A dél-koreai versenytárs átfogó kampányban kacag az Apple új telefonjainak képességein. A szektorban nem ritka az ilyesmi, ám a rivális kifigurázásra építő akciók néha a visszájára sülnek el.

Ahogy a múlt héten mi is beszámoltunk róla, az Apple bemutatta okostelefonos portfóliójának legújabb darabjait. Az iPhone 14-esekről megjelent kommentárok többsége csalódottan állapította meg, hogy a tavalyi generációhoz képest minimálisnak tekinthető az előrelépés, és semmiféle forradalmi dolgot nem hozott a friss kollekció.

Erre a kritikára épül az amerikai mobilgyártó legnagyobb riválisának új kommunikációs kampánya is, a Samsung ugyanis különböző vicces (vagy legalábbis viccesnek szánt) üzenetekkel szórja tele a csatornáit, amelyekben Cupertinónak üzeni, hogy ennél azért többet is letehetne az asztalra.

 

 

A fentiekkel a dél-koreai óriás azt üzeni, hogy a hajtogatható telefonok frontján az Apple még mindig nem jelentkezett semmivel, miközben a Samsung már 2020 elején piacra dobta első ilyen készülékét. (Az persze már nem fejti ki a cég, hogy az akkori modell rengeteg problémát okozott a cégnél, a fogyasztók körében pedig egyáltalán nem talált pozitív fogadtatásra. Az viszont tény, hogy az azóta megjelent, továbbfejlesztett hajlítható kijelzős Samsung mobilokból milliószám sikerült értékesíteni.)

 

 

Egy másik üzenetben pedig az iPhone 14 Próba szerelt 48 megapixeles kamerán élcelődnek a dél-koreaiak, mivel már a 2020 tavaszán megjelent Galaxy S20-ba szerelt szenzor is 108 megapixelre volt képes. (Az ördög ügyvédjeként itt azt érdemes megjegyezni, hogy egy kamera által készített kép minősége bőven nem csak a megapixelekről szól.)

A Samsungnál azonban ez a kommunikáció nem csupán egy hirtelen jött ötlet, amivel le akarják csapni a rivális technológiai hiányosságaiból adódó magas labdát. A gyártó ugyanis már az Apple bemutatója előtt is posztolt froclizó bejegyzéseket, illetve olyan hirdetést futatott, amelyben egy iPhone-rajongó csodálkozik rá a Galaxy Flip hajlítható kijelzőjére. 

A fagyi néha visszanyal

A versenytárs nyilvános cikizése egyáltalán nem ismeretlen dolog a mobilpiacon. A Samsung az elmúlt években rendszeresen bevetette ezt a fegyvert. Más kérdés, hogy ez néha visszafele sült el. Mint például akkor, amikor a dél-koreaiak kigúnyolták az Apple-t, mert telefonjainál elhagyta a jack dugó csatlakoztatásának lehetőségét. Hogy aztán néhány évvel később maguk is megtegyék ugyanezt a lépést.

Hasonlóan kellemetlen volt az is, amikor két évvel ezelőtt a Samsung és a Huawei összhangban röhögte ki Cupertinót, mert utóbbi környezetvédelmi okokra hivatkozva nem csomagolt töltőt új telefonjaihoz. Nagyjából két hónap múlva azonban világossá vált, hogy az élcelődő riválisok is kénytelenek ugyanarra az útra lépni, amelyen elsőként az Apple mert elindulni. 

Konzumer tech

Nincs megállás, a Marsot is elkezdtük teleszemetelni

Eddig 7 tonnányi hulladékot sikerült elhinteni a vörös bolygón, ami egyelőre nem sok, de már most is érdemes odafigyelni rá.
 
Hirdetés

A munkaerő képzése a vállalat sikerének egyik záloga

A piaci versenyben az a cég tud élen maradni, amely lépést tart a fejlődő technológiával. Ez azonban csak megfelelően képzett alkalmazottakkal lehetséges.

Ahogy megindult az IT-szakemberekért a harc a munkaerőpiacon, úgy váltak egyre szofisztikáltabbá a képzést végző intézmények szolgáltatásai.

a melléklet támogatója a Green Fox Academy

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.