Mindkét kínai gyártó növelni tudta eredményeit, a Xiaomi továbbra is szárnyal.

A 2014-es év nagy feltörekvőit mobilfronton egyértelműen Kínában találjuk, közülük is a Xiaomi volt az, amelyik hatalmas lépésekkel bővítette birodalmát. Az IDC harmadik negyedéves adatai azt mutatták, hogy a fiatal kínai cég harmadik helyen landolt az okostelefon gyártók között, de a dominanciát a cégvezető, Lei Jun által közzétett adatok is megerősítik.

Még tart a Xiaomi pörgése

A CEO a vállalat weboldalán közölte, hogy a Xiaomi 2014-ban összesen 61 millió készüléket értékesített, amivel 227 százalékos növekedést ért el 2013-hoz képest. Az éves bevétel is igen erős volt, mivel a körülbelül 12,1 milliárd dollárnyi jüan 135%-os ugrást jelent az 2013-as év pénzügyi számaival összehasonlítva. A nyereségről egy szó sem esett a jelentésben, ami nem véletlen, hiszen a cég alig keres valamit a telefonokon, mivel most elsősorban a növekedésen van a hangsúly.

A Xiaomi 2014-ben: 100 feletti százalékok

Az anyaországban ez már egyre kevésbé kivitelezhető, ezért a Xiaomi is megkezdte a nemzetközi terjeszkedést, ami egyelőre a szűkebb és valamivel tágabb régióra érvényes. Az egyik legfontosabb célpont Indai volt, ahol egyetlen hónap alatt sikerült túladni 1 millió Mi készüléken, és hamarosan további országok következnek a sorban. A termékfejlesztés is teljes erővel zakatol, aminek eredménye a januárban bemutatkozó következő csúcsmodell, de nagy sikereket várnak az olcsóbb kategóriát képviselő, dual SIM-es, LTE képes Redmi 2-től is.

Megfontolva halad a Huawei

Az újév eljövetele a nagy konkurens Huawei CEO-ját is közleményre késztette, amiben Ken Hu közölte, hogy 2014-ban 46 milliárd dollár bevételt hozott össze a vállalat, ami 15 százalékos javulás az előző évhez képest. Ez alátámasztja, vagy inkább megerősíti a cég korábban bejelentett terveit, melyek szerint 2018-ra el szeretnék érni a 70 milliárd dolláros éves bevételi szintet, ami évente 10%-os növekedést „követel meg”.

Az eredeti hírt is közzétevő Reuters egyik korábbi értesülése szerint a Huawei 2014-ben 33 százalékkal tudta növelni a bevételeit a 2013-as 11,8 milliárdos eredményekhez képest, az eladott mobilok száma azonban nem érte el a céges elvárásokat. A gyártó tavaly 75 millió okostelefont adott el, ami 40%-kal több ugyan az előző évhez képest, de mégis elmaradt a várt 80 milliós eredménytől. 

Mobilitás

Újfajta játékban zárkózott fel hozzánk a mesterséges intelligencia

A teljesinformációs játékokban az MI már hosszú ideje jól teljesít, de a DeepMind most kifejlesztett egy olyan modellt, amelyik a legmagasabban jegyzett embereket is elveri a Stratego nevű társasjátékban.
 
Bár az 5G-s beruházások megtérülését biztosító alkalmazási területeket még a szolgáltatók és az ügyfelek is keresik, a fejlesztési kényszer megvan, mert aki ebből kimarad, lemarad.

a melléklet támogatója a Yettel

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.