Júliusban éles tesztüzemre vált négy európai városban a Skype egykori alapítóinak új vállalkozása, amely guruló robotokkal oldaná meg a kiszállítást.
Hirdetés
 

Miközben az Egyesült Államokban egy friss szabályozás miatt egyelőre parkolópályára lett téve a drónos csomagszállítás, a Starship Technologies miniatűr holdjáróra hasonlító kerekes kisautója Európa három országában is megkezdheti az éles bevetéseket.

Okos és szabálykövető futár

Az észt startupot 2014-ben hozta létre a Skype két egykori alapítója, és elég gyorsan sikerült "földhöz ragadt" megoldásukat a megvalósítás kapujába juttatni. Hatkerekes járművük a gyalogosok között, a járdán közlekedve juttatja el a csomagot a vevőnek, természetesen a közlekedési szabályok teljes körű betartásával. Az utat szinte teljesen önállóan teszi meg, de a központból folyamatosan nyomon követik, hogy szükség esetén kézi vezérlésre kapcsolhassanak, vagy éppen a hangszórón keresztül kommunikáljanak a környéken lévő emberekkel.

A robotok érzékelik az akadályokat, maximum egy kocogó ember sebességével közlekednek, biztonságosan megállnak, elindulnak, és az utcán való átkelés sem okoz nekik problémát. Az elektomos motorokkal hajtott gépek hatótávolsága nagyjából 5 kilométer, és átlagosan 15-30 perc alatt képesek letudni az utat.
 

 

A cég szerint az elmúlt kilenc hónap során 12 országban végeztek próbaköröket a járművekkel, amelyeknek így már összesen 8000 kilométer van a kerekeiben, és annak ellenére, hogy nagyságrendileg 400 ezer ember került az útjukba, egyetlen baleset vagy incidens sem történt.

Innentől élesben

Most egy teljesen új fázisba kerül a szolgáltatás azzal, hogy Londonban, Bernben, Hamburgban és Düsseldorfban immár valódi partnercégek, igazi megrendeléseit fogják kiszállítani a szorgosan tekerő robotok. A most begyűjtött tapasztalatokat a rendszer tökéletesítésére kívánják felhasználni, hogy aztán a lefedett területeket tovább bővítsék más európai, illetve tengerentúli régiókkal.

A Starship Technologies jelentős szereplőket tudott maga mellé állítani az éles tesztüzemre. A partnerek között van az európai szinten kiemelkedő jelenléttel bíró Just Eat ételfutár, a német Metro Group, illetve a szintén német csomagküldő szolgálat, a Hermes is.

Máshol is mocorognak

A gyors és minél nagyobb területre kiterjedő implementálás kulcsfontosságú lehet a még alig létező szegmens (az automatikus csomagkihordás) jövőbeli erőviszonyainak kialakításában. Bár az észtek tényleg jól haladnak, máshol sem tétlenkednek. Nem olyan rég például beszámoltunk az ausztrál Domino's fejlesztéséről, ami nagy vonalakban megegyezik a Starship Technologies ötletével.

Az első körben pizzák célba juttatására kitalált járművet egy katonai megrendeléseket is teljesítő ausztrál cég készítette. A DRU-nak nevezett szerkezet egyelőre tesztpályákon bizonyított kiválóan, amit elsősorban a LIDAR teszi lehetővé, ami ugyanaz a GPS alapú tájékozódási rendszer, amit a Google is használ az önjáró autóiban. A jármú útja során folyamatosan szinkronizálja a bejövő képi adatokat a Google Mapsben megadott úti céllal, pontosan úgy, ahogy a Starship robotjai teszik.

A párhuzamok azzal folytathatók, hogy DRU nem adja ki bárkinek a szállítmányt, amit egyébként egy meleg és egy hideg rekeszben tárol az út alatt. Amikor megérkezik a célhoz, a vásárlók csak akkor juthatnak hozzá a pizzához, ha megadják a rendeléskor kapott egyedi kódot.

Piaci hírek

Jól vizsgázott üzletfolytonosságból az ukrán techszektor

Az orosz támadás megindulásakor Harkivban 511 informatikai cég volt. Közülük 500 ma is működik, pedig a munkatársak többsége elköltözött a harcokat közvetlen közelről megszenvedő városból.
 
Az alábbiakban körbejárjuk az Enterprise Service Management fogalmát, és megmutatjuk azt is, miben különbözik az ITSM-től.

a melléklet támogatója a Meta-Inf Kft.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.