboltja ugyanis minden alkalmazás esetében szerepelteti a letöltési számot. A Pixeleken pedig könnyen találni olyan programot, amelyet (elvileg) csak azokra a telefonokra tudnak telepíteni.
Az egyik ilyen app, a Launcher a nyolcadik hónapban lépett szintet, azaz váltott át az 1-5 milliós sávba. Ebből pedig egyértelműen megállapítható, hogy a cég bő fél év alatt tudott hétszámjegyű eladást produkálni (további részletek erre).
Kicsi, de gyorsan nő
Ezúttal viszont egyszerűbb az élet, hiszen az IDC egészen pontos darabszámmal rukkolt elő. A piackutató vállalat szerint 2017-ben összesen 3,9 millió példány fogyott a Pixelekből. A vállalat kutatási igazgatója, Francisco Jeronimo közölte, hogy ez mindkét generáció eredményét magába foglalja, tehát a 2016-os és a tavaly bemutatott Google okostelefonok összesített eredménye ismert az IDC előtt.
Habár soknak tűnik ez a közel négymilliós értékesítési szám, voltaképp csepp a tengerben. A teljes piacnak az egy százalékát sem adják a Pixelek, hiszen az a piackutató vállalat szerint a tavalyi év során mintegy 1,5 milliárdos eladást produkált. Ebből csak az utolsó negyedévben 77,3 millió darabbal részesedett az Apple az iPhone-ok révén, tehát, noha számos területen rivalizál egymással a két vállalat, ezen a téren a Google jelenleg labdába sem rúg Steve Jobs cége mellett.
Ugyan a számok alacsonyak, biztató, hogy növekedő tendenciát mutatnak. Jeronimo közlése szerint az idei éves eredmények gyakorlatilag a tavaly elérteknek a dupláját hozták. Ezt mindazonáltal fenntartásokkal érdemes kezelni, hiszen a vállalat mindössze 2016 októberében dobta piacra első, Pixel márkás telefonját. Meglepő lenne, ha ebből közel 2 millió elment volna a karácsonyi bevásárlási időszakban; sokkal valószínűbb, hogy az IDC a 2016-os eredményekbe beleszámolta még a Nexus modellek értékesítési darabszámát is.
Öntik a pénzt a hardverbe
Szinte nincs határa azoknak az erőforrásoknak, amiket a Google képes megmozgatni a Pixelek sikeréért. Komoly befektetéseket eszközölt többek között hardveres téren. Két éve például magához csábította a korábbi Motorola vezető Rick Osterloht hardveres üzletágának vezetésére. Ez persze nem csak az okostelefonokat tartalmazza, hanem a Google Home okoshangszórókat, Chromecast streaming eszközöket és a Google Wi-Fi routereit is ez a divízió fejleszti.
Emellett egymilliárd dollárt rakott a HTC kezébe tavaly azért, hogy a cég 2 ezer mérnökét magához vehesse. Az érintettek közül sokan korábban a Pixel első generációján dolgoztak a HTC-nél, mely vállalat felelt a Google okostelefonjának előállításáért.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak