Tíz éves lett az Apple alkalmazásboltja, nézzük az eddigi statisztikát és benne a végtelen sok nullát!

Tíz évvel ezelőtt, 2008. július 10-én indul el az Apple online alkalmazásáruháza, eredetileg az iOS (illetve iPhone OS) rendszerű eszközöket célozva. Az App Annie ennek kapcsán összeszedte az App Store-ral kapcsolatos fontos számokat, bemutatva, hogy a nulláról hova jutott el egy évtized alatt az Apple új üzlete.

Kezdjük a leginkább látványos statisztikával: az App Store 2010 és 2017 között több mint 170 milliárd alkalmazás-letöltést szolgált ki, ennek folyományaként pedig a felhasználók több mint 130 milliárd dollárt hagytak az Apple-nél. Idén májusban az alkalmazásbolt kínálata meghaladta a 2 millió tételt, összességében pedig már 4,5 millió app jelent meg rajta.

Ezek között majdnem 10 ezer olyan appot találhatunk, amely legalább 1 millió dolláros forgalmat generált (tavaly 2857 ilyen programot jegyeztek az 1-10 milliós, 564-et pedig a 10+ milliós kategóriában). Az iOS App Store koncepciójának üzleti sikerét jól mutatja, hogy bevételei az elmúlt három évben is majdnem megduplázódtak. Ráadásul több mint háromszor magasabb összetett éves növekedési rátával bővültek, mint a letöltések száma.

Ami a letöltéseknél is gyorsabban növekszik

Ez utóbbival kapcsolatban azt is érdemes megemlíteni, hogy míg a Google Play áruházzal összehasonlítva az App Store részesedése folyamatosan csökken (legutóbb 2012-ben mutathatott fel több letöltést, és tavaly már 30-70 arányban a Google vezetett ezen a területen), a jövedelmezősége egyre jobb a Playhez képest. 2017-ben a bevételeken kétharmad-egyharmad arányban osztoztak meg, vagyis az Apple fele annyi letöltéssel kétszer annyi pénzt termelt.

A kulcspiacokon az átlagos iPhone-felhasználó még tavaly is több mint 100 telepített alkalmazást hurcol, amelyek közül nagyjából 40 darabot havi rendszerességgel használ. Az előző évben egyébként a letöltések majdnem fele, míg a bevételek közel 60 százaléka jött az ázsiai és csendes-óceáni térségből. Bár ehhez a játékok csak tízből három letöltés erejéig járulnak hozzá, az App Store összes bevételének háromnegyed része a mobil játékokból származik.
 

forrás: App Annie – The Data Behind 10 Years of the iOS App Store – 2018


A játékoktól eltekintve, a többi alkalmazás szempontjából az appon belüli előfizetések lehetőségének 2011-es bevezetése bizonyult nagy dobásnak. Egyedül az ilyen díjakból már 10,6 milliárd dolláros forgalom származott 2017-ben; az talán nem meglepetés, hogy ebben a kategóriában a legtöbbet a Netflix kereste.

Az App Annie itt egy előrejelzéssel is fokozza a hangulatot: az alkalmazásfejlesztőknek analitikai megoldásokat kínáló vállalkozás szerint 2022-ben az App Store összes bevétele már a 75 milliárd dollárt is meghaladja majd, vagyis 80 százalékkal megfejeli a 2017-es eredményt.

A bevételi rangsort már kínai cég vezeti

Az egyes országokat tekintve még mindig az USA jegyzi az App Store történetének legtöbb letöltését (40,1 milliárd), Kína azonban már 89,9 milliárdon áll, vagyis hamarosan előzni fog. A bevételek tekintetében egyelőre nem várható helycsere a lista élén, miután az Egyesült Államok 36 milliárd dollárt, Kína pedig 27,7 milliárdot hozott össze eddig.

Érdekesség, hogy a japánok mindkét rangsorban a harmadikok, de egy letöltésre vetítve messze ők költik a legtöbbet: eddig 9,5 milliárd telepítés mellett 25,2 milliárd dollárt fizettek az Apple-nek.

A letöltések szempontjából a valaha volt legsikeresebb iOS-applikációk közül a Facebook szolgáltatásai állnak az első, a második, a negyedik és az ötödik helyen (ezek rendre a Facebook, a Facebook Messenger, az Instagram és a WhatsApp Messenger), míg a Google a harmadik és a hatodik helyet viszi el a YouTube-bal és a Maps térképekkel. Az összes (nem játékos) letöltést tekintve viszont a Google vezet, míg a legtöbb pénzt itt játékos kategóriát is fölényesen vezető kínai Tencent kereste az App Store-ban.

Konzumer tech

Ezúttal egy iskolaigazgatót hurcoltak meg deepfake miatt

A hatóságok szerint egy bosszúszomjas kolléga kreált és terjesztett MI segítségével hamisított, rasszista megjegyzésektől hemzsegő hangfelvételt.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.