Egy részük azonban vállalaton belül más feladatot kap, például gépi tanulási projekteket kapnak.

Kétszáz fővel csökkenti a Titan projekten, azaz az önvezető autós rendszer fejlesztésén dolgozó csapat létszámát az Apple, értesült a CNBC. Nem mindenkit küldenek el, egy részük más feladatot kap vállalaton belül.

A leépítést az Apple is megerősítette a lapnak. A vállalat szóvivője azonban hangsúlyozta, hogy az Apple számára továbbra is fontos az autonóm vezetési terület, és ebben a gépi tanulás rendkívül fontos technológia, ezért is csoportosították át a fejlesztői erőforrások egy részét oda, illetve más fontos projektekbe.

Áthelyeződnek a hangsúlyok?

Az átszervezés összefügghet azzal, hogy augusztusban az Apple leigazolta a Titant addig egyedül irányító Bob Mansfield mellé Doug Fieldet, aki öt évig dolgozott a Teslánál, sőt 2017-ben megkapta a Model 3 gyártásának felügyeletét is. Field korábban 2008 és 2013 között már dolgozott az Apple-nél fő hardvermérnökként, többek között a Macek fejlesztése tartozott hozzá.

Az Apple-hez történő visszatérését sokan úgy értelmezték, hogy Cupertinóban nem csak önvezető rendszereken dolgozhatnak, hanem esetleg saját autón is. Ennek azonban egyelőre nincsenek nyomai. A CNBC a mostani változásokat nem leépítésként, inkább az új vezetés által végrehajtott belső szerkezetátalakításként értelmezi.

Ezt erősíti a vállalat szóvivőjének az a kijelentése is, hogy a szakemberek egy része például a gépi tanulás területén dolgozik tovább. Mint a Venturebeat írja, a machine learning (ML) az elmúlt években az Apple egyik nagyon fontos fejlesztési területévé vált. A híresen jól titkolódzó vállalat 2017 nyarán egy önálló weboldalt is létrehozott az ML-fejlesztéseinek bemutatására. Akkortájt mutatta be a Core ML keretrendszert is, ami amely gépi tanulási modellek futtatását segíti iPhone-okon.

A nagyközönséghez ezekből a fejlesztésekből elsősorban a Siriről, a természetes nyelvi feldolgozásról, valamint a kép- és arcfelismerésről jutottak el hírek, de a Venturebeat megjegyzi, hogy a Titan projekt sokkal nagyobb durranás lenne ezeknél, már ha egyszer megtestesül valamilyen tényleges termékben.

200 ember csepp a tengerben

Bár kevés konkrétumot lehet tudni a Titanről, az szinte biztosan kijelenthető, hogy a 200 fős leépítés nem fogja befolyásolni számottevően a fejlesztéseket.

Az övezetős projekt egyébként Cupertinóban sem halad kevésbé kacskaringósan, mint a Google-nél. Csak 2015-ben derült ki, hogy az Apple autót fejleszt: akkor a Financial Times derítette ki, hogy nagy erőkkel toboroznak munkaerőt az autóiparból. Egy évvel később egy német lap kiderítette, hogy az Apple-nek van Berlinben egy fejlesztőközpontja, ahol német autógyáraktól elszipkázott fekete öves autóipari mérnökök dolgoznak.

Tavaly nyáron aztán egy ipari kémkedési ügy kapcsán az is kiderült, hogy ötezren dolgoznak az önvezetős projekten. Ehhez képest a mostani leépítés elenyésző.

Jelenleg egyébként közel hetven Apple rendszerű önvezető tesztautó fut Kalifornia útjain.

Mobilitás

Szemüveg-csuklópánt kombóval irtja a dzsungelt a Meta a konzumer MI útjából

Mark Zuckerberg 799 dolláros mesterségesintelligencia-szemüveget és egy olyan csuklópántot is bemutatott, ami hozzá csatlakoztatva érzékeli a finom kézmozdulatokkal adott utasításokat, és szerinte nyugdíjba küldi majd a billentyűzeteket, az egereket, sőt az érintőképernyőket is.
 
Hirdetés

A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk

A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.

A vállalati IT-rendszerek egyik legnagyobb kihívása ma már nem a hardver beszerzése vagy a szoftverek integrációja, hanem az üzemeltetés. A modern storage-megoldások válasza erre az automatizáció és a menedzsment egyszerűsítése.

a melléklet támogatója az EURO ONE

Hirdetés

Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével

Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.