Elbocsátásokra állítólag nem kerül sor, de a vállalat egy csomó back-office pozícióban nem hirdetné meg újra a lemorzsolódás miatt megüresedett állásokat.

Az IBM leállítja a felvételt az olyan, ügyfelekkel közvetlenül nem érintkező (back office) munkakörökbe, amelyeket ki tud váltani a mesterséges intelligenciára alapuló megoldásokkal – közölte a cég vezérigazgatója, Arvind Krishna a Bloombergnek adott interjúban. A megszorítások elsősorban azokat szerepköröket érintenek a New York-i székhelyű nemzetközi számítástechnikai óriásnál, mint amilyen például a humánerőforrás, és körülbelül 26 ezer munkahelyet érintenek.

Krishna úgy látja, hogy a következő öt évben ezeknek a pozícióknak akár a 30 százalékát is megszüntetheti a mesterséges intelligencia és automatizálás, ami így nagyjából 7800 állást jelent. Az aktuálisan közel 290 ezer főt foglalkoztató IBM szóvivője ezt azzal egészítette ki, hogy az érintett feladatokat végző kollégákat nem bocsátják el, vagyis az elképzelés egyelőre csak a lemorzsolódás miatt megüresedett álláshelyekre, illetve azok be nem töltésére vonatkozik.

A befektetőknek biztosan tetszeni fog

A Bloomberg emlékeztet arra a tervezett létszámleépítésre is az IBM-nél, ami az év eleji információk alapján a dolgozók 1,5 százalékát, 4 ezer főt érint majd. A vállalat szóvivője ezzel kapcsolatban tisztázta, hogy az IBM-nél nincs létszámstop, mindössze "tudatosan és megfontoltan kezelik a felvételt": a bevételtermelő pozíciókra összpontosítva, és "nagyon szelektívek" az álláshelyek betöltéskor, amelyek nincsenek kapcsolatban az ügyfelekkel vagy a technológiával.

Ahogya az IBM 2022-es pénzügyi évét záró negyedéves jelentése kapcsán írtuk, a befektetők szemében nem az elemzői várakozásokat meghaladó, de így is stagnáló bevételek jelentették a fő problémát, hanem keveselték a menedzsment által bejelentett takarékossági intézkedéseket (értsd: elbocsátásokat). Erre ugyanis egy olyan helyzetben került sor, amikor a legnagyobb amerikai technológiai vállalatok tízezeres hullámokban csökkentik felduzzasztott állományukat.

Ahogy az elmúlt hónapokban a mesterségesintelligencia-alapú alkalmazások, például a ChatGPT képességei látányosan bővültek, a szakértők is egyre gyakrabban figyelmeztetnek a munkaerőpiacot érintő lehetséges hatásokra. Ez egyrészt azt jelenti, hogy az ilyen eszközök általánosságban is egyre nagyobb szerepet kapnak a vállalatirányításban és az alkalmazottak felvételében, egyes területek (a tech, média vagy jogi iparágak) pedig különösen érintettek lehetnek.

Közösség & HR

Már a rajtnál megmakkant Donald Trump kriptoüzlete

Korábban 300 millió dollárra számítottak a World Liberty Financial (WLFI) tokenek eladásából, első körben 12 millió jött össze belőle.
 
Hirdetés

ITSM a gyakorlatban

Három fájdalompont, amire az IT szolgáltatásmenedzsment gyors válaszokat adhat.

Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.