Nem sikerült meggyőzni a Five9 részvényeseit a közel 15 milliárd dolláros ajánlattal.

A Five9 tegnap tartott rendkívüli részvényesi közgyűlésén nem jött össze elégséges támogatói szavazat a Zoom által nemrégiben tett egyesülési megállapodás jóvahagyására. Ennek eredményeként a feleknek nem volt más választása, mint felhagyni az akvizíciós tervekkel - jelentette be a története legnagyobb szabású tranzakciójára készülő Zoom.

Füstbe ment (jó nagy) terv

A pandémia egyik legnagyobb nyerteseként számon tartott videokonferenciás szolgáltató jövőbeli növekedését érthető módon portfóliója kiszélesítésével és még több vállalati (ejtsd: fizetős) ügyfél toborzásával igyekszik megalapozni. Ehhez járulhatott volna hozzá a skálázható online ügyfélszolgálati platformot működtető Five9, amelynek szolgáltatásai ráadásul jól összeilleszthetők a Zoom meglévő megoldásaival. A célpont jelentőségét jól szemlélteti, hogy a felvásárlási ajánlat értéke 14,7 milliárd dollár volt.

A terv megvalósíthatósága azonban már a tegnapi sikertelen közgyűlés előtt is sokat gyengült azzal, hogy az USA-ban a kormányzati körök erős fenntartást mutattak a felvásárlással szemben. Mint egy nyilvánosságra került levélből kiderült, az amerikai igazságügyi minisztérium azt kérte az FCC-től (Federal Communications Commission), hogy ne hozzon döntést az ügyben mindaddig, amíg a minisztérium vizsgálóbizottsága nem mondja ki a verdiktet a üzlettel kapcsolatban. A politikusoknak az jelentette az alapvető problémát, hogy bár a Zoom amerikai cégként működik, több szálon is erős kínai kötődést mutat, ami a két ország közötti feszült viszony miatt semmiképpen nem erősítette az ügylettel kapcsolatos kormányzati hozzáállást.

Nem elképzelhetetlen, hogy a fentiek is közrejátszottak abban, hogy végül elutasító döntésre jutott a rendkívüli közgyűlés. A részvényesek többsége vélhetően nem kívánta jelenlegi befektetését egy politikailag rizikós másik cég papírjaira cserélni.

Ettől még nyomulnának

A Zoom közleménye igyekszik jó képet vágni a fejleményekhez. A cég hangsúlyozza, hogy továbbra is stratégiai prioritásként kezeli a bővülést a contact centerek területén. (Ez a szegmens egyébként önmagában nagyjából 24 milliárd dolláros globális forgalmat termel éves szinten.)

A vállalat ennek keretében hónapokon belül elindítja a cloudos Video Engagement Center szolgáltatását. Utóbbiról azt hangoztatja a Zoom, hogy rugalmasan alakítható, könnyen használható megoldást kínál majd a vállalkozások és ügyfeleik kapcsolattartására, amely "ugyanazzal a skálázhatósággal és megbízható architektúrával" rendelkezik, mint amilyennel a céget magasba röpítő videokonferencia-szolgáltatás.

A közlemény záró része kitér arra is, hogy a vállalat párhuzamosan folytatni kívánja meglévő partneri együttműködéseit az ügyfélkapcsolati rendszerek több szállítójával. A Five9 mellett ilyen szereplőként említhető a Genesys, a Nice inContact, a Talkdesk és a Twillio.

Cloud & big data

Jövőre most már tényleg jöhet a Google okosórája

A keresőóriás saját gyártású órájáról évek óta tartó pletykák idén felerősödtek. A legutóbbi értesülések alapján a projekt jól halad, és akár már 2022 tavaszán debütálhat a referenciaként funkcionáló eszköz.
 
Hirdetés

Viszlát, nyolcórás munkarend!

A járvány miatti kényszerű lezárások új alapokra helyezték a munka világát is, ami már nem lesz olyan, mint azelőtt.

A cloud computing fontos ígérete, hogy pontosan tervezhetővé teszi az IT költségeit. Akkor miért nem annyi hónap végén a számla, amennyit beterveztünk?

a melléklet támogatója az Invitech

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.