A közel egy évtizede debütált szolgáltatás sosem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, így a nyugdíjazása sem lehetett túl nehéz döntés.
Hirdetés
 

A Google Assistant szolgáltatás teljes cseréjét jelentette be a keresőóriás egy múlt pénteken nyilvánosságra hozott blogbejegyzésben. Eszerint az elkövetkező hónapokban az androidos telefonokon a vállalat fejlettebb, újabb gépi asszistense, az immár a második generációnál járó Gemini veszi át a felhasználói kérések, kérdések kiszolgálását.

A változásról szól cikk azzal indít, hogy egy asszisztensnek személyre szabottnak kell lennie, tisztában kell lennie a felhasználót körülvevő világgal, illetőleg képesnek kell lennie arra, hogy együttműködjön a használt alkalmazásokkal és szolgáltatásokkal. Érdekes módon a cég 2016-ban nagyjából pont ugyanezekkel a jelszavakkal indította el a Google Assistantot. A közel egy évtizeddel ezelőtti bejelentésben olyanok olvashatók például, mint hogy az asszisztens megérti az felhasználó világát, és segít a dolgok elvégzésében, miközben "zökkenőmentesen működik majd minden eszközön és kontextusban". 

A valóságban azonban a Google Assistant messze nem volt képes megfelelni az elvárásoknak. A hangutasításokat sokszor félreértelmezte, miközben a jól interpretált kérdésekre adott válaszai sem voltak feltétlenül hasznosak. A telefonok mellett otthoni okos eszközökbe is betelepülő gépi segéd így körülbelül arra volt jó, mint az Amazon hasonlóan korán indított, és éppen most újrakalibrált Alexa elnevezésű asszisztense: zeneszámok elindítására vagy egy emlékeztető időzítő beállítására.   

Benne volt a levegőben

A Google lépése épp ezért egyáltalán nem tekinthető váratlannak, hogy a fejlett nagy nyelvi modellre épülő genertív algoritmusára cseréli az egész pályafutása alatt szenvedő Assistantot. Ennek konkrét előjele is volt, hiszen a cég legújabb Pixel telefonjai már csak a Geminire támaszkodva jelentek meg.

A csere első körben a mobiloknál kezdődik, de a hivatalos tájékoztatás alapján minden eszköz sorra kerül, beleértve az okoshangszórókat, -kijelzőket és intelligens funkciókkal bíró tévéket is. De ugyanígy járnak majd a tabletek, a karórák, a fejhallgatók, sőt az autós szórakoztató rendszerek is.

A váltást egyébként a cég igyekszik a lehető leggördülékenyebbé tenni. Ebbe beletartozik az is, hogy a Gemini "különórákat kapott" az Assistant már említett klasszikus felhasználási eseteiből, azaz a zenelejátszással és az időzítő beállításával remélhetőleg semmi gond nem lesz. (Ettől függetlenül a Gemini válaszaiban sem érdemes vakon megbízni.)

Konzumer tech

Trump a nem létező robothadseregnek is keresztbe tett

Eddig sem volt könnyen hihető, hogy az egyre nagyobb bajban lévő Tesla már az idén ezerszám gyártja majd a humanoid robotokat, de a kínai kereskedelmi korlátozásokkal alapanyag sem feltétlenül lesz a gyártásukhoz.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.