Ezeket a fő számokat produkálta tavaly a mobil alkalmazások globális piaca. Az okostelefonok mostanra teljesen magukhoz láncolták az emberiséget.

A mobilos alkalmazások fejlesztőinek analitikai szolgáltatásokat nyújtó App Annie minden évben kiad egy vaskos tanulmányt arról, hogy mérései szerint hogy is áll a globális app-piac. Ahogy azt az elmúlt években már megszokhattuk, most is kövér növekedésről tanúskodó számok egész sorával találkozhatunk.

Fel, fel, ti appjai a földnek!

Kezdjük rögtön a szegmens két legfontosabb mutatójával: a letöltési számok és a bevétel alakulásának elemzésével. Mielőtt azonban a grafikonokra térnénk, érdemes megemlíteni, hogy a felmérés az Apple App Store-ja és a Google Play Áruháza mellett a Kínában működő külsős androidos alkalmazásáruházak teljesítményét is magában foglalja.

Tavaly közel 200 milliárd, kicsit pontosabban 194 milliárd letöltést szolgáltak ki az említett csatornák. Ezek közel felét Kínából kezdeményezték, ami plasztikusan mutatja, milyen fontos piaccá vált az utóbbi években a távol-keleti ország. Kína mellett több más nagy népességű feltörekvő ország fűtötte leginkább a letöltési szám növekedését. A két év alatt mért 35 százalékos növekedéshez képest India például 165 százalékot bővült. Mindeközben az USA gyakorlatilag stagnált, hiszen a 2016-hoz képest felmutatott 5 százaléknyi plusz az előző adatokhoz képest statisztikai hibának tűnik. 

Ami a letöltések típusát illeti, ott nem történt sok változás két év alatt: akkor is és most is nagyjából az appok harmadát adták a játékok, minden más (szórakozás, oktatás, munka stb.) pedig a maradék kétharmadot.

A letöltésekkel ellentétben a bevételek átléptek egy bűvös határt, hiszen 2018-ban először haladta meg a forgalom a 100 milliárd dolláros szintet. Az egy év alatt elért 101 milliárd ráadásul 75 százalékkal több, mint a 2016-os forgalom, azaz a letöltési számnál lényegesen gyorsabban kúszott felfelé a bevételi görbe. Az összesített bevételekben egyébként a fizetős letöltések, az alkalmazáson belüli vásárlások és az előfizetésre költött összegek is megjelennek, de az appokon keresztül zajló tranzakciók (mint amit például egy Uber-fuvar generál), vagy az alkalmazásokban megjelenő reklámokkal megkeresett pénzek nem.

Itt már nem kell annyira szégyenkeznie az USA-nak, hiszen egyelőre jól tartja magát a második helyen, a két évre vetített növekedési ráta pedig alig marad el a globális átlagtól. Kína azért ebből a szempontból is egyeduralkodó, bár "csak" a globális piac 40 százalékát adja.

A játékok és egyéb programok közötti összevetésben előbbiek viszik a prímet 74 százalékos tortaszelettel. A maradék 26 százalék azonban mindenképpen szép teljesítmény, mivel a játékokon kívüli világ 2016-ban még csak a bevételek 18 százalékát adták. Az App Annie szakértői szerint az arányok elmozdulása leginkább annak köszönhető, hogy az előfizetési modellek népszerűbbé váltak a felhasználók között.

Konzumer tech

Ismét keresik a hazai digitális szakma női példaképeit

A 40 év feletti női szakemberek elismerését célzó pályázatot immár harmadszorra hirdette meg az IVSZ és a WiTH.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.