Nem sikerült meggyőzni a Five9 részvényeseit a közel 15 milliárd dolláros ajánlattal.

A Five9 tegnap tartott rendkívüli részvényesi közgyűlésén nem jött össze elégséges támogatói szavazat a Zoom által nemrégiben tett egyesülési megállapodás jóvahagyására. Ennek eredményeként a feleknek nem volt más választása, mint felhagyni az akvizíciós tervekkel - jelentette be a története legnagyobb szabású tranzakciójára készülő Zoom.

Füstbe ment (jó nagy) terv

A pandémia egyik legnagyobb nyerteseként számon tartott videokonferenciás szolgáltató jövőbeli növekedését érthető módon portfóliója kiszélesítésével és még több vállalati (ejtsd: fizetős) ügyfél toborzásával igyekszik megalapozni. Ehhez járulhatott volna hozzá a skálázható online ügyfélszolgálati platformot működtető Five9, amelynek szolgáltatásai ráadásul jól összeilleszthetők a Zoom meglévő megoldásaival. A célpont jelentőségét jól szemlélteti, hogy a felvásárlási ajánlat értéke 14,7 milliárd dollár volt.

A terv megvalósíthatósága azonban már a tegnapi sikertelen közgyűlés előtt is sokat gyengült azzal, hogy az USA-ban a kormányzati körök erős fenntartást mutattak a felvásárlással szemben. Mint egy nyilvánosságra került levélből kiderült, az amerikai igazságügyi minisztérium azt kérte az FCC-től (Federal Communications Commission), hogy ne hozzon döntést az ügyben mindaddig, amíg a minisztérium vizsgálóbizottsága nem mondja ki a verdiktet a üzlettel kapcsolatban. A politikusoknak az jelentette az alapvető problémát, hogy bár a Zoom amerikai cégként működik, több szálon is erős kínai kötődést mutat, ami a két ország közötti feszült viszony miatt semmiképpen nem erősítette az ügylettel kapcsolatos kormányzati hozzáállást.

Nem elképzelhetetlen, hogy a fentiek is közrejátszottak abban, hogy végül elutasító döntésre jutott a rendkívüli közgyűlés. A részvényesek többsége vélhetően nem kívánta jelenlegi befektetését egy politikailag rizikós másik cég papírjaira cserélni.

Ettől még nyomulnának

A Zoom közleménye igyekszik jó képet vágni a fejleményekhez. A cég hangsúlyozza, hogy továbbra is stratégiai prioritásként kezeli a bővülést a contact centerek területén. (Ez a szegmens egyébként önmagában nagyjából 24 milliárd dolláros globális forgalmat termel éves szinten.)

A vállalat ennek keretében hónapokon belül elindítja a cloudos Video Engagement Center szolgáltatását. Utóbbiról azt hangoztatja a Zoom, hogy rugalmasan alakítható, könnyen használható megoldást kínál majd a vállalkozások és ügyfeleik kapcsolattartására, amely "ugyanazzal a skálázhatósággal és megbízható architektúrával" rendelkezik, mint amilyennel a céget magasba röpítő videokonferencia-szolgáltatás.

A közlemény záró része kitér arra is, hogy a vállalat párhuzamosan folytatni kívánja meglévő partneri együttműködéseit az ügyfélkapcsolati rendszerek több szállítójával. A Five9 mellett ilyen szereplőként említhető a Genesys, a Nice inContact, a Talkdesk és a Twillio.

Cloud & big data

Ezúttal egy iskolaigazgatót hurcoltak meg deepfake miatt

A hatóságok szerint egy bosszúszomjas kolléga kreált és terjesztett MI segítségével hamisított, rasszista megjegyzésektől hemzsegő hangfelvételt.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.