A hirdetési piacon még úgy-ahogy tartja magát, de a hirdetési kiszolgálók és a böngészők ott is mindjárt kivégzik.
Hirdetés
 

Az utóbbi időben többször is beszámoltunk a Flash platform elleni keresztes hadjáratról, amely a jelek szerint végleg megpecsételi az Adobe multimédiás alkalmazásának a sorsát. Öt évvel ezelőtt még nagy vihart kavart Steve Jobs nyílt levele, amelyben megbízhatatlannak és veszélyesnek nevezte a Flash-t, az idén viszont már a dotkom piac más szereplői is ugyanerre a következtetésre jutottak, a Mozillától a Google-n és a Facebbokon át egészen az online hirdetések iparági szabványait meghatározó testület, az IAB nyár végén kiadott, HTML5-öt támogató ajánlásáig.

Évek óta növekszik az ellenállás

Arról már kevesebb szó esik, hogy a Flash népszerűsége nem mostanában kezdett zuhanni: a HTTP Archive adatai szerint a betöltéskor legalább egy Flash-lekérést küldő weboldalak aránya már 2012 elejétől fokozatosan csökken. Az akkori 50 százalék idén augusztusra majdnem 20 százalékra olvadt, a csökkenés pedig nagyjábó egyenletesnek tekinthető. Ezt ábrázolja a Statista alábbi grafikonja, amely az Alexa 10 ezer legmagasabban jegyzett oldalának eredményeire épül:

forrás: statista.com

 

A folyamatos csökkenést ábrásoló görbe azért lankásabb a kelleténél, mert mostanáig szilárdan állt a Flash legerősebb végvára, vagyis a külső hirdetéskiszolgáló rendszerek. Az IAB ajánlása és a legnépszerűbb böngészőket fejlesztő cégek döntései éppen ezért a végső csapást jelentik a Flash szoftverre nézve: most jutottunk el odáig, hogy az ügynökségek kénytelenek lesznek alkalmazkodni a változó környezethez, ha nem akarnak jelentős hátrányba kerülni versenytársaikkal szemben.

Az AdAge számításai szerint abban az esetben, ha a fontos böngészők egyik pillanatról a másikra letiltanák a Flash-bővítményeket, az interneten futó bannerek 84 százaléka válna elérhetetlenné. Az esetleges tiltások most még csak egyfajta opt-in korlátozást jelentenek, vagyis a felhasználók engedélyéhez kötik a Flash alapú elemek megjelenítését, de a közeljövőben sokkal szigorúbb korlátozásokra kell felkészülni. Az Amazon például már ki is hajította saját hirdetési hálózatából a Flash-t.

Érdemes elé menni a dolgoknak

A nagy léptékű váltás valószínűleg komoly kihívásokkal jár majd, hiszen a hirdetők a "gazdag multimédiás tartalmakra" költött vagyonokat nem fizetik ki állóképekre vagy animált gif-ekre, a mobil környezetben terjedő HTML5 viszont még lehetőségeiben és a képzett szakemberek számában is elmarad az évtizedes előnnyel rendelkező Flash platformtól. Nem beszélve az olyan problémákról, mint a böngészők egyedi támogatási rendszerére alapuló tesztelés vagy a hirdetési specifikációk (például fájlméretek) teljes újragondolása.

Ahogy azonban a legtöbb szakértő kiemeli, pont ezek a kihívások azok, amelyek miatt már most érdemes nekilátni a HTML5 szabványok bevezetésének akár desktop környezetben is. Ez biztosíthatja ugyanis a későbbiekben az asztali gépek, tabletek vagy okostelefonok zökkenőmentes kiszolgálását, és megspórolhatja azokat a költségeket, amelyekkel a teljes hirdetési egységek újjálépítése járna. A fenti grafikont gondolatban meghosszabbíthatja, aki kíváncsi rá, hogy minderre mennyi idő áll a rendelkezésére.

Bár a Flash nem fog nyomtalanul eltűnni, a nagy pénzeket többé senki sem fogja kifizetni a "turista osztályra" szóló megjelenésekért.

Közösség & HR

Az Excel miatt változik az emberi gének jelölése

Az autocorrect funkció mostanra őrölte fel a tudósok türelmét, és inkább saját nevezéktanukat módosítják, mint hogy a program egyfolytában dátummá alakítsa az egyes jelöléseket.
 
Már Budapesten is van olyan előadás, amit wifihálózat és mobiltelefon segítségével tettek interaktívvá.

a melléklet támogatója a TP-Link Magyarország

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Tavaly január végétől megszűnt a Java SE 8 ingyenes frissítése, és a Java SE 11 sem használható ingyenesen üzleti célra. Tanácsok azoknak, akik még nem találtak megoldást. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.