Cikkünkből az is kiderül, miért éri ez meg a kínai gyártónak.

Noha a Xiaomi egyre agresszívebben terjeszkedik külföldön, legnagyobb piacának Kína számít. Éppen ezért nem jött jól a vállalatnak, hogy a nagy nekibuzdulást követően az idei év második felében már visszaestek eladásai otthon. Az IDC jelentése szerint Q2-ben már csupán 10,5 millió okostelefont szállított le a gyártó, míg egy évvel korábban ez az adat még 17,1 millió volt.

Mégsem aggódik különösebben a Xiaomi, mert – szemben legtöbb riválisával – saját utas üzletpolitikát követ. Amint azt Hugo Barra, a vállalat egyik alelnöke nemrég egy Reuters-nek adott interjújában elárulta, „gyakorlatilag haszon nélkül értékesítjük okostelefonjainkat. Akár 10 milliárd darabot is eladhatnánk, mégsem keresnénk rajta egyetlen centet sem.”

A profit útja

Azért teheti ezt meg a kínai vállalat, mert nem csak hardveres értékesítéssel foglalkozik. Míg a gyártók többsége (kivéve az Apple-t) döntően egyszeri bevételekre számít, egy-egy készülék eladását követően a következő példány értékesítéséig nullához közeli további bevételre téve szert az okostelefonjait választókból, addig a Xiaomi a kapcsolódó szolgáltatásokból finanszírozza a vállalat működését. Emellett az okosotthon koncepciót meglovagló készülékei és szoftveres ökoszisztémája révén vár profitot.
 


Csökkentendő a kínai piactól való függését, a Xiaomi több befektetést is eszközölt Indiában és Ázsia egyéb pontjain. Jelenleg komoly energiákat koncentrál az amerikai fogyasztók elérésére, közölte Barra.

A vállalat új termékei egyébként hamarosan bemutatkoznak a nagy nyilvánosság előtt: az alig egy hónap múlva esedékes CES 2017-en fogja lerántani a leplet legújabb fejlesztéseiről. Ez lesz egyébként az első alkalom a Xiaomi életében, hogy ellátogat az amerikai Consumer Electronics Show-ra.

Lecsúszott a Samsung

Az idei harmadik negyedévben a kínai Huawei Technologies vette át a dél-koreai Samsung Electronics helyét a legnyereségesebb androidos okostelefon-gyártók listájának élén. A Strategy Analytics friss adati szerint a harmadik és a negyedik helyen is két kínai márka, a Vivo ésaz Oppo szerepel. A Huawei eredményéhez ezúttal elég volt, hogy a vállalat mobilos részlege a július és szeptember közötti időszakot 200 millió dolláros működési eredménnyel zárja.

A rangsort korábban folyamatosan a Samsung vezette, ami méretéből – és nem közvetlenül a haszonkulcsából – adódóan a legtöbb nyereséget termelte az androidos gyártók között. A cég most eltűnt a lista éléről, köszönhetően a gyúlékony Galaxy Note 7-eseknek és a kudarcos termékvonalon elkönyvelt veszteségeknek. A koreaiak profitja 96 százalékkal (!) csökkent a harmadik negyedévben, 88 millió dolláros nyereségével a társaság mobilgyártó részlege az elmúlt nyolc év legrosszabb teljesítményét produkálta.

Mobilitás

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.