Elbocsátásokra állítólag nem kerül sor, de a vállalat egy csomó back-office pozícióban nem hirdetné meg újra a lemorzsolódás miatt megüresedett állásokat.
Hirdetés
 

Az IBM leállítja a felvételt az olyan, ügyfelekkel közvetlenül nem érintkező (back office) munkakörökbe, amelyeket ki tud váltani a mesterséges intelligenciára alapuló megoldásokkal – közölte a cég vezérigazgatója, Arvind Krishna a Bloombergnek adott interjúban. A megszorítások elsősorban azokat szerepköröket érintenek a New York-i székhelyű nemzetközi számítástechnikai óriásnál, mint amilyen például a humánerőforrás, és körülbelül 26 ezer munkahelyet érintenek.

Krishna úgy látja, hogy a következő öt évben ezeknek a pozícióknak akár a 30 százalékát is megszüntetheti a mesterséges intelligencia és automatizálás, ami így nagyjából 7800 állást jelent. Az aktuálisan közel 290 ezer főt foglalkoztató IBM szóvivője ezt azzal egészítette ki, hogy az érintett feladatokat végző kollégákat nem bocsátják el, vagyis az elképzelés egyelőre csak a lemorzsolódás miatt megüresedett álláshelyekre, illetve azok be nem töltésére vonatkozik.

A befektetőknek biztosan tetszeni fog

A Bloomberg emlékeztet arra a tervezett létszámleépítésre is az IBM-nél, ami az év eleji információk alapján a dolgozók 1,5 százalékát, 4 ezer főt érint majd. A vállalat szóvivője ezzel kapcsolatban tisztázta, hogy az IBM-nél nincs létszámstop, mindössze "tudatosan és megfontoltan kezelik a felvételt": a bevételtermelő pozíciókra összpontosítva, és "nagyon szelektívek" az álláshelyek betöltéskor, amelyek nincsenek kapcsolatban az ügyfelekkel vagy a technológiával.

Ahogya az IBM 2022-es pénzügyi évét záró negyedéves jelentése kapcsán írtuk, a befektetők szemében nem az elemzői várakozásokat meghaladó, de így is stagnáló bevételek jelentették a fő problémát, hanem keveselték a menedzsment által bejelentett takarékossági intézkedéseket (értsd: elbocsátásokat). Erre ugyanis egy olyan helyzetben került sor, amikor a legnagyobb amerikai technológiai vállalatok tízezeres hullámokban csökkentik felduzzasztott állományukat.

Ahogy az elmúlt hónapokban a mesterségesintelligencia-alapú alkalmazások, például a ChatGPT képességei látányosan bővültek, a szakértők is egyre gyakrabban figyelmeztetnek a munkaerőpiacot érintő lehetséges hatásokra. Ez egyrészt azt jelenti, hogy az ilyen eszközök általánosságban is egyre nagyobb szerepet kapnak a vállalatirányításban és az alkalmazottak felvételében, egyes területek (a tech, média vagy jogi iparágak) pedig különösen érintettek lehetnek.

Közösség & HR

Jól vizsgázott üzletfolytonosságból az ukrán techszektor

Az orosz támadás megindulásakor Harkivban 511 informatikai cég volt. Közülük 500 ma is működik, pedig a munkatársak többsége elköltözött a harcokat közvetlen közelről megszenvedő városból.
 
Az alábbiakban körbejárjuk az Enterprise Service Management fogalmát, és megmutatjuk azt is, miben különbözik az ITSM-től.

a melléklet támogatója a Meta-Inf Kft.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.