Újabb információk erősítik azt a feltételezést, hogy az Apple-nél irányváltás történt az önvezető technológia fejlesztésében, azaz a Titan projektben. A Reuters belső forrásokból származó értesülései szerint a vállalat olyan szenzorgyártókkal tárgyal, melyek termékei illeszkednek önvezető koncepciójába.
Tavaly kezdődött az irányváltás
Az irányváltás első jele az volt, amikor tavaly augusztusban visszahívták a céghez a Titant addig egyedül irányító Bob Mansfield mellé Doug Fieldet, aki öt évet húzott le a Teslánál. Idén januárban történt egy kisebb átszervezés is a projektcsapatban: elküldtek/áthelyezte 200 embert, de a vállalat akkor is hangsúlyozta, hogy továbbra is kiemelten kezeli a projektet.
A Field visszacsábítását és a csapat átszervezését sokan akként értelmezték, hogy az Apple esetleg tényleg saját járműben gondolkodik. Azóta egyébként újabb vasas szakemberrel bővült a csapat: szintén a Teslától igazolták le Michael Schwekutsch-ot, aki az elektromos hajtás fejlesztését felügyelte Musk vállalatánál.
Mindezzel együtt a Reuters szerint továbbra sem egyértelmű, hogy az Apple saját autót akarna. Informátorai szerint egyébként inkább nem, mert az autógyártó-piacra nehéz belépni, és nem is lenne időszerű egy ilyen lépés a vállalat részéről. Az azonban kétségtelen, hogy nem vetette el egyből a saját jármű gyártásának ötletét, a vállalatnál dolgozott is egy kisebb mérnökcsapat ilyen témákon.
Olcsóbb és jobb szenzorok kellenek
A mostani hírek a szenzorgyártókkal történő tárgyalásokról némileg tisztítják az összképet. Az Apple olyan fedélzeti érzékelőket keres, melyek kisebbek, olcsóbbak és könnyebben gyárthatók, mint amiket a jelenlegi technológiák használnak. De nemcsak beszállítókban gondolkodik, hanem állítólag maga is dolgozik új generációs szenzorokon.
Tesztautóiban jelenleg a Velodyne LiDAR-jaival (Light Detection and Ranging) dolgozik. Egy ilyen rendszer azonban nagyon drága, és komoly mechanikus alkatrészei is vannak, emiatt nagy, és túl sok a meghibásodási lehetőség. (Ezt a problémát nem csak az Apple ismerte fel, több érintett vállalat és startup is keresi a megoldást.)
Az Apple önvezető tesztautója Kaliforniában: egy ilyen ormótlan érzékelőrendszert kellene belesimítani az autó vonalaiba...
Mint minden új technológiánál, az önvezető autóknál is kulcsfontosságú a gyártási költség leszorítása a tömegtermelés beindításához. Az Apple olyan érzékelőkben gondolkodik, amiket félvezetőknél alkalmazott gyártási technológiával (olcsón) is elő lehet állítani. Ezzel közelebb jutna ahhoz, hogy az érzékelőrendszerek árát a több ezer dolláros kategóriából legalább a néhány száz dolláros szintre vigye. Emellett azon is dolgozik, hogy növelje az érzékelők "látótávolságát".
Apple-szentháromság: hardver – szoftver – dizájn
Az informátorok szerint az Apple teljes önvezető "stackben" gondolkodik, tehát a szenzoroktól a fedélzeti számítógépen át a szoftverekig olyan komplett rendszert akar építeni, amit bármilyen autóba be lehet majd szerelni.
Ugyanakkor a vállalat itt sem tagadja meg magát. Cupertinóban már a teljes autonómiában gondolkodnak, és nem valamiféle fejlett vezetéstámogató rendszerben. Mindehhez az egyik informátor szerint forradalmian új formát is keresnek: olyan érzékelőket, amik belesimulnak az autó vonalaiba, nem csúfítják el a jármű formavilágát, és mégis tökéletesen működnek.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak