Történelmi eredményt hozott az IDC legfrissebb kutatása az okostelefon-piac legfrissebb helyzetéről. A gyengélkedő globális eladásokra fittyet hánytak az agresszív távol-keleti márkák, a Huawei pedig beelőzte az Apple-t.

Meglehetős hullámvasútban van az okostelefonok világpiaca. A félévvel ezelőtti visszaesést követően jött egy plusznullás periódus, most viszont ismét lefelé tartanak az eladások. Igaz, a mostani lejtmenetet több gyártó egyáltalán nem érzi: két kínai szereplő például rakétasebességbe kapcsolva ostromolja a csúcsot. 

Ismét lefelé

Az IDC legfrissebb, második negyedévre vonatkozó gyorsjelentése szerint áprilistól június végig 342 millió okostelefont értékesítettek globálisan. Ez majdnem 2 százalékkal elmarad a tavalyi eredménytől, így ez egyértelmű recessziónak minősül. Az viszont már sokkal érdekesebb, hogy ezen belül ki hogy teljesített.

 

Copy: Okostelefon-piac 2017/Q3
Infogram

Ahogy a számokból látszik, a listavezető Samsung ugyan még mindig a legnagyobb szereplő, de 10 százalékkal kevesebb telefont adott el most, mint egy évvel ezelőtt. Ami nem nagy meglepetés, hiszen a pár napja kiadott pénzügyi jelentésből már ki lehetett olvasni, hogy nem klappol minden Dél-Koreában.

A másik vesztese a negyedévnek látszólag az Apple, amelynél utoljára 2010-ben fordult elő, hogy nem az első két hely valamelyikén szerepelt. Ez a visszaesés azonban csak viszonylagos, hiszen az 1000 milliárd dolláros cégértékhez közelítő Cupertino külön ligában játszik a magasan pozícionált termékskálájával. Ráadásul az Apple még növelni is tudta az eladásait egy alapvetően lefelé bandukoló szegmensben.

Közeledik a Távol-Kelet

Akik viszont egyértelműen jól jöttek ki az évközepi megmérettetésből, azok a kínai gyártók. Mindhárom toplistás versenyző szépen hízott, ám az Oppo 5 százalékos erősödése vánszorgásnak tűnik a Huawei és a Xiaomi 40-50 százalék körüli dinamikájához képest.

A Huawei ezzel a teljesítménnyel le tudta szorítani a második helyről az Apple-t, és már a Samsung sincs beláthatatlan messzeségben. Az IDC szakértői mindezt az erős hazai pozíciónak, az új, magasan árazott P20 család sikerének, a Honor márka folyamatos jó eladásainak, valamint a fejlesztéseknek köszönhető renoméjavulásnak tulajdonítja.

A Xiaomi esetében jól jött az Indiában megszerzett piacvezető pozíció, de az indonéz piacon is erős támadásban van az ott még vezető Samsung ellen.

Konzumer tech

Nem tudjuk és nem is nagyon akarjuk használni az AI PC-t

Mindez egy Intel által rendelt nemzetközi kutatás eredményeiből olvasható ki. Az eladásban érdekelt csipgyártó összefoglalója azért igyekezett a potenciális pozitívumokra koncentrálni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.