Az Uber saját programot indított, hogy a járványhelyzett miatt szinte lenullázódó bevételeik pótlására ideiglenes állásokat biztosítson a sofőröknek, akár más cégeknél is.

Az Uber tavaly októberben indította el sz észak-amerikai Uber Works szolgáltatást, amelynek révén az eredetileg személyszállítással foglalkozó társaság a teherszállítás vagy az ételfutárkodás után egy újabb szegmensben jelent meg. Az Uber ezúttal saját tapasztalataira is építve a munkaerő-közvetítésben próbál maradandót alkotni, pontosabban az ideiglenes munkát kereső felhasználók és az ugyancsak időszakos állásokat kínáló vállalatok összekapcsolásában. A próbaüzemben már több mint egy éve futó progam egyelőre Chicagóban, Miamiban és Dallasban működik, de az Uber a közeljövőben más régiókra is kiterjesztené.

Ehhez a rendszerhez kapcsolódik a hétfőn elindított Work Hub, amelyet egy aznapi blogbejegyzésben jelentettek be a cég hivatalos oldalán. Ez a sofőrök saját alkalmazásában, egy külön szekcióban listáz munkalehetőségeket házon belül (Uber Eats, Uber Freight) vagy cég tucatnyi külső partnerénél, amelyek között olyan márkákat találunk, mint a McDonald's, a FedEx, a United Parcel Service, a Pepsi, a Hertz, a Walgreens és különböző áruházláncok. A közlemény szerint ezzel nagyjából 240 ezer regisztrált, engedéllyel rendelkező sofőrjüket próbálják lehetőségekhez juttatni a mostani szükséghelyzetben, amikor drámaian lecsökkent a fuvarok száma.

A Reuters beszámolója alapján a hírügynöségnek nyilatkozó Uber-sofőrök a bevételeik akár 80 százalékos csökkenéséről is beszámoltak, miután a koronavírus-járvány elérte az Egyesült Államokat, és nem csak a rendelések száma esett vissza a kormányzati rendelkezések miatt, de ők maguk is kevesebb fuvart vállalnak a virulens kórokozótól tartva. Az Uber új kezdeményezése a bevételeiket egy csapásra elveszítő vállalkozóin próbál segíteni, elsősorban a hivatásos jogosítvánnyal rendelkezők áthelyezésével, másoknak pedig lehetőségeket kínálva az élelmiszeriparban, raktározásban vagy ügyfélszolgálati területeken való ideiglenes elhelyezkedésben.

A sofőrök most dobozokat szállítanak

Az Uber megegyezett más társaságok ételkihordással vagy élelmiszer-házhozszállítással foglalkozó üzletágaival is arról, hogy saját sofőrjeit átirányítja a hirtelen megnövekedett forgalmú egységekhez. A közlemény szerint a partnerek listáját és ezen keresztül az ajánlatok körét folyamatosan igyekeznek bővíteni, adott esetben pénzügyi támogatást nyújtanak a sofőröknek, és egészségügyi tanácsokkal is ellátják őket a járvány kockázatainak csökkentésére. Kisebb érdekesség, hogy az Uber szóvivője első körben nem volt hajlandó elárulni, húz-e a cég bármilyen hasznot a partnereihez sikeresen közvetített munkavállalók után.

A jelenlegi krízis egyébként minden eddiginél jobban megmutatja, hogy mennyire bizonytalan helyzetben vannak az alkalmi munkavégzésre épülő rendszerek (gig economy) független vállalkozóként foglalkoztatott emberek. A bérminimum, a fizetett szabadság, a betegállomány és a többi járulék vagy juttatás hiánya természetesen komoly versenyelőnyt jelenthet a hagyományos foglalkoztatási modellekkel szemben, de óriási problémákat okozhat, ha bármilyen okból felborul a normál ügymenet. Nem véletlen, hogy az amerikai kormányzat most soron kívül volt kénytelen biztosítani, hogy ezek a munkavállalók is részesülhessenek a munkanélküli segélyben, elkerülve a még nagyobb társadalmi katasztrófát.

A hírek között egyre-másra bukkannak fel az alapesetben utazásmegosztó személyszállító szolgáltatásokat nyújtó cégek kezdeményezései, amelyek szerint beszállnak az étel- és áruszállításba, sőt New Yorkban például már a város önkormányzata is engedéllyel rendelkező sofőröket keres a szükséghelyzetben lévő lakosok ellátásához. A kiskereskedelmiláncoknál és online áruházakban ugyancsak folyamatos a felvétel: az Amazon a maga részéről 100 ezer ideiglenes álláshely megnyitását tervezi kiszolgáló központjaiban a rengeteg internetes rendelés kiszolgálására, az Instacart nevű, élelmiszer-kiszállítással foglalkozó startup pedig ennek a háromszorosát akarja munkába állítani Észak-Amerikában.

Közösség & HR

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.