Sok más vállalathoz hasonlóan a Google-nek is nagyon mélyen a zsebébe kellett nyúlnia ahhoz, hogy hirdetési helyet vásároljon a magyar idő szerint ma hajnalban lejátszott amerikaifutball-döntő, a Super Bowl közvetítése alatt. Ennek fényében még kellemetlenebb, hogy a jelek szerint a cég az ide készített anyagban totális valótlanságot állított nemrégiben frissített mesterségesintelligencia-megoldásáról.
A spotban szereplő Wisconsin Cheese Mart vállalkozás a reklám állítása szerint a Gemini kreativitására támaszkodva készíti el sajtkészítményekből álló széles termékpalettájuk webshopjukon megjelenő kísérőszövegeit. A kisfilmben megjelenő, MI-alkotásként beállított szöveg azonban szóról szóra megegyezik azzal, ami a vállalkozás honlapján már 2020-ban szerepelt. Mindezt a Verge szúrta ki a Wayback Machine archivumára támaszkodva.
Ráadásul nem is ez volt az egyetlen probléma a hirdetéssel. Azt már korábban, a múlt hét közepén kiszúrták, hogy téves a szövegben szereplő állítás, miszerint a gouda a világ legkedveltebb sajttípusa, ami a teljes fogyasztás 50-60 százalékát teszi ki. Ugyan a Google ezt követően váltig állította, hogy a Gemini nem hallucinált, csendben azért átszerkesztette a YouTube-on több napja futó anyagot. Az új változatban (ami így úgy tűnik, mintha egyben az eredeti is lett volna) pedig már nem szerepel a hibás mondat.
Oops!... I Did It Again
Végezetül érdemes megemlíteni, hogy a Google már korábban is produkált látványos felsüléseket MI-termékei reklámozása kapcsán. Az első ilyen ügy még 2023 elején történt, amikor a keresőóriás kapkodva próbálta meglovagolni a ChatGPT berobbanásával keltett hullámokat. A sebtében összeütött Bard elnevezésű modell azonban még a bejelentéséről szóló promóciós videóban is hallucinált.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak