Ahogy az várható volt, a tegnap startoló fejlesztői konferencián Cupertino előállt régóta várt headsetjével. Az átszámítva bő 1,2 millióba kerülő Apple Vision Pro csak jövőre érkezik.

A héten tartja az Apple szokásos éves fejlesztői konferenciáját, a WWDC-t. Az eseményen jellemzően egy szekérderéknyi újdonságról rántják le a leplet. Nincs ez másként idén sem, azonban a hétfői megnyitóra időzített bejelentéstengerből jelentőségét tekintve egyértelműen kiemelkedett az Apple Vision Pro bemutatkozása.

A való világ és a virtuális elemek összemosására alkalmas kevert valóság (mixed reality - MR) eszköz megjelenését hosszú évek óta pletykálják, de a cég egy sor technológiai problémát csak mostanra tudtak megoldani olyan módon, hogy a cupertinói vezérkar már ki mert állni a nagyközönség elé.

Csodás és méregdrága játékszer

A premier alkalmával Tim Cook vezérigazgató a térbeli informatika új korszakát emlegette, amibe természetesen a vállalat headsetje fogja elvezetni a vállalkozó kedvű, nem mellesleg igen vastag pénztárcával rendelkező felhasználókat. A Vision Pro ugyanis még a korábban emlegetett 2-3 ezer dolláros árszintnél is drágábban, közel 3500 dollárért kerül a polcokra. Ráadásul idén már nem is, csak valamikor jövő év elején, és első körben akkor is csak az Egyesült Államokban. A hazai árakról így egyelőre tippelni se érdemes, de az biztos, hogy egy sima átváltással és a jelenleg viszonylag erős forinttal számolva is 1,2 milliónál járunk. (A hivatalos tájékoztatás szövegezése alapján az sem zárható ki, hogy lesznek az alapmodellhez képest fejlettebb, bővített, és így természetesen drágább változatok.)

Ezért a pénzért ugyanakkor az Apple igyekezett a lehető legtöbbet, legjobbat belepakolni a síszemüvegre emléketető headsetbe. Az eszközben az Apple saját fejlesztésű M2-es processzora mellett egy új, R1 elnevezésű csip is dolgozik a minél zökkenőmentesebb feldolgozás érdekében. Ahogy az már korábban is kitudódott, a látványról két, egyenként 23 millió pixel megjelenítésére képes 4K-s OLED-kijelző gondoskodik. A térbeli hanghatást pedig a beépített hangszórók biztosítják.

 

 

A teljesen önállóan használható headsethez nem tartozik külön kézbe vehető irányító eszköz. Az alkalmazások közötti váltást, a navigációt és minden egyéb funkciót kézmozdulatok, hangutasítások és szemmozgás segítségével lehet elérni. A külső akkumulátort kellően kicsire tervezték ahhoz, hogy kényelmesen elférjen egy nadrágzsebben is, ám ez meglehetősen rövid, mindössze kétórányi üzemidővel párosul.

Márpedig az üzemidő meglehetősen kritikus elem, hiszen a tegnapi bemutató során az Apple igyekezett hangsúlyozni, hogy a Vision Pro mennyire ellenállhatatlan házimozis élményt képes adni. A headsetet kipróbáló helyszíni tudósítók a látványt nem is kritizálták, ugyanakkor az sok beszámolóban megjelenik kritikaként, hogy két óránál rövidebb mozifilmeket már nagyítóval kell keresni. Arról már nem is beszélve, hogy az otthoni filmnézés jellemzően társas szórakozás. Utóbbira a vállalat helyszíni képviselői ugyanakkor találtak egy könnyű megoldást: több headsetet kell vásárolni!

Fontos belépő, bizonytalan jövő

A Vison Pro debütálását a 2011 óta tartó Cook-éra legkomolyabb termékbevezetésének tekintik, mivel potenciálisan képes lehet olyan lökést adni a cégóriásnak, amely csak az iPhone megjelenésével mérhető össze. A bemutatón látott és elhangzott részletek alapján a vállalat igyekszik hozni a csúcskategóriás gyártótól elvárt szintet, ám az ehhez mellékelt árcédula miatt a headset bizonyosan nem válik tömegtermékké.

A kérdés inkább az, hogy a Vision Pro megjelenését követően merre tart majd Cupertino, illetve hogy mindez milyen mozgásokat, fejlesztéseket indít el a piacon, ahol jelenleg a 300-500 dollár körüli sisakok adják a forgalom elsöprő részét. Az biztos, hogy a szektor egyre sűrűbb lesz: elég csak a Sony PS konzoljához kínált új headsetjét, vagy a Meta múlt hétre időzített bejelentését említeni, miszerint hamarosan érkezik a Quest harmadik generációja.

Konzumer tech

Az Alphabetnél biztos nincs válság

Ahogy az IT szektor egészében, úgy az Alphabet alá tartozó cégeknél is sok elbocsátás történt az utóbbi időben, ám ez láthatóan nincs hatással a Google-anyavállalat bevételtermelő képességére.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.