Az érintett online platformoknak hatékonyabb módszereket kell bevetniük a hamis és megtévesztő információk kiszűrésére.

Az indiai kormány újabb kötelező házi feladattal látja el a sok más probléma miatt mostanában világszerte egyre jobban szorongatott big tech cégeket. Hétfőn hozták nyilvánosságra ugyanis, hogy a világ egyik legnépesebb országában irányelveket dolgoztak ki az interneten elszaporodott hamis fogyasztói vélemények és ellenőrizetlen értékelések visszaszorítására.

Ahogy a Reuters témával kapcsolatos beszámolója is megjegyzi, mindez érzékenyen érinti többek között az Alphabet (Google), az Amazon és a Meta (Facebook és Instagram) által üzemeltetett platformokat is. Az új szabályozási feltételek ugyanakkor vonatkoznak kisebb szereplőkre is, beleértve az utazási oldalakat, vagy éppen az ételkiszállítást biztosító alkalmazásokat. Gyakorlatilag minden felületre, ahol a termékek és szolgáltatások hitelesítésében a közzétett felhasználói véleményekre támaszkodnak.

Az intézkedés meghozatalában minden bizonnyal közrejátszott az a sok kritika, amelyek a fenti vállalkozásokat érték azzal kapcsolatban, hogy a súlyánál jelentéktelenebbnek állítják be a problémát, illetőleg nem tesznek meg mindent annak érdekében, hogy saját rendszereikből kiszűrjék a fogyasztók megtévesztésére alkalmas valótlan infromációkat.

Erősen ajánlott ajánlások

A fogyasztóvédelemért felelős indiai minisztérium még nyáron feállított egy bizottságot, amelynek feladat volt a hamis és megtévesztő értékelések ellenőrzésére szolgáló keretrendszer kidolgozása. Az ebből a munkából született javaslatcsomag minden részlete még nem ismert, de az új szabályok például megkövetelik majd a nagy platformok üzemeltetőitől, hogy egy meghatározott, 6-8 lépcsőből mechanizmuson keresztül hitelesítsék a vélemény mögött álló valódi személyt.

A lépéstől azt remélik, hogy ezek a megtévesztő értékelések, illetve az ezeket "termelő" hamis profilok idővel kirostálódnak a rendszerekből. A kezdeményezés első körben azonban csak önkéntes szerepvállalásra épít. Amennyiben az érintett szereplők nem, vagy nem kellő hatékonysággal alkalmazzák a fenti keretrendszert, és az online kereskedelemben továbbra is gondot okoznak a valótlan értékelések, akkor jöhet a szigorítás, azaz a szabályzat kötelezővé tétele.

Közösség & HR

Big4-tanácsadó lesz a ChatGPT: az adóbevallást is megcsinálja

Megállapodott az OpenAI és a PwC: első körben a Big4 továbbértékesíti a ChatGPT-t, illetve százezer alkalmazottja használhatja a munkájához.
 
Bejelentési kötelezettségük elmulasztása, és a szabályoknak való sorozatos meg nem felelés komoly pénzbírságot vonhat maga után.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.