Nem aprózzák el, nagyjából 10 milliárd dolláros bevételt várnak a részvénykibocsátásól.

A Bloomberg és a South China Morning Post értesülései szerint a távol-keleti, okostelefonokat gyártó vállalat a tőzsdén is megmérettetné magát. Ennek során 10 milliárd dollárt tervez összekalapozni a befektetni vágyók körében.

Akár 100 milliárdot is érhet a cég

Hivatalosan is benyújtotta tőzsdére lépési kérelmét a Xiaomi Hongkongban, olvasható a város tőzsdei dokumentumaiban. Ha sikeres lesz a 10 milliárd dollár értékűre becsült tőkebevonás, akkor az az egész vállalatot nagyjából 100 milliárd dollárosra értékeli.

A lépés ideális helyzetben következik be a vállalat számára. 2015-ig ugyan lendületesen nőtt a Xiaomi, de aztán megakadt a szekér. Az IDC 2014-es harmadik negyedéves adatai szerint az akkor még fiatalnak számító kínai cég harmadik helyen landolt az okostelefon gyártók között. Az évben pedig összesen 61 millió készüléket értékesített, amivel 227 százalékos növekedést ért el 2013-hoz képest. Az éves bevétel is igen erős volt, mivel a körülbelül 12,1 milliárd dollárnyi jüan 135%-os ugrást jelent az 2013-as év pénzügyi számaival összehasonlítva.

2015 azonban vízválasztó volt a cég életében, és a vállalat bázisának számító Kínában visszacsúszott az olyan, szintén helyi riválisai mögé, mint a Huawei, az Oppo és a Vivo. Az eladások esésével visszaütött a speciális üzletpolitika is: a Xiaomi elsősorban nem a telefonokon, hanem a rajtuk nyújtott szolgáltatásokon keresett. Ezért gyakorlatilag egészen minimális haszonnal értékesítette készülékeit.

A tavalyi évben azonban kilábalt a válságból: 2017 során már összesen 91,4 millió darab okostelefon eladásáról számolhatott be a Xiaomi. Ez egyben a bevételek és a nyereség megugrásával is járt. A vállalat beszámolója szerint 18 milliárd dolláros bevételt realizált a tavalyi év során, melyhez 2,3 milliárd dollárnyi profit társult. Ezzel az eredménnyel egyébként jelenleg a világ negyedik legnagyobb okostelefon-gyártója, a dél-koreai Samsung, az amerikai Apple és a szintén kínai Huawei mögött.

Célkeresztben India és az Amerikai Egyesült Államok

A Strategy Analytics értesülései szerint a Xiaomi az idei első félévben is remekelt. Eladásainak duplázásával 28,3 millió darabra tornázta fel az értékesített okostelefonjainak számát. Ettől függetlenül egyelőre előttük jár a Huawei a maga 39,3 milliós eladásával, az élen pedig az Apple és a Samsung csatározik, 52,2 és 78,2 millió értékesített készülékkel.

Mi a távol-keleti vállalat sikerének receptje? A titok abban rejlik, hogy a Xiaomi Indiára, a világ második legnépesebb, de okostelefon-penetráció tekintetében Kínához képest még jóval éretlenebbnek számító piacra koncentrál. Ebben az országban egyértelmű elsősége, még a globálisan vezető Samsungot is le tudta nyomni az eladott készülékek darabszámát tekintve.

A nyereségrátára jótékony hatással lehet a Xiaomi belépése az amerikai piacra. Erre azonban még várni kell, mert a tervek szerint 2018 végére, 2019 elejére időzítették az eseményt. A terep előkészítése ugyanakkor már zajlik; a vállalat amerikai online boltjában már számos szórakoztatóelektronikai eszköz kapható, az okosotthonokhoz szánt kameráktól egészen az elektromos robogókig.

Segítheti USA-beli terjeszkedését a kínai riválisaival szembeni egyre növekvő ellenállás is. Mint beszámoltunk róla, az FBI igazgatója eltanácsolt mindenkit a Huawei és ZTE gyártású telefonok használatától. Szerinte ezeket a készülékeket a kínai kormány kémkedési célokra alkalmazza. Nem esett szó viszont a Xiaomiról, melynek amerikai "szüzessége" kifejezetten jól jön most.

Piaci hírek

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.