A gyártók bizonyára tiltakoznának a kijelentés ellen, mondván már a mesterséges intelligencia is ott dübürög a mobiltelefonokban. Az elemzők viszont főleg ezzel magyarázzák a piaci lejtmenetet.

Az idei első negyedévben 2 százalékkal kevesebb okostelefont szállítottak a világpiacra a gyártók, mint egy éve. Meghosszabbodott a készülékek csereciklusa, a szolgáltatók is jóval kisebb mértékben támogatják az új eszközök vásárlását és általános a vélekedés szakmai körökben, hogy főként a hardveres újítások hiányoznak a telefonokból – állapítja meg a Strategy Analytics.

A vezető triumvirátus pozíciója töretlen

A nemzetközi piacelemző cég legutóbbi jelentése szerint az idei év első három hónapjában 345 millió okostelefon került a globális kiskereskedelembe, szemben az egy évvel korábbi 354 millióval. Éves összevetésben a Samsung megőrizte az első helyét, amihez elegendő volt a 22,6 százalékos piaci részesedés. A dél-koreai gyártót rövid időre a múlt év utolsó negyedévében szorította le a dobogó legfelső fokáról az Apple, miután novemberben piacra dobta az iPhone X-et, de még éreztette a kedvező hatását az iPhone 8 előző negyedév végi premierje is. A Samsung viszont a zászlóshajóinak a piacra vitelét inkább az első negyedév végére időzíti. A koreai cég stabilan őrzi a pozícióit Észak-Amerikában, Nyugat-Európában és otthon is, ám igen komoly kihívókat kapott Kínában és Indiában.

 

Copy: PC-piac 2018/Q1 - Gartner, IDC
Infogram

A második legjelentősebb tételt 55,2 millió készülékkel az Apple szállította a világpiacra, amivel az egy évvel korábbinál is jobb, bő 15 százalékos részesedést szerzett magának. Az almalogójú gyártó az utóbbi négy negyedévből háromban növelni tudta az eladásait. A már említett iPhoneX főleg Kínában és az USA-ban hasít, de jó kilátásai vannak Indiában és Afrikában is.
A kínai Huawei is felfért még a dobogóra, eddig még nem látott ütemű növekedésével, amivel a tavalyi 9,8 százalék után az idei első negyedévben 11,4 százalékra tudta feltornászni a piaci részesedését. Minden régióban növelni tudta az eladásait olyan népszerű új modelljeinek köszönhetően, mint a Honor 7X.

A Huawei ezerrel cáfolja, hogy saját operációs rendszere lesz

Azt viszont kategórikusan cáfolja a távol-keleti gyártó, hogy belátható időn belül saját mobil operációs rendszert fejlesztene a Google-tól való függés csökkentésére. A vállalat Honor részlegének a vezetője korábban még arról beszélt, hogy a Huawei képes lenne rá, de manapság nem gondolják, hogy erre szükség lehet. Ismert, hogy két kínai mobilgyártó a ZTE és a Huawei is többször került a szőnyeg szélére az USA-ban, feltételezett ipari kémkedést tulajdonítva nekik. A ZTE ellen már meg is hozták a kemény szankciókat. A Huawei egyelőre azt tapasztalja, hogy készülékei mostanában már nem kapják meg az ottani szolgáltatók támogatását.

A globális ötösfogat további tagjai is kínaiak. Az utóbbi időszak leglátványosabb kiugrását a Xiaomi mutatja, amely már a tőzsdére készül, és az idei első negyedévben 28,3 millió okostelefont szállított a világpiacra, ezzel a negyedik helyet kaparintva meg magának. Részesedését lényegében egy év alatt megduplázta 4-ről 8 százalékra. A Xiaomi futótűzként terjed Ázsia-szerte, különösen Indiában. Magyarországon is elindult már hivatalos csatornákon is a készülékek értékesítése, az Ingram Micro közreműködésével.

De ott van szorosan a nyomában a másik nagy kínai rivális az OPPO is, igaz utóbbi nem tudta felvenni a Xiaomi és a Huawei által diktált tempót. Az OPPO idén 7 százalékos részesedést mondhat magáénak a tavalyi 7,8 százalék után. Az új generációs kínaiak rohama olyan korábbi nagy neveket szorított a 7 százalék alatti sávba, mint a Sony, az LG, a Lenovo, a ZTE és a HTC.

Mobilitás

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.