A hazai elektronikus kereskedelem forgalmának bővülése az elmúlt időszakban folyamatosan és nagymértékben meghaladta a hagyományos kiskereskedelem teljesítményét. Ennek köszönhetően a webáruházak ma már szemmel látható szeletet hasítanak ki a teljes magyarországi tortából. A magyar volumen ettől persze globálisan még mindig eltörpül, hiszen például az idei kínai "szingli ünnep" napján 90 perc alatt akkora megrendelésállomány futott át a kereskedőkön, mint amennyit a hazai webshopok egy év alatt realizálnak.
Kalandozó magyarok
A magyar online vásárlók azonban nem állnak meg a határnál, és egyre többen merészkednek nemzetközi vízekre. A hazai piac helyzetét folyamatosan monitorozó eNET az idei kutatásainak eredményeiből készített évet lezáró infografikát, amely kifejezetten honfitársaink külföldi vásárlási kedvének változására koncentrál.
Sok más érdekesség mellett például kiderül a számokból az, hogy a legbátrabbnak a fiatal férfiak bizonyulnak. Utóbbit viszont kicsit árnyalja, hogy a legnépszerűbb külföldi boltból beszerzett termékkört a ruházati cikkek adják, miközben az elektronikai cikkek iránti kereslett lanyhulóban van.
Összességében elmondható, hogy a hazai vásárlókon belül az elmúlt néhány év alatt jelentősen nőtt azok tábora, akik külföldről is hajlandók rendelni. Míg 2015 tavaszán a 4 millió magyar online vásárlóból csak 1,5 millióan látogattak ki nemzetközi terepre, addig idén májusi adatok szerint a 4,9 milliónyi magyar webshopoló közül 2,7 vett árut külföldről.
Az eNET azt is vizsgálta, hol költik el leginkább pénzüket honfitársaink. Itt a trendek érdekes képet rajzolnak ki. 2016-hoz képest például csökkent az eBay szerepe (de még mindig az élen áll a maga 59 százalékos említési arányával), párhuzamosan viszont erősödött az Aliexpress (38-ról 48 százalékra), illetve rakétaszerű növekedésbe kezdett a Wish (a két évvel ezelőtti 2 százalékhoz képest idén már 45 százaléknyi válaszadó említette a mobil vásárlásra optimalizált kereskedelmi platformot).
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak