Tíz éves lett az Apple alkalmazásboltja, nézzük az eddigi statisztikát és benne a végtelen sok nullát!
Hirdetés
 

Tíz évvel ezelőtt, 2008. július 10-én indul el az Apple online alkalmazásáruháza, eredetileg az iOS (illetve iPhone OS) rendszerű eszközöket célozva. Az App Annie ennek kapcsán összeszedte az App Store-ral kapcsolatos fontos számokat, bemutatva, hogy a nulláról hova jutott el egy évtized alatt az Apple új üzlete.

Kezdjük a leginkább látványos statisztikával: az App Store 2010 és 2017 között több mint 170 milliárd alkalmazás-letöltést szolgált ki, ennek folyományaként pedig a felhasználók több mint 130 milliárd dollárt hagytak az Apple-nél. Idén májusban az alkalmazásbolt kínálata meghaladta a 2 millió tételt, összességében pedig már 4,5 millió app jelent meg rajta.

Ezek között majdnem 10 ezer olyan appot találhatunk, amely legalább 1 millió dolláros forgalmat generált (tavaly 2857 ilyen programot jegyeztek az 1-10 milliós, 564-et pedig a 10+ milliós kategóriában). Az iOS App Store koncepciójának üzleti sikerét jól mutatja, hogy bevételei az elmúlt három évben is majdnem megduplázódtak. Ráadásul több mint háromszor magasabb összetett éves növekedési rátával bővültek, mint a letöltések száma.

Ami a letöltéseknél is gyorsabban növekszik

Ez utóbbival kapcsolatban azt is érdemes megemlíteni, hogy míg a Google Play áruházzal összehasonlítva az App Store részesedése folyamatosan csökken (legutóbb 2012-ben mutathatott fel több letöltést, és tavaly már 30-70 arányban a Google vezetett ezen a területen), a jövedelmezősége egyre jobb a Playhez képest. 2017-ben a bevételeken kétharmad-egyharmad arányban osztoztak meg, vagyis az Apple fele annyi letöltéssel kétszer annyi pénzt termelt.

A kulcspiacokon az átlagos iPhone-felhasználó még tavaly is több mint 100 telepített alkalmazást hurcol, amelyek közül nagyjából 40 darabot havi rendszerességgel használ. Az előző évben egyébként a letöltések majdnem fele, míg a bevételek közel 60 százaléka jött az ázsiai és csendes-óceáni térségből. Bár ehhez a játékok csak tízből három letöltés erejéig járulnak hozzá, az App Store összes bevételének háromnegyed része a mobil játékokból származik.
 

forrás: App Annie – The Data Behind 10 Years of the iOS App Store – 2018


A játékoktól eltekintve, a többi alkalmazás szempontjából az appon belüli előfizetések lehetőségének 2011-es bevezetése bizonyult nagy dobásnak. Egyedül az ilyen díjakból már 10,6 milliárd dolláros forgalom származott 2017-ben; az talán nem meglepetés, hogy ebben a kategóriában a legtöbbet a Netflix kereste.

Az App Annie itt egy előrejelzéssel is fokozza a hangulatot: az alkalmazásfejlesztőknek analitikai megoldásokat kínáló vállalkozás szerint 2022-ben az App Store összes bevétele már a 75 milliárd dollárt is meghaladja majd, vagyis 80 százalékkal megfejeli a 2017-es eredményt.

A bevételi rangsort már kínai cég vezeti

Az egyes országokat tekintve még mindig az USA jegyzi az App Store történetének legtöbb letöltését (40,1 milliárd), Kína azonban már 89,9 milliárdon áll, vagyis hamarosan előzni fog. A bevételek tekintetében egyelőre nem várható helycsere a lista élén, miután az Egyesült Államok 36 milliárd dollárt, Kína pedig 27,7 milliárdot hozott össze eddig.

Érdekesség, hogy a japánok mindkét rangsorban a harmadikok, de egy letöltésre vetítve messze ők költik a legtöbbet: eddig 9,5 milliárd telepítés mellett 25,2 milliárd dollárt fizettek az Apple-nek.

A letöltések szempontjából a valaha volt legsikeresebb iOS-applikációk közül a Facebook szolgáltatásai állnak az első, a második, a negyedik és az ötödik helyen (ezek rendre a Facebook, a Facebook Messenger, az Instagram és a WhatsApp Messenger), míg a Google a harmadik és a hatodik helyet viszi el a YouTube-bal és a Maps térképekkel. Az összes (nem játékos) letöltést tekintve viszont a Google vezet, míg a legtöbb pénzt itt játékos kategóriát is fölényesen vezető kínai Tencent kereste az App Store-ban.

Konzumer tech

Elnapolták a Falcon 9 már-megint-történelmi-jelentőségű kilövését

Egy startup műholdakkal gyűjtené a rádiójeleket, ezek alapján pedig mesterséges intelligenciával azonosítaná és követné a gyanús járműveket.
 
Hirdetés

Blokklánccal még a sör is finomabb

Az új technológiák önmagukban is rengeteg változást hoznak, teljesen átalakítanak, vagy felgyorsítanak üzleti folyamatokat, összekapcsolásukkal azonban még több eredményt lehet elérni.

A szemünk előtt válik egymás komplementerévé a két technológia. Az okos szerződésektől, az élelmiszeriparon keresztül az energiaelosztásig, szinte nincsen olyan terület, amit ne forradalmasítana blokklánc és a dolgok internetének összehangolt működése.

a melléklet támogatója az Oracle Hungary

Hirdetés

Mesterséges intelligencia a NAS-okban

A maga nemében egyedülálló a QNAP legújabb, TS-2888X NAS MI platformja. A QuAI a gépi tanulási modellek gyors létrehozásával, képzésével, optimalizálásával és telepítésével korábban elérhetetlen távlatokat nyit meg a felhasználók előtt.

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.