A vállalat terveiről szóló találgatásokat egy fejlesztő cég felvásárlása erősítette meg.

Az Apple kiterjesztett valósággal (AR) kapcsolatos hardveres terveiről hosszú ideje spekulálnak, a Bloomberg például már tavaly arról írt, hogy a vállalat állítólag 2020-ra tervezi egy saját AR-headset piacra dobását – ezt a társaság természetesen nem kommentálta. Sokkal többet most sem tudunk a dolgoról, a Reuters ma reggeli beszámolója azonban ugyanezt a vonalat erősíti: az Apple a hírügynökségnek már meg is erősítette, hogy megállapodott egy AR-szemüvegbe való lencséket (hivatalosan: 3D és GRIN optikai technológiákat) fejlesztő cég felvásárlásáról.

A 2012 óta működő, coloradói központú Akonia Holographics eredetileg holografikus adattárolási megoldásokban utazott, a fókuszt csak később tette át az AR-szemüvegekhez fejlesztett kijelzőkre. Ezek az eszközök újabb szintre emelik az AR mai értelmezését, vagyis a képernyőkön megjelenő kameraképekre húzott virtuális rétegeket: a nehézsúlyú techvállalatok és a specializált startupok egyaránt azon versenyeznek, hogy a digitális információt átlátszó lencsékre vetítsék, méghozzá a felhasználó számára is kényelmes és megfizethető megoldások formájában.

A sikert egy hétköznapi szemüveg hozza majd

Nem meglepő, hogy az ilyen termékek fejlesztésének során a kristálytiszta, vékony és könnyű optikai kijelzők megalkotása a legnagyobb kihívás, amelyek egy hagyományos szemüveg paramétereivel rendelkeznek, megfelelő képet adnak a kültéri használathoz is, ráadásul olyan áron küldhetők tömeggyártásba, hogy azzal az átlagos pénztárcával rendelkező felhasználókat is meg lehessen célozni. A jelenleg elérhető termékek éppenséggel nem ilyenek: sötétített lencsével rendelkeznek, beltéri használatra valók, és simán elkérik értük egy használt autó árát.

Az Akonia viszont a saját közlése szerint olyan technológiával rendelezik, amely már valóban lehetővé teszi a vékony, transzparens, élénk és világos színeket megjelenítő, széles látómezejű AR lencsék gyártását. A cég szabadalmi portfóliója egyébként több mint kétszáz elemből áll, köztük a holografikus rendszerektől a speciális anyagokig – mindez pedig most az Apple-höz kerül, a tranzakció anyagi vonatkozásainak részletezése nélkül. A reuters szerint egyébként az előzetes megállapodást már az év elején megköthették, az Akonia ugyanis az elmúlt fél évben szokatlanul nagy csendben működött.

Az Apple a maga részéről soha nem erőltette a nagyszabású cégfelvásárlásokat, amelyekre egyébként régóta meglennének a forrásai. A mostani akvizícióval kapcsolatban is csak azt közölték a hírügynökséggel, hogy felvásárlási stratégiájuknak megfelelően időről időre kisebb vállalkozásokat szippantanak fel, a felvásárlások célját és a megszerzett technológiákkal való terveiket pedig nem szokták senkinek az orrára kötni. Ezt most sem tették meg. Az elemzők viszont már régóta spekulálnak rajta, hogy az Apple mit tervez a következő nagy dobásának, vagyis az iPhone elsőprő sikerét követően mi lehet az a termék, amivel a társaság a következő évtizedben is biztosítaná vezető piaci pozícióit és elképesztő nyereségességét.

Konzumer tech

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.