Noha a Xiaomi egyre agresszívebben terjeszkedik külföldön, legnagyobb piacának Kína számít. Éppen ezért nem jött jól a vállalatnak, hogy a nagy nekibuzdulást követően az idei év második felében már visszaestek eladásai otthon. Az IDC jelentése szerint Q2-ben már csupán 10,5 millió okostelefont szállított le a gyártó, míg egy évvel korábban ez az adat még 17,1 millió volt.
Mégsem aggódik különösebben a Xiaomi, mert – szemben legtöbb riválisával – saját utas üzletpolitikát követ. Amint azt Hugo Barra, a vállalat egyik alelnöke nemrég egy Reuters-nek adott interjújában elárulta, „gyakorlatilag haszon nélkül értékesítjük okostelefonjainkat. Akár 10 milliárd darabot is eladhatnánk, mégsem keresnénk rajta egyetlen centet sem.”
A profit útja
Azért teheti ezt meg a kínai vállalat, mert nem csak hardveres értékesítéssel foglalkozik. Míg a gyártók többsége (kivéve az Apple-t) döntően egyszeri bevételekre számít, egy-egy készülék eladását követően a következő példány értékesítéséig nullához közeli további bevételre téve szert az okostelefonjait választókból, addig a Xiaomi a kapcsolódó szolgáltatásokból finanszírozza a vállalat működését. Emellett az okosotthon koncepciót meglovagló készülékei és szoftveres ökoszisztémája révén vár profitot.
Csökkentendő a kínai piactól való függését, a Xiaomi több befektetést is eszközölt Indiában és Ázsia egyéb pontjain. Jelenleg komoly energiákat koncentrál az amerikai fogyasztók elérésére, közölte Barra.
A vállalat új termékei egyébként hamarosan bemutatkoznak a nagy nyilvánosság előtt: az alig egy hónap múlva esedékes CES 2017-en fogja lerántani a leplet legújabb fejlesztéseiről. Ez lesz egyébként az első alkalom a Xiaomi életében, hogy ellátogat az amerikai Consumer Electronics Show-ra.
Lecsúszott a Samsung
Az idei harmadik negyedévben a kínai Huawei Technologies vette át a dél-koreai Samsung Electronics helyét a legnyereségesebb androidos okostelefon-gyártók listájának élén. A Strategy Analytics friss adati szerint a harmadik és a negyedik helyen is két kínai márka, a Vivo ésaz Oppo szerepel. A Huawei eredményéhez ezúttal elég volt, hogy a vállalat mobilos részlege a július és szeptember közötti időszakot 200 millió dolláros működési eredménnyel zárja.
A rangsort korábban folyamatosan a Samsung vezette, ami méretéből – és nem közvetlenül a haszonkulcsából – adódóan a legtöbb nyereséget termelte az androidos gyártók között. A cég most eltűnt a lista éléről, köszönhetően a gyúlékony Galaxy Note 7-eseknek és a kudarcos termékvonalon elkönyvelt veszteségeknek. A koreaiak profitja 96 százalékkal (!) csökkent a harmadik negyedévben, 88 millió dolláros nyereségével a társaság mobilgyártó részlege az elmúlt nyolc év legrosszabb teljesítményét produkálta.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak