2017-ben tovább hízott a mobil alkalmazások piaca. Több letöltés, több idő, több pénz. Amerika pedig már a második helyre sem fér fel.

Számos érdekes megállapítással szolgál az App Annie frissen kiadott felmérése. Az alkalmazásfejlesztőknek analitikai megoldásokat kínáló vállalkozás adatai alapján tavaly újabb rekordok születtek a mobil appok világában. (A felmérés nem csak a két legnagyobb appbolt eredményeit nézi, hanem globális számokat közöl.)

Mindig csak feljebb

A 2015-ös mennyiséghez képest tavaly 60 százalékkal több letöltést regisztráltak a különböző alkalmazásáruházakban. Ez számszerűleg azt jelenti, hogy 2017-ben több mint 175 milliárdszor töltöttek le valamilyen appot. Másként fogalmazva a világon havi szinten minden emberre (újszülöttől a matuzsálemig) jutott két letöltés.

Letöltési mennyiség változása az öt legnagyobb forgalmú országban (milliárd db)


A nyers számoknál érdekesebb a helyzet, ha megvizsgáljuk a letöltések területi eloszlását. Az öt legnagyobb forgalmat lebonyolító országból immár négy a feltörekvő régiót képviseli. Kína tovább erősítette eddig sem vitatott első helyét, viszont az Egyesült Államok piaca már nem is a második legnagyobb. Erre a helyre a két év alatt több mint háromszorosára hízó India férkőzött be. Kína dominanciáját amúgy jól mutatja, hogy a világ teljes forgalmának nagyjából felét adja.

A letöltési darabszámmal párhuzamosan az appokkal eltöltött idő is nőtt. Az App Annie által vizsgált országokban átlagosan 30 százalékkal többet foglalkoztak a felhasználók az alkalmazásokkal, mint két évvel korábban. Órában kifejezve ez immár közelít a három órához napi szinten, de például egy átlagos indonéz mobilozó napi apphasználata simán meghaladhatja a hatórás keretet is.

Pénz is van benne

A letöltési darabszám, vagy a használati idő persze önmagában nem sokat ér, ha abból a fejlesztők nem látnak pénzt. A helyzet viszont az, hogy ezen a fronton sem lehet ok a panaszra. Az Apple App Store-ja, a Google Play áruháza és a többi androidos online bolt összesen több mint 86 milliárd dollár értékben adott el mobil alkalmazásokat tavaly. Ez az összeg lényegesen meghaladja például a zeneipar vagy a PC-s és konzoljátékok bevételeit, a mozik 2017-es globális forgalmának pedig nagyjából a háromszorosát teszi ki.

Appokra költött pénz a legnagyobb piacokon (mrd USD)


Itt is érdemes megnézni az öt legnagyobb piac teljesítményét. Természetesen ennél a grafikonnál már kevesebb feltörekvő országgal találkozhatunk, ám Kína itt sem áll rosszul, sőt... Ugyan a pénzügyi mutatót vizsgálva (még) nincs akkora dominanciája, elsősége ebből a szempontból sem kérdőjelezhető meg. Az USA azzal vígasztalódhat, hogy legalább ezen a területen sikerült megszereznie a második legfontosabb piac titulusát.

Konzumer tech

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.