A partner ebben az autonóm vezetési technológiát fejlesztő Mobileye lesz, amelyet nemrég vásárolt fel az Intel. A startup egy nagypályás autógyártóval viheti el a jövőt a Közel-Keletre.

Előrejelzések szerint a mobility-as-a-service piac, azaz azok a szolgáltatások, amelyekkel igény szerint gurulhatunk, vagy éppen repülhetünk el a megfelelő időben a megfelelő helyre, néhány évtizeden belül a világ egyik legzsírosabb üzletévé fejlődik. Nem csoda, hogy erre a paradicsomi időszakra igyekszik minél több cég a lehető legjobb pozícióba kormányozni magát. Mivel a fejlesztések drágák és a szükséges know-how rendkívül szerteágazó, ezért természetszerűleg alakulnak ki a különböző szövetségek és partnerségek. Egy ilyenre hoz példát most a német autógyártó és az izraeli startup közös projektje. 

Önjáró népautók

A Volkswagen és az Intel által tavaly felvásárolt Mobileye önvezető autós szolgáltatás bevezetését jelentette be. Az Izraelben jövőre beinduló programhoz a német konszern adja a járműveket, míg az autonóm vezetéshez szükséges megoldásokat a Mobileye biztosítja. A projekt harmadik szereplője egy ottani autóimportőr cég lesz, amely a flotta menedzseléséért és az üzemeltetésért felel majd. A tervek szerint a csomagot 2022-re már több városban futó, teljesen kiforrott kereskedelmi termékké gyúrják.

A kizárólag elektromos autókból álló robottaxik elterjesztését az izraeli kormány is támogatja a New Mobility néven induló szolgáltatást és a mögötte álló vegyesvállalatot. Ez nem csupán a megfelelő szabályozói környezet biztosításában merülhet ki (bár kétségtelen, hogy ez alapvető fontosságú az ilyen ötletek tényleges megvalósításához), de az állami szervek közlekedési adatok megosztásával is hozzájárulnak majd a minél gördülékenyebb ügymenethez.

Jól haladnak

A Volkswagen kétségtelenül erős partnert választott magának, hiszen a Mobileye idén nyáron már előrukkolt a 4-es szintű autonóm vezetésre képes technológiájával, amely magában foglalja a szenzorokat és az irányításért felelős szoftveres környezetet is.

Az önvezető autózás elméleti skálája 0-tól 5-ig terjed, ahol a legmagasabb szintet a bárhol, bármilyen körülmények között önállóan elboldoguló robotjármű áll. Az izraeliek ettől már csak egyetlen lépésre vannak, hiszen autóik meghatározott területen már képesek mindenféle humán beavatkozás nélkül közlekedni.

Másokkal is beszél a VW

A fenti projekt mellett a Volkswagennél továbbra is keresik a különböző együttműködéseket másokkal, annak érdekében, hogy a piac mihamarabb kereskedelmi érettségűvé váljon. Ehhez például nem ártana, ha létezne iparági szabvány, amely technológiai, jogi és egyéb témákban is iránymutatást adhatna a fejlesztők számára. Lapértesülések szerint ennek érdekében a német konszern egy iparági szövetséget alakítana az önvezető autókkal kapcsolatos technológiák nemzetközi szabványainak lefektetésére, amiről intenzív tárgyalásokat folytat több mint egy tucat lehetséges közreműködővel, köztük más autógyártókkal is.

Cloud & big data

A vámtárgyalások miatt csúszhat az amerikai cégek EU-s büntetése

Az Európai Bizottságnak elvileg a héten kellett volna bejelentenie a Meta és az Apple ellen tavaly indított vizsgálatok eredményét, ám sajtóértesülések szerint Brüsszel az USA-val folytatott kereskedelmi tárgyalások miatt jegeli az ügyeket.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.