Ezeket a fő számokat produkálta tavaly a mobil alkalmazások globális piaca. Az okostelefonok mostanra teljesen magukhoz láncolták az emberiséget.
Hirdetés
 

A mobilos alkalmazások fejlesztőinek analitikai szolgáltatásokat nyújtó App Annie minden évben kiad egy vaskos tanulmányt arról, hogy mérései szerint hogy is áll a globális app-piac. Ahogy azt az elmúlt években már megszokhattuk, most is kövér növekedésről tanúskodó számok egész sorával találkozhatunk.

Fel, fel, ti appjai a földnek!

Kezdjük rögtön a szegmens két legfontosabb mutatójával: a letöltési számok és a bevétel alakulásának elemzésével. Mielőtt azonban a grafikonokra térnénk, érdemes megemlíteni, hogy a felmérés az Apple App Store-ja és a Google Play Áruháza mellett a Kínában működő külsős androidos alkalmazásáruházak teljesítményét is magában foglalja.

Tavaly közel 200 milliárd, kicsit pontosabban 194 milliárd letöltést szolgáltak ki az említett csatornák. Ezek közel felét Kínából kezdeményezték, ami plasztikusan mutatja, milyen fontos piaccá vált az utóbbi években a távol-keleti ország. Kína mellett több más nagy népességű feltörekvő ország fűtötte leginkább a letöltési szám növekedését. A két év alatt mért 35 százalékos növekedéshez képest India például 165 százalékot bővült. Mindeközben az USA gyakorlatilag stagnált, hiszen a 2016-hoz képest felmutatott 5 százaléknyi plusz az előző adatokhoz képest statisztikai hibának tűnik. 

Ami a letöltések típusát illeti, ott nem történt sok változás két év alatt: akkor is és most is nagyjából az appok harmadát adták a játékok, minden más (szórakozás, oktatás, munka stb.) pedig a maradék kétharmadot.

A letöltésekkel ellentétben a bevételek átléptek egy bűvös határt, hiszen 2018-ban először haladta meg a forgalom a 100 milliárd dolláros szintet. Az egy év alatt elért 101 milliárd ráadásul 75 százalékkal több, mint a 2016-os forgalom, azaz a letöltési számnál lényegesen gyorsabban kúszott felfelé a bevételi görbe. Az összesített bevételekben egyébként a fizetős letöltések, az alkalmazáson belüli vásárlások és az előfizetésre költött összegek is megjelennek, de az appokon keresztül zajló tranzakciók (mint amit például egy Uber-fuvar generál), vagy az alkalmazásokban megjelenő reklámokkal megkeresett pénzek nem.

Itt már nem kell annyira szégyenkeznie az USA-nak, hiszen egyelőre jól tartja magát a második helyen, a két évre vetített növekedési ráta pedig alig marad el a globális átlagtól. Kína azért ebből a szempontból is egyeduralkodó, bár "csak" a globális piac 40 százalékát adja.

A játékok és egyéb programok közötti összevetésben előbbiek viszik a prímet 74 százalékos tortaszelettel. A maradék 26 százalék azonban mindenképpen szép teljesítmény, mivel a játékokon kívüli világ 2016-ban még csak a bevételek 18 százalékát adták. Az App Annie szakértői szerint az arányok elmozdulása leginkább annak köszönhető, hogy az előfizetési modellek népszerűbbé váltak a felhasználók között.

Konzumer tech

Mit hozott a vállalatoknak az Oracle Database 19c?

A szakértő szerint az új kiadás néhány jellemzője az Oracle Database SE2 kivezetésére is utalhat. Dr. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) véleménye.
 
Ha nem sikerül megválaszolni azokat a biztonsági kihívásokat, amelyek az informatikai fejlesztések még mélyebb integrációjával járnak, nem teljesedhet ki a gyártóipar negyedik forradalmát elhozó trend. Lehetőségek és buktatók.
A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.