Bár Mark Zuckerberg birodalmának elsősége megkérdőjelezhetetlen, azért másnak is van keresnivalója a közösségi média piacán. A friss üzleti jelentések alapján a szó szoros értelmében.
Hirdetés
 

Tegnap egészen parádés, az elemzői várakozásokat gyakorlatilag minden területen túlszárnyaló negyedéves jelentést közölt két közösségi médiában utazó vállalat is. Mind a Twitternél, mind a Snapnél rekordok sora született - jelezvén, hogy a Facebookon és csatolt hálózatain túl is van élet a social media piacán.

Csiripelő dollárok

A most zárt második negyedévben a Twitter forgalma megközelítette az 1,2 milliárd dollárt, ami 74 százalékkal fejeli meg az egy évvel korábban elért forgalmat. A bevételek nagyobb részét a hirdetések hozták. A reklámokból több mint 1 milliárd folyt be a kasszába. Ez közel a duplája a 2020 hasonló időszakában produkált összegnek.

Profit szempontjából talán még vidámabb a helyzet, hiszen egy évvel ezelőtt az üzemi eredmény soron masszív, 274 millió dolláros mínusz csúfoskodott, ám a friss adat már 30 milliós pluszt mutat. Az egyszeri tételektől megtisztított, egy részvényre jutó nettó profit 8 centre jött ki.

 

 

A Wall Street elemzői egyébiránt mindkét témában gyengébb számokat vártak: a bevételt 1,06 milliárdra várták, az egy részvényre jutó nyereségnél pedig 7 centet jósoltak.

A közösségi hálózatok esetében ugyanakkor a pénzügyi mutatóknál is fontosabb mérőszámnak tekintik a befektetők a felhasználói tábor alakulását. A Twitter szerencséjére a negyedév ebből a szempontból sem okozott csalódást. A cég terminológiájában monetalizálható napi aktív felhasználókként (monetizable daily active users - mDAU) emlegetett kulcsfontosságú réteg 186 millióról 206 millióra ugrott egyetlen év alatt. A bővülést elsősorban a külföldi piacok hozták, hiszen az USA-ban csak egymillióval nőtt a tavaly 36 milliót számláló aktívan twitterezők köre.

A jó eredményeket azonnal visszatükrözték a vállalat papírjai is. A részvények az üzleti jelentés nyilvánosságra kerülését követően több mint 8 százalékot ugrottak a tőzsdei zárást követő kereskedésben.

Csattanós periódus

A Snapchat eltűnő üzeneteivel 2011-es indulásakor komoly népszerűségre tett szert a fiatalok körében. Ám azt követően, hogy az alapító még 2013-ban visszautasította Mark Zuckerberg 3 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatát, nehéz évek jöttek. A később Snap névre váltó vállalkozás elkezdett felhasználókat veszteni, miközben a veszteség hegynyi méretekben termelődött. Úgy tűnik, a negatív spirálnak immár búcsút lehet inteni, mivel a koronavírus a Snapet is katalizálta.

A cég az elmúlt négy évet tekintve legjobb növekedési számait hozta mind az összbevétel, mind a napi aktív felhasználói tábor tekintetében. Utóbbi jelenleg 293 millió főt számlál, ami nagyon jelentős, 50 milliós gyarapodást jelent egy év alatt. A növekedésre egyébként előzetesen a szakértők is számítottak, ám az elemzői becslések így is valamivel óvatosabbnak bizonyultak a valóságnál.

Lényegesen nagyobb meglepetést hoztak azonban a pénzügyi eredmények. A három hónap során elért 982 millió dollár messze túlszárnyalta a piaci elemzők 846 milliós konszenzusát, nem mellesleg pedig több mint a duplája, az egy éve ilyenkor kiszámlázott mennyiségnek.

A jelentés ugyan még nettó nagyjából 150 milliós veszteséget mutat, de már ez is sokkal kedvezőbb adat a korábbi periódusokban megszokott értékekhez képest. Ráadásul az egyeri tételektől megtisztított részvényenkénti profit már nem mínusszal kezdődik. A papíronkénti 10 centes eredmény nem csupán a tavaly ilyenkori 9 centes veszteségnél mutat jobban, mivel a szakértők ezúttal alaposan mellé lőttek az általuk előzetesen bemondott 18 centes mínusszal.

Mindezek mellett a vállalat a most folyó negyedévre is bizakodó célszámokat közölt, így nem tekinthető különösebb meglepetésnek, hogy a Snap árfolyama pillanatok alatt 13 százalékkal emelkedett, majd később is tovább araszoltak felfelé. A cég részvényei idén ezzel már közel 50 százalékot erősödtek, egyéves távlatban pedig megháromszorozódott azoknak a befektetőknek a vagyona, akik 2020 nyarán fektettek a Snapbe.

Közösség & HR

Egyre kevésbé világos, hogy lesznek fenntarthatók a nagy MI-adatközponti fejlesztések

Bár Donald Trump felfüggesztette a technológiai részvényeket is padlóra küldő vámok egy részét, a bizonytalanság nem szűnt meg, a magasabb árak és a spórolósabb ügyfelek pedig rendesen alátehetnek a mesterséges intelligenciában utazó nagyvállalatok elképzeléseinek.
 
A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.