Ha nem is mindenben soron sikerült meghaladni az előzetes elemzői várakozásokat az Apple most zárt negyedévének, de összességében igen elégedetten magyarázhatta bizonyítványát Tim Cook. A társaság vezetője többek között azt hangsúlyozta ki, hogy ez volt a cég fennállásának legsikeresebb harmadik üzleti negyedéve (az Apple-nél ez a júniussal záruló periódust jelenti).
Jól fogyott az iPhone
Bár a vállalat sok lábon áll, a bevétel szempontjából hosszú évek óta a legfontosabb terméknek az okostelefonok bizonyulnak. Az almás készülékekből 41,3 millió darabot értékesítettek. Ez ugyan egy hangyányival elmaradt a szakértők által remélt 42 milliótól, ám a serpenyő másik oldalán ott van a telefonok bevétele. Utóbbi annak ellenére tudott óriási, 20 százalékos mértékben nőni éves összevetésben, hogy a cég tavaly is eladott 41 millió telefont a tavaszi-nyár eleji időszakban. A változást nyilvánvalóan a méregdrága iPhone X hozta, amelyet tavaly ősszel dobott piacra az Apple, és láthatóan nem mindenkit riasztott el a dollárban is négy számjegyű árcédula.
A kisebb súlyt képviselő termékek közül a táblagépek viszonylag jól teljesítettek, hiszen az iPad-ekből nagyjából annyi fogyott, mint tavaly ilyenkor. Igaz, itt az átlagárat nemhogy nem sikerült feljebb strófolni, hanem 5 százalékkal romlott is a mutató. Ehhez képest viszont rosszul szerepeltek a Macintoshok. Az Apple számítógépeiből éves összevetésben 13 százalékkal kevesebb fogyott a második negyedévben. Szépségtapaszként említhető, hogy az ebből befolyt pénz viszont szintén csak 5 százalékkal lett kevesebb, azaz kevesebb, de legalább drágább Macet rendeltek a felhasználók.
A többek között az App Store és az Apple Pay bevételeit tartalmazó Services szekció ellenben szárnyalt. Ezen a soron 31 százalékos forgalomnövekedésről tudott beszámolni a cég. A bő 9,5 milliárd dollárnyi bevétel azt jelenti, hogy a termékkör súlya a teljes cégen belül megközelíti a 18 százalékot.
A vállalat teljes forgalma szűk 53,3 milliárd dollárt tett ki, amiből a kedvezőbb adózási környezetnek is köszönhetően rengeteg nettó profitot tudott megtartani magának az Apple. A 11,5 milliárdos nyereség majdnem harmadával több, mint az egy éve ilyenkor elért szint.
Közel a történelmi pillanat?
Bár a pénzügyi jelentéssel szinte egyszerre érkezett meg az IDC legfrissebb kutatása a globális okostelefonos piacról, a befektetők nem kaptak szívrohamot attól, hogy 2010 óta először fordult elő, hogy az Apple csak a harmadik legtöbb mobilt eladó gyártó lett. A meggyőző üzleti eredmények hatására 4 százalékot emelkedetek a papírok, így a részvényárfolyam immár 197 dollár fölé kúszott. Ha utóbbi eléri a nagyjából 207 dolláros szintet, akkor az Apple lesz az első amerikai vállalat a történelemben, amelynek cégértéke eléri az 1000 milliárd dollárt.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak