A német gyártó állítólag több versenytársával is megbeszéléseket folytat a szoftverek vagy a szenzorok standardizálásáról, amit kifejezetten nyílt forrású megoldásokra építene.

Az Automotive News értesülése szerint a Volkswagen konszern egy iparági szövetséget alakítana az önvezető autókkal kapcsolatos technológiák nemzetközi szabványainak lefektetésére. A lap a VW egy vezető beosztású munkatársára hivatkozva számolt be róla, hogy a német óriásvállalat már legalább tizenöt lehetséges partnerrel (köztük más autógyártókkal) is megbeszéléseket folytat az ügyben. Ezt a Reuters kérdésére a Volkswagen szóvivője nem kívánta kommentálni, de annyit azért hozzátett a témához, hogy a társaság mindig keresi az együttműködés lehetőségeit.

A cikkben megszólaló VW-s menedzser szerint a minél szélesebb körben elfogadott szabványok több területen is előnyösek a közös területen dolgozó piac szereplőknek, legyen szó a költségek vagy a kockázatok megosztásáról. Ez az önvezető járművek esetében a megfelelő szoftverkomponensek vagy szenzortechnológiák alkalmazását jelentené, ami segítene a gyártóknak, hogy egyesével is minél simábban vegyék a törvényi szabályozással vagy a kötelező felelősségvállalással kapcsolatos akadályokat.

Szélsőséges esetben, mondjuk egy baleset nyomán jobb esélyeket biztosít a bíróságon az érintett autóipari cégeknek, ha bizonyítani tudják, hogy termékük megfelel a legfrissebb iparági standardoknak. Ilyesmire pedig minden gyártónak idejében fel kell készülnie, mivel az Automotive News cikke alapján az ügyvédi irodák már hegyezik a fogukat az újfajta esetekre. Ezek egyik korai példája az Uber autonóm járművének márciusi, halálos kimenetelű balesete, amit a többi gyártó érthető módon nem csak az úton, de a tárgyalóteremben is szívesen elkerülne.

Csak nyílt forrásban gondolkodnak

A beszámoló szerint a Volkswagent már korábban is megkeresték különféle licencekkel, amelyek úgy növekedhettek volna kvázi-szabvánnyá, hogy a gyártók jelentős része bevásárolhatta volna magát a technológiák felhasználásába. Ezt azonban a VW-nél elvetették: a vállalat célja, hogy mindenben saját kompetenciát építsen a mesterséges intelligencia összetevőitől kezdve az útvonaltervezésig, ez pedig nem férne össze a beszállítóktól vásárolt "black box" megoldásokbeépítésével.

Ebből következik az is, hogy a mostani kezdeményezés kizárólag nyílt forrású technológiákról szól. Ezek nem csak kevesebb kötöttséggel használhatók, de lehetőséget adnak a tesztek összehasonlítására, vagyis az egyik vagy másik résztvevő által validált adatoknak minden más együttműködő szervezetnél hasznát vehetik. Hasonló iparági együttműködésekre egyébként már van precedens a német autógyártók között a navigáció vagy az elektromos töltők kapcsán. Most azonban a társaságok alapvető üzleti tevékenységét érintő területről lenne szó, az pedig nagyságrendekkel összetettebb feladatot jelent, hogy kidolgozzák azokat a kereteket, amelyeken belül közös munkát végezhetnek az egymással versenyző gyártók mérnökei.

Mindezek alapján az eddigi legnagyobb szabású szabványosítási törekvésről van szó az autonóm járművekkel kapcsolatban. A technológiát kevésbé mélyen érintő elképzelések már korábban is felbukkantak: mi is beszámoltunk például a Ford reménybeli standardjáról az önvezető autók fényjelekkel történő kommunikációjában, ami a humán sofőrök és a gyalogosok életét egyaránt megkönnyítené. Túl sok idő egyébként nem lesz az ilyen ötletek kidolgozására: maga a Ford már 2021-ban kereskedelmi forgalomba bocsátaná az első, magas autonómiaszintű járműveit.

Piaci hírek

Ismét keresik a hazai digitális szakma női példaképeit

A 40 év feletti női szakemberek elismerését célzó pályázatot immár harmadszorra hirdette meg az IVSZ és a WiTH.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.