A német gyártó állítólag több versenytársával is megbeszéléseket folytat a szoftverek vagy a szenzorok standardizálásáról, amit kifejezetten nyílt forrású megoldásokra építene.
Hirdetés
 

Az Automotive News értesülése szerint a Volkswagen konszern egy iparági szövetséget alakítana az önvezető autókkal kapcsolatos technológiák nemzetközi szabványainak lefektetésére. A lap a VW egy vezető beosztású munkatársára hivatkozva számolt be róla, hogy a német óriásvállalat már legalább tizenöt lehetséges partnerrel (köztük más autógyártókkal) is megbeszéléseket folytat az ügyben. Ezt a Reuters kérdésére a Volkswagen szóvivője nem kívánta kommentálni, de annyit azért hozzátett a témához, hogy a társaság mindig keresi az együttműködés lehetőségeit.

A cikkben megszólaló VW-s menedzser szerint a minél szélesebb körben elfogadott szabványok több területen is előnyösek a közös területen dolgozó piac szereplőknek, legyen szó a költségek vagy a kockázatok megosztásáról. Ez az önvezető járművek esetében a megfelelő szoftverkomponensek vagy szenzortechnológiák alkalmazását jelentené, ami segítene a gyártóknak, hogy egyesével is minél simábban vegyék a törvényi szabályozással vagy a kötelező felelősségvállalással kapcsolatos akadályokat.

Szélsőséges esetben, mondjuk egy baleset nyomán jobb esélyeket biztosít a bíróságon az érintett autóipari cégeknek, ha bizonyítani tudják, hogy termékük megfelel a legfrissebb iparági standardoknak. Ilyesmire pedig minden gyártónak idejében fel kell készülnie, mivel az Automotive News cikke alapján az ügyvédi irodák már hegyezik a fogukat az újfajta esetekre. Ezek egyik korai példája az Uber autonóm járművének márciusi, halálos kimenetelű balesete, amit a többi gyártó érthető módon nem csak az úton, de a tárgyalóteremben is szívesen elkerülne.

Csak nyílt forrásban gondolkodnak

A beszámoló szerint a Volkswagent már korábban is megkeresték különféle licencekkel, amelyek úgy növekedhettek volna kvázi-szabvánnyá, hogy a gyártók jelentős része bevásárolhatta volna magát a technológiák felhasználásába. Ezt azonban a VW-nél elvetették: a vállalat célja, hogy mindenben saját kompetenciát építsen a mesterséges intelligencia összetevőitől kezdve az útvonaltervezésig, ez pedig nem férne össze a beszállítóktól vásárolt "black box" megoldásokbeépítésével.

Ebből következik az is, hogy a mostani kezdeményezés kizárólag nyílt forrású technológiákról szól. Ezek nem csak kevesebb kötöttséggel használhatók, de lehetőséget adnak a tesztek összehasonlítására, vagyis az egyik vagy másik résztvevő által validált adatoknak minden más együttműködő szervezetnél hasznát vehetik. Hasonló iparági együttműködésekre egyébként már van precedens a német autógyártók között a navigáció vagy az elektromos töltők kapcsán. Most azonban a társaságok alapvető üzleti tevékenységét érintő területről lenne szó, az pedig nagyságrendekkel összetettebb feladatot jelent, hogy kidolgozzák azokat a kereteket, amelyeken belül közös munkát végezhetnek az egymással versenyző gyártók mérnökei.

Mindezek alapján az eddigi legnagyobb szabású szabványosítási törekvésről van szó az autonóm járművekkel kapcsolatban. A technológiát kevésbé mélyen érintő elképzelések már korábban is felbukkantak: mi is beszámoltunk például a Ford reménybeli standardjáról az önvezető autók fényjelekkel történő kommunikációjában, ami a humán sofőrök és a gyalogosok életét egyaránt megkönnyítené. Túl sok idő egyébként nem lesz az ilyen ötletek kidolgozására: maga a Ford már 2021-ban kereskedelmi forgalomba bocsátaná az első, magas autonómiaszintű járműveit.

Piaci hírek

Aggasztóan sokat hallucinálnak az OpenAI legfejlettebb MI modelljei

A cég belső mérései szerint a múlt héten debütált legújabb algoritmusok lényegesen többször "találnak ki" dolgokat, mint fejletlenebb elődeik.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.