Legalábbis azok, akik első körben bekerülnek azon kevesek közé, akiknél aktiválódik az egyelőre tesztnek minősített lehetőség.

Úgy tűnik, ha nagyon muszáj, valamit változtatni is hajlandó magán a Facebook. A közösségi hálózat sokáig egyáltalán nem, illetve csak nagyon limitált módon, nehezen megtalálható beállítások mögé rejtve adott lehetőséget arra a felhasználóknak, hogy saját hírfolyamuk tartalmát egyéni preferenciájuk alapján befolyásolják.

Ehhez képest üditő nyitottságot képvisel az a héten bejelentett, egyelőre tesztjelleggel vizsgált funkcióbővítés, amely nagyobb szabadságot enged a közösségi platform használóinak. Hasonló módon nagyobb kontrollhoz jut néhány kiválaszott hirdetési partner is, akik bizonyos nem kívánt témákat képes lesznek elkerülni a kampányaiknál. 

Háló helyett szűrőt adnak a kezünkbe

A blogbejegyzés tanúsága szerint azok, akiknél élesítik a funkciót, tetszőlegesen növelhetik és csökkenthetik a hírfolyamukban megjelenő különböző forrásokból származó tartalmakat. Így kérhetünk kevesebb családot, több barátokat, mérsékelhetjük, vagy éppen fokozhatjuk a követett oldalak és csoportok anyagainak bekerülési valószínűségét.

Ezzel párhuzamosan az a kevés, már meglévő opció is könnyebben elérhetővé és ezáltal jobban használhatóvá válik, amelyek eddig is rendelkezésre álltak - állítja az immár Metának hívott közösségi óriás. Ide tartozik például a kedvencek beállítása, vagy éppen bizonyos oldalak, személyek tartalmainak "nem követése". 

Érdekes módon a blogbejegyzés semmiféle illusztrációt nem tartalmaz, így mindebből azt sem lehetett pontosan megtudni, hogy miként kell elképzelni ezeket a módosításokat, és azokat hol és hogyan lehet majd aktiválni. A tesztként aposztrofált funkcióbővítés egyelőre csak a felhasználók egy kis részénél válik elérhetővé, majd a tervek szerint ez a tábor az elkövetkező hetekben folyamatosan bővül.

Ugyanezzel a csomaggal érkezik egy üzleti ügyfelek számára fontos módosítás is. Ennek lényege, hogy bizonyos angol nyelven hirdető partnerek három kategóriát (hírek és politika, szociális kérdések, bűncselekmény és tragédia) külön-külön is megjelölhetnek, amelyek mellett nem szeretnék reklámjaikat megjelentetni. A vállalat előzetes teszteredményei alapján ezekkel a kizárásokkal 94-99 százalékos biztonsággal kerülte el egy adott hirdetés a megjelölt témákat.

Erőszakkal is, ha jólesik!

Nem sok rosszindulat szükséges ahhoz, hogy a Facebook hirtelen támadt rugalmassága mögött némi külső kényszerítést is felfedezni véljünk. A nagy informatikai óriásokat számtalan okból támadják szerte a világban (az esetek többségében nem minden alap nélkül). Ez a nyomás pedig lassan kezdi átütni a big tech néven emlegetett nagyvállalatok pajzsát. Ebben leginkább a politikusok, szabályozó hatóságok tudnak élen járni, ahogy azt például Dél-Korea megmutatta az alkalmazásboltok megregulázásával.

Visszatérve a Facebook hírfolyamának finomhangolására: érdekes módon a témában épp a napokban látott napvilágot az USA-ban egy kétpárti törvényjavaslat, amely kötelezővé tenné a közösségi oldalaknak, hogy a felhasználó teljesen kikapcsolhassa a hírek összeállítását végző algoritmusokat. A Facebook vélhetően a mostani módosítással is leginkább gyakorlata megítélésen igyekszik javítani, hátha ezzel sikerül szétoszlatnia a felette gyülekező egyre sötétebb fellegeket.

Közösség & HR

Tervezni kezdik az óriási, űrhajósok generációit szállító hajókat

A legközelebbi exobolygók is csak több száz vagy ezer év alatt lesznek megközelíthetők, ami különféle kérdések egész sorát veti majd fel az utazás fizikai megvalósításán túl is.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.