Az Apple eddig kizárólag az Egyesült Államokban biztosította ezt a lehetőséget. A program bővítése leginkább a szabályozói környezet szigorodásának köszönhető.

Az Apple kedden - mintegy mikulási ajándékként - bejelentette, hogy elindította önkiszolgáló javítási programját Európában, és ezzel első alkalommal terjeszti ki a programot az Egyesült Államokon kívülre. A Self Service Repair lehetőségeivel azonban egyelőre itthon nem élhetnek az érintettek, mivel első körben csak Belgium, az Egyesült Királyság, Franciaország, Lengyelország, Németország, Olaszország, Spanyolország és Svédország területén indul be a szolgáltatás.

A program lényege, hogy a felhasználók meghibásodott készülékükhöz eredeti alkatrészeket vásárolhatnak, tanulmányozhatják az online elérhető hivatalos javítási kézikönyveket, valamint igény szerint kölcsönözhetnek is az alapvető javításokhoz szükséges szerszámkészletet. Utóbbi 49 dollárba kerül, amit egy hét használatot követően kell visszaküldeni ingyenes postázással az Apple-nek. 

Hasonlóan az USA-ban már egy ideje alkalmazott konstrukcióhoz, az európai ügyfelek esetében is az iPhone 12 és iPhone 13 termékcsaládok, valamint az Apple csipjeivel szerelt Mac notebookok leggyakrabban előforduló problémáit lehet majd házilag orvosolni az erre magukat alkalmasnak érző ügyfeleknek.

A bejelentésben a cég hangsúlyozza, hogy a program kiterjesztése része azon törekvésének, hogy "tovább bővítse a javításokhoz való hozzáférést". Cupertino ugyanakkor azt is hangsúlyozza, hogy az elektronikai eszközök javításához szükséges tudásra és tapasztalatra továbbra is szükség lesz az iPhone-ok barkácsolásához, így a felhasználók túlnyomó többsége ezután is jobban teszi, ha a professzionális szervizekhez fordul a panaszaival.

Szelíd erőszakkal

A fentiekkel nem kifejezetten önszántából bajlódik az Apple, mivel fogyasztóvédelmi csoportok hosszú évek óta folytatnak szerte a világban harcot azért, hogy az elektronikai eszközök gyártói ne "szabotálják el" a vásárlók jogát arra, hogy szükség esetén maguk oldják meg a felmerülő meghibásodásokat.

A javitáshoz való jogot Európában is egyre fontosabbnak tartják, miközben a tengerentúlon a témát a Biden-kormányzat is zászlajára tűzte. Utóbbi közvetlen következményének tekinthető, hogy az Apple bő egy évvel ezelőtt rést nyitott szigorúan védett ökoszisztémáján, és elsőként az Egyesült Államokban tette lehetővé eszközei otthoni javítását. Akkor a cég azt vállalta, hogy a programot még 2022-ben további régiókkal bővíti. Ha nem is kapkodták el a dolgot Cupertinóban, de a friss bejelentéssel legalább sikerült betartani a tavalyi ígéretet.

Konzumer tech

Vért, verítéket és könnyeket ígér az év

A Gartner szerint a tavalyi súlyos mínuszok után túl sok jó idén sem vár a személyi infokommunikációs piac legfontosabb termékeire.
 
Az 5G-vel indul be igazán a precíziós mezőgazdaság forradalma. Ebben nagy az egyetértés a mezőgazdasági és a távközlési szakemberek között.

a melléklet támogatója a Yettel

Létezik egy ortodox irányzat, mely szerint a jelszavak legyenek minél hosszabbak és összetettebbek, valamint cseréljük azokat minél gyakrabban. Valóban ettől lesznek a rendszereink biztonságosabbak? Pfeiffer Szilárd (Balasys) írása.

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 2. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 3. rész

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2023 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.