A General Motors kedden mutatta be klasszikus modellje legújabb, repülő változatát.
Hirdetés
 

Megnézhető, körbejárható, bele is lehet ülni, de repülni egyelőre csak animáción láthatjuk a General Motors (GM) legújabb Cadillacjét (lásd a lenti videót). Az autógyártó kedden mutatta be az a meglehetősen futurisztikus modelljét, ami valójában egy négyrotoros drón.

A cég egy teljes mértékben önvezető modellben gondolkodik, és a függőlegesen, akár egy ház tetejéről is levegőbe emelkedő járművet elsősorban városi közlekedésre szánják. (Az egyik legígéretesebb európai fejlesztés, a pozsonyi Klein Vision AirCarja, ami valóban egy autó és a repülőgép kombinációja, épp ellenkező koncepciót követ: a rövid távú légi közlekedést ötvözi a helyi autós közlekedéssel.)

Ez lesz a személyszállítás jövője

A függőlegesen felszállni és leszállni képes (VTOL - Vertical Take-Off and Landing) és kellően futurisztikus személyszállító eszközbe, melyet a most zajló CES-en láthatott először a közönség, persze csak virtuálisan lehetett beleülni, tekintve, hogy idén a show-t is virtuálisan rendezték meg.

A drón egy személyt képes szállítani maximum 90 km/h sebességgel. Az erőforrása egy 90 kW-os elektromos motor, ami a GM Ultium akkumulátorától kapja az energiát. Mivel magát a karosszériát ultrakönnyű anyagból építették, nincs szüksége speciális leszálló kialakítására, a drón képes landolni akár egy lapos háztetőn is.

Arra, hogy a függőleges felszállás és landolás képességéből alkotott betűszót miért hangoztatták annyit, a járművet bemutató vezérigazgató, Mary Barra virtuális előadása adta meg a választ. A VTOL kulcsfontosságú a GM multimodális jövőképében – idézte ezzel kapcsolatban a Reuters a GM-vezért.
 

A GM vezető dizájnere, Mike Simcoe a két alkotásával


És ha már multimodális közlekedési koncepció: a drón mellett bemutattak egy négykerekű, szintén önvezető elektromos családi Cadillac modellt is. Erről azonban azon túl, hogy dobozszerűsége emlékeztet a Cruise Originra, meg hogy vannak rajta tolóajtók és panorámás napfénytető, lényegében semmit sem árultak el. Az autó beltere társalgószerűen van kialakítva, telepakolták biometrikus érzékelőkkel, a jármű funkcióit pedig állítólag hangvezérléssel és gesztusokkal is lehet irányítani.

Nem a GM az első versenyző

Egy biztos, a két jármű tervezésénél kiélhette magát Mike Simcoe, a GM vezető dizájnere. Mindkét járművet az általa vezetett csapat tervezte.

Mint a Reuters megjegyzi, a GM koncepciójában ma már nem sok újdonság van. Az elmúlt néhány évben mát több autógyártó is bemutatta a saját replő autójának, motorjának, rollerének a koncepcióját legalább egy olyan videón, mint most a GM a repülő Cadillacjét. A Hyunday az Uberrel próbálkozott a légi taxizás megvalósításán, de még olyan autógyártók is ebbe az irányba tapogatóznak, mint a Daimler, amely a német Volocopter kísérleteit finanszírozza. A startup 2-3 éven belül el akarja indítani légitaxi-szolgáltatását.

Piaci hírek

Kikupálódott a szingapúri dohányosokra vadászó MI

A szigorú törvényeiről és magas technológiai szintjéről ismert városállam a tilos helyen dohányzókat is automatikus megfigyeléssel igyekszik tetten érni.
 
Hirdetés

A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa

A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.

Az uniós direktíva felpezsdíti a magyar kiberbiztonsági piacot, az auditokból átfogóbb képet kapunk a gazdaság és az ország kiberképességeiről is. Interjú dr. Bencsik Balázzsal, az SZTFH kibervédelmi igazgatójával.

a melléklet támogatója a RelNet Technológia Kft.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.