Tegnap este bizonytalanná vált Oroszországban a Facebook elérése, mint ahogy az App Store és a Play Áruház működése is. Ezzel párhuzamosan a Google ideiglenesen felfüggesztette összes hirdetési szolgáltatását az országban.
Hirdetés
 

Az Oroszországból kitiltott, külföldi ügynöknek minősített Meduza beszámolója szerint csütörtök este több jelentős közösségi platform és internetes alkalmazásbolt működése vált bizonytalanná az ukrajnai háború miatt komoly (dez)információs csatát is vívó országban.

A felhasználói bejelentések felszaporodása és az internet működését monitorozó cégek adatai alapján a Twitter után immár a Facebookot sem könnyű az orosz határokon belül elérni. A GlobalCheck pedig azt is közölte, hogy valószínűleg mind az Apple, mind a Google alkalmazás-áruházának elérését blokkolják az országban.

Reklámmentes időszak

A fentiekkel szinte egy időben jelentette be tegnap késő este a Google, hogy azonnali hatállyal felfüggeszti az összes, hirdetésekkel kapcsolatos szolgáltatását Oroszországban. Ennek megfelelően sem a keresésekben, sem a YouTube-on, sem egyéb platformokon nem lehet majd reklámhelyeket vásárolni, kampányokat futtatni.

Az ügy közvetlen előzménye, hogy az orosz hírközlési felügyelet (Roszkomnadzor) tegnap a platformjain futó, "hamis politikai információkat" tartalmazó hirdetések leállítását követelte a cégtől. A Google ezzel kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy a konfliktus kirobbanása óta szűri a háborúhoz köthető reklámokat, mivel nem kíván asszisztálni ahhoz, ha valakik ebből kívánnak pénzt csinálni.

A Google egyébként az orosz háború miatt az utóbbi napokban egy sor intézkedést hozott. Egy korábbi döntés szerint az orosz állami média nem hirdethet a Google-ön és a YouTube-on, valamint a monetizációs lehetőség is bezárult számukra. Később a Google News tartalmai között sem jelenhettek már meg a dezinformációval vádolt lapok anyagai, két nappal ezelőtt pedig már az alkalmazásáruházban sem volt elérhető az EU-ban többek között a Russia Today és a Szputnyik dedikált appja.

A háború informatikai szereplőket érintő következményeiről szóló korábbi összefoglalónk itt olvasható. Azóta többek között a világ két legnagyobb üzleti szoftvereket szállító cége, az Oracle és az SAP is komoly korlátozásokat jelentett be a konfliktusra reagálva.

Közösség & HR

A Google is rálépett az Anthropic kijelölte útra

Az OpenAI után a DeepMind is az MI-startup szabványát használja a modellek és az adatok összekapcsolására.
 
A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.