Az Alphabet és a SoftBank tavaly kötött szövetségéhez több nagy telkó és hálózatépítő vállalat is csatlakozott.

Mostanáig csak két tagja volt annak a szövetségnek, amelyet az Alphabet és a SoftBank hozott létre annak érdekében, hogy a döntéshozókat mihamarabb rávegyék egy egységes keretrendszer és jogszabályi háttér felállítására, ami elengedhetetlen lenne ahhoz, hogy a levegőből internetet osztó eszközök nagyobb teret nyerjenek a közeljövőben.

A múlt héten azonban jelentősen bővült a csapat lobbiereje azzal, hogy jó pár komoly vállalat jelezte elköteleződését az ügyben. A nagy magasságba juttatott repülő eszközkön elhelyezett antennák minél könnyebb bevetése mellett kardoskodik például a China Telecom, a Deutsche Telekom, a Telefonica. Az új tagok között találjuk még a Nokiát és az Ericssont, sőt a repülőgépeiről ismert Airbust is.

Van már jó példa

A Project Loont a Google titkos boszorkánykonyhájában, az X-ben kezdték fejleszteni 2011-ben, de csak 2013-ban vált nyilvánossá. A Google anyavállalata, az Alphabet két éve önálló cégbe vitte a fejlesztéseket, ahogy korábban az önvezető autós projektjét a Waymóba. Ez egyben azt is jelenti, hogy a cégnek elvileg meg kell állnia a saját lábán.

A Loon egy hőlégballonja 20 km magasságból kb. 40 km átmérőjű kört képes lefedni. A légballonok azonban nem csak a földfelszín felé sugároznak jelet, hanem egymással is kommunikálnak. A rendszert Új-Zélandon tesztelték, és az elmúlt években többször is bevetették már éles helyzetben. 2017-ben kétszer is használták: először Peruban, ahol óriási esőzések miatt több településsel is megszűnt a kommunikációs kapcsolat, majd Puerto Ricóban, ahol a Maria hurrikán a sziget telekommunikációs hálózatának 90 százalékát tönkretette. Tavaly pedig ismét Peruban bizonyíthatott, ahol egy súlyos földrengés után mindössze két nap alatt építettek ki a 4G-s hálózatot a katasztrófa sújtotta terület fölött. Puerto Ricóban ehhez még több hét kellett.

A SoftBank több szempontból is érdekelt a témában. Egyrészt cég kommunikációs drónokat fejlesztő leányvállalata, a HapsMobile tavaly tavasszal 125 millió dollárt fektetett a Loonba. Másrészt a HapsMobile maga is dolgozik egy hasonló technológián, csak az ő esetükben közel 80 méter széles hatalmas drónok terítenék a mobilnetet. A leányvállalat egyik illetékes szerint 2023-ban tervezik a piacra lépést, ám alacsony magasságú tesztek már zajlanak egy kaliforniai NASA létesítménynél.

Nem minden pénznyelő?

A pár nappal ezelőtti "erődemonstráció" a technológia életképessége mellett meglehetősen jól jön az Alphabetnek, amely éppen a napokban jelentette be, hogy elkaszálja egy másik nagy reményekkel indított kísérleti projektjét, a repülő szélturbinákat fejlesztő Makani Power céget. A Google anyavállalatára ugyanis egyre komolyabb nyomást helyeznek a befektetők, így nem csoda, hogy az utóbbi években több hasonló próbálkozást kellett jegelnie a vezetőségnek, bizonyítandó elkötelezettségüket a megbízható bevételtermelés mellett.

Közösség & HR

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.