Mostantól nem használhatók hirdetéscélzásra a LinkedIn-csoportokban keletkező adatok.

A LinkedIn jogi és digitális biztonságért felelős alelnöke, Patrick Corrigan a közösségi oldalon jelentette be: az EU tagállamaiban korlátozzák a hirdetési célközönségek építésének lehetőségeit. A partnerek mostantól nem használhatják fel reklámcélzáshoz azokat az adatokat, melyek egy felhasználó LinkedIn-csoportokhoz kapcsolódó tevékenysége során keletkeznek.

Ugyan Corrigan bejegyzésében az Európai Bizottság (EB) alatt működő Kommunikációs Hálózatok, Tartalmak és Technológia Főigazgatósággal való egyeztetésre hivatkozott, a lépés nem proaktívan, bár kétségkívül önkéntesen történt. Civil szervezetek februárban fordultak panasszal az EB-hez, mert szerintük a LinkedIn egyes eszközei sértik a tavaly életbe lépett DSA-t. Beadványuk szerint ugyanis a közösségi oldal lehetőséget ad a hirdetőknek a LinkedIn-csoportok révén, hogy érzékeny személyes adatokat (szexuális irányultság, politikai vélemény, etnikai hovatartozás stb.) is felhasználjanak a hirdetések célba juttatását segítő profilalkotáshoz.

A közösségi platformon 2010 óta lehet olyan csoportokat létrehozni, melyek az azonos érdeklődésű felhasználókat tömörítik. A lehetőség kiaknázása azonban csak évekkel később, 2018-tól indult be, amikor a csoportokat már inputként is lehetett használni hirdetések pontosabb célba juttatására.

A Patrick Corrigan egy nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy nem értenek egyet a civilekkel. A LinkedIn szerint a hirdetők közvetve sem használhatnak fel érzékeny adatokat, ennek ellenére az EU 27 tagállamában eltávolítják a funkciót, megelőzendő a pletykákat, hogy a LinkedIn visszaél felhasználói adataival.

Egyes vélemények szerint nyomós érv lehetett a közösségi oldalnál és anyavállalatánál, hogy a Microsofttal szemben már eddig is több vizsgálatot indítottak, és nem szerettek volna egy újabb problémát.

A céges fejleményeket Thierry Breton belső piacért felelős uniós biztos közleményben kommentálta. A biztos is kiemelte, hogy a LinkedIn önként vezette be a korlátozást, ami szerinte a DSA hatásosságát bizonyítja, egyben azt ígérte, hogy az EB szigorúan figyelemmel kíséri a döntés végrehajtását.

Közösség & HR

Űrből vezérelt reklámkampányokkal operálnak Japánban

Bejött a káposztaföldek tesztjellegű műholdas monitorozása, így várhatóan kiterjesztik a japán űrügynökség és a Dentsu marketingcég partnerségét.
 
Hirdetés

A VR szemüveg nem csak a szórakoztatóipart forradalmasítja

A virtuális valóság világa folyamatosan fejlődik. Az új technológiák és a fejlesztések segítségével a felhasználók eddig soha nem tapasztalt módon merülhetnek el a digitális élményekben. Ebben a cikkben bemutatjuk a VR szemüvegek típusait, és azt is végigvesszük, hogy milyen áttöréseket hozott a virtuális valóság az élet különböző területein.

Bejelentési kötelezettségük elmulasztása, és a szabályoknak való sorozatos meg nem felelés komoly pénzbírságot vonhat maga után.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.