Sok más vállalathoz hasonlóan a Google-nek is nagyon mélyen a zsebébe kellett nyúlnia ahhoz, hogy hirdetési helyet vásároljon a magyar idő szerint ma hajnalban lejátszott amerikaifutball-döntő, a Super Bowl közvetítése alatt. Ennek fényében még kellemetlenebb, hogy a jelek szerint a cég az ide készített anyagban totális valótlanságot állított nemrégiben frissített mesterségesintelligencia-megoldásáról.
A spotban szereplő Wisconsin Cheese Mart vállalkozás a reklám állítása szerint a Gemini kreativitására támaszkodva készíti el sajtkészítményekből álló széles termékpalettájuk webshopjukon megjelenő kísérőszövegeit. A kisfilmben megjelenő, MI-alkotásként beállított szöveg azonban szóról szóra megegyezik azzal, ami a vállalkozás honlapján már 2020-ban szerepelt. Mindezt a Verge szúrta ki a Wayback Machine archivumára támaszkodva.
Ráadásul nem is ez volt az egyetlen probléma a hirdetéssel. Azt már korábban, a múlt hét közepén kiszúrták, hogy téves a szövegben szereplő állítás, miszerint a gouda a világ legkedveltebb sajttípusa, ami a teljes fogyasztás 50-60 százalékát teszi ki. Ugyan a Google ezt követően váltig állította, hogy a Gemini nem hallucinált, csendben azért átszerkesztette a YouTube-on több napja futó anyagot. Az új változatban (ami így úgy tűnik, mintha egyben az eredeti is lett volna) pedig már nem szerepel a hibás mondat.
Oops!... I Did It Again
Végezetül érdemes megemlíteni, hogy a Google már korábban is produkált látványos felsüléseket MI-termékei reklámozása kapcsán. Az első ilyen ügy még 2023 elején történt, amikor a keresőóriás kapkodva próbálta meglovagolni a ChatGPT berobbanásával keltett hullámokat. A sebtében összeütött Bard elnevezésű modell azonban még a bejelentéséről szóló promóciós videóban is hallucinált.
Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai
Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.
2026.03.10. UP Rendezvénytér
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak