A cég ugyan beszámolóiban nem hozza nyilvánosságra az eladási adatokat, ám ironikus módon saját alkalmazásboltja lerántja a leplet a titkos információról.

A Google korábban Nexus márkanév alatt hozott ki okostelefonokat különböző távol-keleti gyártókkal közösen, ám tavaly úgy döntöttek, alaposan átformálják a marketingstratégiát, és immár a saját logót előtérbe tolva dobnak piacra készülékeket.

Nem olcsó mulatság

A Pixel elnevezésű sorozat első generációja rögtön két fő változatban, 5 és 5,5 hüvelykes kijelzőmérettel jelent meg tavaly októberben. A kisebb Pixel háttértár függvényében 650-750, míg nagyobb testvére, a Pixel XL 770-870 dolláros áron került forgalomba. Az Android rendszer maximális teljesítményét megmutatni hivatott csúcsmodellek igen jó fogadtatást kaptak mind a kritikusok, mind a tényleges vásárlók részéről. Az amerikai piacon például az exkluzív értékesítési jogokat kapó Verizonnál a legdrágább változat pillanatok alatt készlethiányos lett.

Az azóta eltelt nyolc hónap tényleges eladási eredményeit azonban nem lehetett tudni, hiszen a Google, ellentétben például az Apple-lel, nem ad hivatalos tájékoztatást erről. A Google esetében ráadásul a bevételből sem lehet következtetni, hiszen a telefonokból befolyt pénzeket a több más elemet tartalmazó "gyűjtőben", az enigmatikus elnevezésű egyéb bevételek (Other Revenues) soron tűntetik fel a pénzügyi beszámolókban.

Önleleplezés

Roppant mókás módon azonban a nagy titkolózás közepette maga a Google szolgáltat olyan információt, amiből jó közelítéssel meg lehet mondani, hogy áll a Pixel család bő fél év után. Az Ars Technica írása mutatott rá erre a meglehetősen egyszerű trükkre, ami a Google alkalmazásboltjára épít. A Play ugyanis minden alkalmazás esetében szerepelteti a letöltési számot. A Pixeleken pedig könnyen találni olyan programot, amelyet (elvileg) csak azokra a telefonokra tudnak telepíteni. Ráadásul ezek már gyárilag rajta vannak az eladott modelleken. Az sem zavar be a statisztikába, ha egy felhasználó eltávolítja, majd újra telepíti mondjuk a Pixel Launchert, hiszen a rendszer felhasználónként számol, azaz nem történik dupla, tripla stb. könyvelés.

Némi nehézséget csak az okoz, hogy a Play nem pontos számot, hanem sávot ad meg a letöltési mennyiségnél, azaz ezen belül már nem lehet pontosítani. Igen ám, de a Launcher épp a napokban lépett szintet, azaz váltott át az 1-5 milliós sávba. Ebből pedig egyértelműen megállapítható, hogy a cég nyolc hónap alatt tudott hétszámjegyű eladást produkálni.

Ha innen nézzük kevés, ha onnan, akkor meg sok

Egymillió darabot értékesíteni az újrabrandelt csúcskategóriás, itthon nagyjából negyedmillió forintért kínált telefonokból elég komoly teljesítménynek tűnik. Ám ha ezt összevetjük a legföbb rivális, az iPhone értékesítésével, akkor bizony még van tér a fejlődésre, hiszen az Apple negyedévente képes több tízmilliót eladni okostelefonjaiból.

Ennek ellenére a Google-nek azért nincs oka panaszra, hiszen a saját márkás telefonjai leginkább kirakatmodellnek tekinthetők. A mennyiséget pedig bőven hozza az Android rendszerre gyártó partnerek serege, élükön a legnagyobb játékossal, a dél-koreai Samsunggal. Ráadásul hamarosan érkezik az erősítés, az ívelt kijelzővel szerelt második generációs Pixelek képében.

Konzumer tech

Tervezni kezdik az óriási, űrhajósok generációit szállító hajókat

A legközelebbi exobolygók is csak több száz vagy ezer év alatt lesznek megközelíthetők, ami különféle kérdések egész sorát veti majd fel az utazás fizikai megvalósításán túl is.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.