Természetesen még csak igen korlátozott módon, de üzembe állt az első, vezető nélkül dolgozó flotta.

Többévnyi fejlesztést és tesztelést követően munkába álltak Kínában az első, emberi sofőr nélkül működő taxik. Az Egyesült Államokban bejegyzett, egy kínai származású fiatal kutatómérnök által mindössze 2016-ban alapított AutoX ezzel rekordidő alatt jutott el oda, ahová eddig kevés riválisnak sikerült.

Nehéz terepen

Az egyelőre Sencsen belvárosára korlátozódó szolgáltatásnál Chrysler Pacifica modellekkel végzik a személyszállítást. Természetesen az autók szenzorok garmadával vannak felszerelve, hogy minden irányban és minden pillanatban tisztában legyen az algoritmus a környezeti viszonyokkal. A vezető nélküli járműveket egyelőre pilot program keretében engedték az utakra. A vállalkozó kedvűeknek előbb regisztrálnia kell és az előre feltöltött kreditjeikkel tudják igénybe venni a futurisztikus fuvart.

 

 

Ahogy a fenti bemutató videóban is kitűnik, a kínai város nem éppen a fegyelmezett közlekedőiről híres. A tesztút során az AutoX kocsijának többek között piroson átvágó biciklissel, szabálytalanul parkoló autókkal és egyéb váratlan eseményekkel kellett megbirkóznia.

A szolgáltatás mögött a startup AI Driver elnevezésű önvezető rendszere dolgozik, amely például már Kaliforniában is azon kevés megoldások között van, amelyek engedélyt kaptak az ottani hatóságoktól a vezető nélküli autózás éles közúti teszteléséhez. Az AI Driver algoritmusát lidaros szenzorok, kamerák és lézeres érzékelők látják el a szükséges információkkal, és az egész konstrukció járműfüggetlen, azaz elméletben bármilyen gyártó modelljéhez hozzáigazítható a rendszer.  

Egyre több az első fecske

Habár a tényleges és teljes önvezető rendszerek széles körű használatától még évekre vagyunk (a technológia finomítása mellett szükség van például a szabályozói környezet kialakítására is), egyre gyakrabban lehet beszámolni olyan új kezdeményezésekről, amelyek valamilyen szempontból áttörésként értékelhetők. Az AutoX mostani programja sem világpremier, hiszen az Alphabet szárnyai alatt működő Waymo már két évvel ezelőtt elindította saját hasonló szolgáltatását az arizonai Phoenixben.

Piaci hírek

Spanyol tudósok: a túlóra nem hogy káros, hanem egyenesen építő

Ha angol tudósok jöttek volna ezzel, meg sem lepődnénk. De épp a szieszta hagyományát mind a mai napig ápoló spanyolok?!
 
Hirdetés

Hazánk régiós SolarWinds-központ lett

A SolarWinds és a RelNet megállapodása révén utóbbi magas színvonalú szolgáltatásokat nyújt régiónkban a SolarWinds viszonteladói és ügyfelei számára.

Manufacture IT

Az 5G legnagyobb nyertesei az ipari vállalkozások

MEGNÉZEM »

a melléklet támogatója a Vodafone

Igen, ahogy mindenki mondja: sokba, nagyon sokba. De közel sem csak a fizetése miatt. A költségekhez hozzá kell számolni a növekvő kiválasztási költségeket – és a magas fluktuációt.

a melléklet támogatója a Mndwrk

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.