Immár a Play Áruházban sem elérhetők az orosz állami média két jelentős szereplőjének dedikált alkalmazásai. A Google erről tegnap döntött összefüggésben az Oroszország által indított ukrajnai háborúval. A keresőóriás az elmúlt napokban sorra hozott részben önként vállalt, részben a nemzetközi szankciók és büntetőintézkedések miatt kikényszerített korlátozó lépéseket.
A cég még múlt hét végén döntött hirdetéseket és tartalommegosztást korlátozó intézkedésekről: ennek folyományaként az orosz állami média nem hirdethet a Google-ön és a YouTube-on, valamint a monetizációs lehetőség is bezárult számukra. A héten a lista azzal bővült, hogy immár a Google News tartalmai között sem jelentek meg a dezinformációval vádolt lapok anyagai.
Február végétől kezdve a Google - egyeztetve az ukrán hatóságokkal - korlátozza az Ukrajnáról elérhető valós idejű információkat a Google Mapsben. Átmenetileg nem jelennek meg a térképen a valós idejű közlekedési adatok (forgalom sűrűsége, dugók stb.), sem az üzletek, éttermek stb. aktuális forgalma. A lokális navigáció azonban továbbra is használható.
Mindenki aktivizálta magát
A fentiekhez hasonló döntéseket hozott a nagy rivális Apple is. Az iPhone gyártója az eseményekre reagálva - némi meglepetésre - meglehetősen átfogó intézkedéscsomagot jelentett be a közelmúltban. Ennek részeként a cég felfüggesztette termékeinek értékesítését Oroszországban.
Közben a Twitter is jelezte, hogy amint életbe lépnek az EU-ban a Russia Today és a Sputnik uniós sugárzásának betiltását célzó rendelkezések, eleget fog tenni a kötelezettségeinek.
A háború informatikai szereplőket érintő következményeiről szóló korábbi összefoglalónk itt olvasható.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak