Néhány nappal ezelőtt már beszámoltunk a Szingli Napot megelőző várakozásokról: a nálunk is erőltetett Fekete Péntek kínai megfelelője tavaly 38 milliárd dollárral egyenértékű forgalmat generált, ebből pedig több mint 25 milliárd kötött ki a kezdeményezést e-kereskedelmi márkává hízlaló Alibaba számláján. Az idén már tizedszer beharangozott Szingli Napra a vállalat jóval több mint egymilliárd megrendelésre számított, szemben a tavalyi 800 millióval, ami újabb bevételi rekordot ígért.
Ez természetesen össze is jött, hiszen a november 11-i akciók összesen 213,5 milliárd jüan (vagyis 30,7 milliárd dollár) értékű megrendelést hoztak, ebből nagyjából 10 milliárd mindjárt az éjfél utáni legelső órában jött össze. Az előző évihez képest mindez 27 százalékos forgalomnövekedést jelent, ami ugyan a Szingli Nap történetében a legkisebb arányú bővülés az Alibabánál (tavaly például 39 százalék volt), érdemes azonban figyelembe venni, hogy a növekedés bázisa sem volt még soha ennyire magas.
A kielégíthetetlen étvágyú befektetők természetesen a szájukat húzogatják: az Alibaba már a hónap elején 4-6 százalékkal csökkentette bevételi várakozásait a teljes pénzügyi évre vonatkozóan, ami ismét lefelé küldte a cég részvényeit. Az árfolyam így már 16 százalékkal marad el a január eleji szinttől, miután 2017 folyamán még csaknem a duplájára emelkedett. Ezt az Alibaba a hírek szerint úgy kompenzálná, hogy csökkentené saját jutalékát az újabb márkák és az újabb vásárlók magához csábítására.
Az új felhasználók kevesebb zsetont hoznak
Visszatérve a Szingli Napra, a mostani eredményekben a beszámolók alapján az a trend köszön vissza, hogy az előző negyedévben az Alibaba új felhasználóinak 75 százaléka is már a vállalat saját adatai szerint is a "kevésbé fejlett" régiókból érkezett. Ahogy a tavalyi statisztikából kiderül, az akkori eladásokhoz leginkább a nagy méretű (háztartási) készülékek (15,2 százalék) járultak hozzá, míg a mobil eszközök, a testápolás, a kozmetikumok, baba-mama cikkek vagy a kisgépek mind csak egy számjegyű részesedést hoztak. Az Alibaba mostani tájékozatása szerint az összefüggés egyértelmű: ahol kevesebben építenek vagy vesznek új házat, ott kevesebb nagy háztartási gépet vásárolnak.
Ezzel együtt a már nemzetközi akcióvá fokozott Szingli Nap olyan nagyságrendbe lépett, amit más e-kereskedelmi akciók még csak megközelíteni se tudnak. Az arányokat érzékelteti, hogy az Alibaba ezúttal a kedvezményes nap legelső 10 percben több mint 4,5 milliárd dollárnak megfelelő forgalmat csinált, ami önmagában is több, mint amit az Amazon júliusban tartott, 36 órás Prime Day akciójára becsültek.
Ebből a szempontból az idei 27 százalékos növekedés ugyancsak figyelemreméltó, különösen, ha azokra az előrejelzésekre gondolunk, amelyek a kihívásokkal küzdő kínai gazdaság állapotából és a kibontakozóban lévő amerikai-kínai kereskedelmi háborúból már az idei a Szingli Nap és általában az e-kereskedelem vonatkozásában is messzemenő következtetéseket vontak le.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak