A piaci elemzések és szakértők szerint még várni kell pár évet, mire a virtuális valóság, azaz VR alapú eszközök, technológia széles körben elterjedt lesz. A nagy ugrás akkor jöhet majd el, ha megjelennek a megfizethető eszközök, módszerek, ami lehetővé teszi, hogy a felhasználók tömegesen gyárthassák a 360 fokos felvételeket.
VR könnyen, egyszerűen
A LucidCam is ezt az irányt képviseli: VR videók készítése olcsó, egyszerű eszközzel, majd az ahhoz passzoló alkalmazásban való utófeldolgozása. A fejlesztők igyekeztek a lehető legegyszerűbben megalkotni a céleszközt: egy mobilnál alig nagyobb házban két kamerát helyeztek el, amelyek egyenként 2K felbontásban (1080p szemenként) rögzítenek. A kamerával nem csak panoráma videókat, hanem állóképeket is lehet készíteni, sőt, arra is van lehetőség, hogy ezt igény szerint 2D-ben, vagy (sztereoszkopikus) 3D-ben játsszuk le.
Egy LucidCam tehát legfeljebb 180 fokban rögzít, de három egység összeillesztésével az is megoldható, hogy valódi, 360 fokos videó, vagy fotó készüljön. A készítők szerint a kamera ereje abban van, hogy a hasonló célú eszközökhöz képest egyszerűbb a használata, kompatibilis a VR rendszerekkel (pl. Oculus), könnyű, bárhova rögzíthető, és akár egy nadrágzsebben is könnyedén elfér.
És főleg olcsón...
A kamera, illetve a hozzá készített alkalmazás az Indiegogo oldalán indított kampány szerint lényegében elkészült. A csapat azért választotta mégis a közösségi finanszírozást, hogy a következő hónapokban további funkciókat adjanak a termékhez (pl. élő stream lehetősége, a videók 360 fokra való felskálázása, vízálló tok megépítése), vagy egyéb új ötletek esetében azokat be tudják építeni a konstrukcióba.
A LucidCam igazi ereje és jelentősége elsősorban az ára. A 100 ezer dollárt megcélzó kampányon belül akciós áron már 300 dollárért (kb. 87 ezer Ft) hozzá lehet jutni, de a végleges kereskedelmi ár is csak 100 dollárral lesz több. A 39 nappal a projekt vége előtt már 82 százaléka megvan a kívánt összegnek, az első szállítmányok 2016 júliusában érkeznek meg a támogatókhoz.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak