A nagy leleplezés izgalmát némileg elrontotta egy korai szivárogtatás, de nem ezért nem érdemes túlgondolni a Ray-Ban divatcéggel közösen piacra dobott szemüvegek szerepét.

Kicsit elvette a show-t a Facebooktól egy Twitteren megjelent szivárogtatás, amely nem sokkal később leleplezett napszemüvegeiről közölt részletes fotókat. A kamerával szerelt okos divattermék a Ray-Ban céggel közösen kerül piacra, a kialakításból pedig egyből látszik, hogy a közösségi óriás igyekszik diszkréten a háttérben maradni.

Annyira okos, amennyire kecses?

Kezdjük elsőre a nem hivatalos bemutató anyagával. A képekről kiderül, hogy a termékcsalád Ray-Ban Stories néven fut, ami rögtön elárulja, milyen területen lesz több a divatcikk egy hagyományos napszemüvegnél. A három változatban, Wayfarer, Round és Meteor névvel piacra dobott termékeken egyedül a csomagoláson tűnik fel a Facebook neve. Magán a szemüvegeken csakis a divatcég jelenik meg. Ez a marketingstratégia több dologra is utalhat, de az egyik olvasat szerint már nem feltétlenül kelt bizalmat a vásárlókban a közösségi óriás logója. (A világ egyik legbefolyásosabb informatikai cégének botrányairól, visszás működési gyakorlatáról számtalanszor írtunk, legutóbb például itt.)

Visszatérve magukra a szemüvegekre: a kialakítás ugyan a korábbi ígéreteknek megfelelően a már megszokott Ray-Ban-vonalat követi, ám a kereten helyet kellett szorítani egy sor műszaki alkatrésznek is, így a szárak meglehetősen vaskosnak tűnnek. Emiatt a napszemüvegeket az első netes megnyilvánulásokban gyakran csúnyának, bumfordinak titulálták. Az már a kiszivárgott fotók alapján világos volt, hogy a szemüvegek két kamerával érkeznek, amelyeket hangszóró és mikrofon egészít ki. Vezérlőeszközként mindössze egyetlen gombot találunk a jobb kézfelől eső szár tetején.

Meglepetések helyett

A szivárogtatást követően néhány órával aztán megtörtént a hivatalos leleplezés is. Ekkor kiderült az egyik legfontosabb, eddig nem ismert részlet is, miszerint a szemüvegek 300 dolláros árszinttől indulva kerülnek forgalomba. A technikai specifikációk szerint a két kamera öt megapixeles felbontású, és helyett kapott a szárban egy Qualconn Snapdragon processzor is.

A fotókat és a maximum 30 másodperces videókat a már említett egyetlen gomb megnyomásával, vagy hangutasítással lehet készíteni. Ezeket aztán a Facebook View alkalmazásban lehet alapszinten szerkeszteni és természtesen megosztani. A téjékoztatás szerint maga a szemüveg nagyjából 500 képet vagy 30-35 darab félperces videót képes saját erőből tárolni.

 

A felvételek rendezésére, megosztására szolgáló Facebook View alkalmazás

 

A szemüveg funkcionalitását némileg kiszélesíti, hogy a beépített hangszóróknak köszönhetően Bluetooth-on keresztül fogadhatók rajta telefonhívások, hallgathatunk zenét, vagy lejátszhatók rajta podcastok. Hogy mennyit bír egy töltéssel a szemüveg, az nagyban függ attól, mire használjuk. Alkalmankénti fotózgatással egy teljes napig is elhúzhatjuk, ám a folyamatos zenehallgatás vagy a heveny mozgóképkészítés mindezt 3 óra közelébe nyomja le.

Fontos megjegyezni, hogy ez a termék közel sincs még ahhoz az álomhoz, amelyről néhány részletet a vállalat egy évvel ezelőtt osztott meg a nyilvánossággal. A Facebook a Project Aria keretében az okostelefonokat "kivégző", kiterjesztett valóságot (Augmented Reality - AR) alkalmazó okosszemüvegeben gondolkodik. A cég úgy véli, ha a látómezőnkre 3D-ben érkező hasznos, értelmes, az adott helyzethez maximálisan passzoló információk érkeznek, az teljesen ki fogja váltani azt a jelenlegi késztetést, hogy folyamatosan a telefonunk kijelzőjére bámuljunk le. 

Volt már...

Végezetül a témával kapcsolatban emlékezzünk meg a Snap egykori, kísértetiesen hasonló próbálkozásáról. A közösségi térben is riválisként fellépő vállalat ugyanis öt évvel ezelőtt jelent meg első hardverével, egy kamerával felszerelt napszemüveggel. A Spectaclest különleges felvételek készítésére találták ki, természetesen a viselője perspektívájából. Az első változatában 130 dollárba kerülő termék azonban finoman szólva sem nyerte el a fogyasztók tetszését. A nem túl esztétikus napszemüvegekre a kutya sem volt vevő, és ezen sokat az sem segített, hogy a második generációval kijött pár elegánsabb, ám drágább változat.

Konzumer tech

Jövőre most már tényleg jöhet a Google okosórája

A keresőóriás saját gyártású órájáról évek óta tartó pletykák idén felerősödtek. A legutóbbi értesülések alapján a projekt jól halad, és akár már 2022 tavaszán debütálhat a referenciaként funkcionáló eszköz.
 
Hirdetés

Viszlát, nyolcórás munkarend!

A járvány miatti kényszerű lezárások új alapokra helyezték a munka világát is, ami már nem lesz olyan, mint azelőtt.

A cloud computing fontos ígérete, hogy pontosan tervezhetővé teszi az IT költségeit. Akkor miért nem annyi hónap végén a számla, amennyit beterveztünk?

a melléklet támogatója az Invitech

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.