Igaznak bizonyult a pletyka, az Alphabet felvásárolja a Fitbitet. Ütőképes páros lehetnek az egészségügyi és fitneszmonitorozó piacon.

Hivatalosan is bejelentették, amit már a múlt hónap végén megszellőztettek: felvásárolja a Fitbitet az Alphabet. A Google ezzel szeretne meghatározó szereplője lenni a viselhető eszközök piacának. A vételár 2,1 milliárd dollár – részvényenként 7,35 dollár –, ami 19 százalékos felárat jelent a bejelentés előtti záró árhoz képest.

A Google blogján Rick Osterloh, a vállalat területért felelős alelnöke arról ír, hogy bár eddig is komoly fejlesztések folytak a cégnél – például a Wear OS-t vagy a Google Fit app –, további befektetéseket terveznek az egészségiparba. Ehhez jó alapot ad a Fitbit, amelynek szakértelmét párosíthatják a Google technológiáival (mesterséges intelligencia, felhő stb.).

A két cég között eddig is szoros volt a kapcsolat. Tavaly tavasszal kötöttek partneri megállapodást, melynek elemeként a Fitbit beköltözött a Google felhőjébe. Szintén a megállapodás része volt, hogy a Fitbit eszközei a Cloud Healthcare API-t használják arra, hogy a gyűjtött adatokat integrálják különböző egészségügyi rendszerekkel, például a betegadatokat gyűjtő elektronikus nyilvántartásokkal. Ezzel a Fitbit olyan területre is be tudott lépni, mint a krónikus betegségben szenvedők (pl. cukorbetegség, magas vérnyomás) állapotának monitorozása.

28 millió felhasználóhoz jutnak

Elemzők szerint a Google óriási értékhez jut a Fitbit-eszközök mintegy 28 millió felhasználójával és a tőlük érkező egészségügyi- és fitnesz-adatokkal. A Fitbit ugyanis széles körű partnerséget alakított ki egészségbiztosítókkal és az egészségügyi piac más szereplőivel. Idén októberben állapodott meg például a Bristol-Myers Squibb és a Pfizer gyógyszercégekkel, hogy együttműködnek bizonyos szívritmuszavarok korai felismerése érdekében. Ezek miatt a partnerségek miatt egyesek szerint nem is az eszközpiaci részesedése, hanem a felgyülemlett egészségügyi adatok jelentik a vállalat igazi értékét.

A cég azonban az eszközeladásokban is komoly szereplő. Az IDC idei második negyedévre vonatkozó mérései szerint a viselhető eszközök piacát a Xiaomi vezeti 17,3 százalékos részesedéssel. Ez 5,9 millió eladott eszközt jelent. Az Apple 5,1 millió eladott eszközzel a piac 14,8 százalékát uralja, míg a harmadik a Huawei 4,8 milliós forgalommal és 14,1 százaékos piaci részesedéssel. A Fitbit a második negyedévben 3,5 millió terméket szállított le, ami a piac 10,1 százalékát jelenti.

Bár a Reuters szerint a szabályzó hatóságoknak elvileg nem lenne okuk, hogy a felvásárlást megvétózzák, az ügy nincs teljesen lefutva. Az amerikai kormányzat ugyanis nagyszabású vizsgálatra készül az Amazonnal, az Apple-lel, a Facebookkal és a Google-lel szemben. Ennek egyik lehetséges kifutása az, hogy akár szét is szedhetik a saját piacaikon óriási erőfölénnyel bíró cégeket.

A Google próbál elébe menni a Fitbit-felvásárlással kapcsolatos esetleges kritikáknak. Osterloh alelnök a fentebb már idézett blogbejegyzésében külön kitér arra, hogy felhasználók egészségügyi- és wellness-adatait nem használják fel a Google hirdetési rendszerében a reklámok célzásához. Az adatgyűjtés átlátható lesz, és minden Fitbit-eszközt használó folyamatosan nyomon követheti az eszköz gyűjtötte adatokat, azokat bármikor áthelyezheti máshová vagy törölheti.

Mint a The Verge írja, ha létre is jön a felvásárlás, egyelőre nagyon sok a nyitott kérdés. A Fitbit ugyanis vertikális vállalat, amelynek portfóliójában hardverek, szoftverek és szolgáltatások épülnek egymásra. Ezeket integrálni a Google-be nem lesz egyszerű feladat.

Konzumer tech

Több infót csöpögtet a Google az androidos felhasználóknak

A Play áruházban jövőre ilyenkor már sokkal részletesebb tájékoztatást kapnak róla, hogy mit és miért bűvészkednének az adataikkal a telepítésre váró appok.
 
Májusi mellékletünkben az IT infrastruktúra automatizálásának aktuális kérdéseit járjuk körül, figyelembe véve az üzemeltetői és a fejlesztői megfontolásokat is.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

Az elmúlt tíz évben radikális változás történt az adatfeldolgozásban, ami az infrastruktúrát is átalakította.

a melléklet támogatója a Dell Magyarország

Ha bővítené tudását és fejlődne a digitális transzformáció területén, látogasson el a Transformation-experts.hu oldalra, ahol egy gyors regisztráció után inspiráló cikkek, esettanulmányok, prezentációk, videók és egyéb szakértői anyagok széles tárházához kap hozzáférést.

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.