A csevegés alapú szolgáltatások, alkalmazások folyamatosan a mobilplatformok toplistáinak élén tartózkodnak, különbség legfeljebb abban van, hogy a felhasználók éppen melyiket választják. A SimilarWeb csapata egy átfogó elemzést készített arról, hogy Android alatt melyek a legnépszerűbb csevegő applikációk, amelyből kiderül, hogy az abszolút győztes a Facebook birodalomhoz tartozó WhatsApp.
A Facebook uralkodik
187 nemzet felhasználói adatainak elemzése után egyértelművé vált, hogy a WhatsApp 109 országban a leggyakrabban használt chat app, ami ebben a körben 55,6 százalékos részesedést jelent. A zoomolható, interaktív térképen megjelenített adatok arról tanúskodnak, hogy az alkalmazás Brazíliában, Mexikóban, Indiában, Oroszországban, illetve Afrika déli területein a legnépszerűbb.
Magyarország és a környező országok: a WhatsApp, Messenger, Viber trió vezet
Ehhez képest a második leggyakrabban használt Facebook Messenger mindössze 49 országban tudta megszerezni az elsőséget, ahol is az Egyesült Államok, Kanada, illetve Ausztrália vitte a prímet. Hazánk is ebbe a csoportba tartozik, ami némi meglepetésként hathat, hiszen ebben a régióban a Viber számít hagyományosan erősnek, amit egyébként a SimilarWeb adatai is megerősítenek.
A kínai hátterű szolgáltató a harmadik, amely 10-nél több országban vezeti a piacot. A Viber kifejezetten erős a fehéroroszoknál, Moldovában, Ukrajnában. Az utóbbi országban annyira nagy fölénnyel vezet mindenki előtt, hogy az androidos mobilok 65 százalékén telepítve van és a felhasználók átlagban 16 percet veszik igénybe kommunikációra.
A BBM utolsó reménye
Ahogy az már több alkalommal kiderült, Kínában továbbra is a WeChat uralkodik, érdekes azonban, hogy ez kizárólag itt érvényes, és a környező államokban teljesen eltérőek a preferenciák. Japánban például a Line (napi átlagos 40 percnyi használattal), Dél-Koreában a Kakao Talk, Vietnámban a Zalo, Mongóliában pedig a Facebook Messenger viszi a prímet.
Kubában például az imo a legnépszerűbb
Végül ott van különlegességnek Indonézia, az egyetlen ország, amely még hűséges a BlackBerry BBM appjához. Ebben az a rendkívül furcsa, hogy az app az androidos mobilok 87,5 százalékán megtalálható, vagyis az itteniek a végtelenségig ragaszkodnak a márkához, ehhez képest a világ összes többi részében fél százalékot sem ér el a BBM.
A japán bölcsesség ereje: emberség a technológiai megoldások mögött
A globális válság súlyosan érintette az office piacot, ami a GLOBAL-UNION Kft. tevékenységét is veszélybe sodorta. A 100 százalékos magyar tulajdonban álló vállalat azonban a nehézségek közepette is megőrizte optimizmusát, és következetesen a legjobb döntéseket hozta.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak