Bár összességében hatalmas gazdasági megrázkódtatást okoz a koronavírus terjedése, több óriásvállalatnál százezrével kell felvenni a munkaerőt a felfokozott kereslet kielégítésére.

Béremeléssel és hatalmas toborzással igyekszik hasznot húzni az Amazon abból, hogy hirtelen mindenki tőlük szeretne mindent rendelni. A "kínai Facebooknál", azaz a Tencentnél hasonló a helyzet. A digitális kapcsolattartásra a koronavírus miatt minden korábbinál nagyobb igény mutatkozik, amit nem bírnak megfelelően ellátni a jelenlegi állománnyal.

100 ezres sereget toboroznak

A hétfői hírek szerint alaposan bele kell húznia az Amazon HR-osztályának, mivel a cégvezetés rövid időn belül további 100 ezer munkatársat szeretne felvenni. Az Egyesült Államokban és Kanadában dolgozók ezen felül óránként 2 dolláros extra juttatásra is számíthatnak egészen április végéig.

A még a nagyjából 800 ezer főt foglalkoztató Amazon léptékével mérve is óriási bővítés természetesen a koronavírus okozta korlátozásokkal és ellátási nehézségekkel van összefüggésben. Az emberek többsége igyekszik távol tartani magát a fertőzés veszélyétől, ami értelemszerűen az online rendelések ugrásszerű megemelkedésével járt együtt. Észak-Amerikában az Amazon egyértelmű uralkodója ennek a szegmensnek, így most az az üzletileg kellemes probléma állt elő, hogy képtelenek határidőre leszállítani a megvásárolt termékeket.

Ugyanakkor a cég igyekszik kezelni a járvány terjedését azzal, hogy azok a dolgozók, akiknél nem szükséges a fizikai jelenlét, otthonról végezhetik a feladataikat márciusban. Az Amazon a pozitív teszt miatt karanténba kerülő munkavállalóknak két hétig biztosítja a bérüket is.

A cégnél egyébként más teendőket is adott a járvány. Korábban arról lehetett olvasni a nemzetközi sajtóban, hogy már több mint egymillió olyan, koronavírussal kapcsolatos tételt kellett törölni az Amazon áruházából, amelyek vagy elképesztő árakkal kerültek ki, vagy simán csak hamis állításokat tartalmaztak a termékről.

Kommunikációs boom

A járvány kirobbanásának helyszínén a Tencent Holdings igyekszik lépést tartani a megnövekedett kommunikációs igényekkel. A korábban is sokak által használt WeChat Work alkalmazás felhasználói száma például rövid időn belül 15 százalékkal nőtt. A megfelelő minőség és támogatási szint biztosítására máris bejelentették, hogy idén 25 százalékkal több embert vesznek fel erre a területre. A néhány ezer tapasztalt új munkatárs mellett további 3000 fiatal gyakornokot is toboroznának, hogy a vélhetően időleges felfutást megfelelően kezelhessék.

A Tencent azonban nem csak a közösségi platformjaival van jelen a piacon, hanem komoly érdekeltségei vannak a játékiparban is. Természetesen a kényszerű vagy éppen önkéntes karanténok egyik velejárója az is, hogy többen és többet játszanak, amiből szintén profitálhat Kína egyik legjelentősebb vállalata.

Közösség & HR

Ismét keresik a hazai digitális szakma női példaképeit

A 40 év feletti női szakemberek elismerését célzó pályázatot immár harmadszorra hirdette meg az IVSZ és a WiTH.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.