Mostantól nem használhatók hirdetéscélzásra a LinkedIn-csoportokban keletkező adatok.
Hirdetés
 

A LinkedIn jogi és digitális biztonságért felelős alelnöke, Patrick Corrigan a közösségi oldalon jelentette be: az EU tagállamaiban korlátozzák a hirdetési célközönségek építésének lehetőségeit. A partnerek mostantól nem használhatják fel reklámcélzáshoz azokat az adatokat, melyek egy felhasználó LinkedIn-csoportokhoz kapcsolódó tevékenysége során keletkeznek.

Ugyan Corrigan bejegyzésében az Európai Bizottság (EB) alatt működő Kommunikációs Hálózatok, Tartalmak és Technológia Főigazgatósággal való egyeztetésre hivatkozott, a lépés nem proaktívan, bár kétségkívül önkéntesen történt. Civil szervezetek februárban fordultak panasszal az EB-hez, mert szerintük a LinkedIn egyes eszközei sértik a tavaly életbe lépett DSA-t. Beadványuk szerint ugyanis a közösségi oldal lehetőséget ad a hirdetőknek a LinkedIn-csoportok révén, hogy érzékeny személyes adatokat (szexuális irányultság, politikai vélemény, etnikai hovatartozás stb.) is felhasználjanak a hirdetések célba juttatását segítő profilalkotáshoz.

A közösségi platformon 2010 óta lehet olyan csoportokat létrehozni, melyek az azonos érdeklődésű felhasználókat tömörítik. A lehetőség kiaknázása azonban csak évekkel később, 2018-tól indult be, amikor a csoportokat már inputként is lehetett használni hirdetések pontosabb célba juttatására.

A Patrick Corrigan egy nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy nem értenek egyet a civilekkel. A LinkedIn szerint a hirdetők közvetve sem használhatnak fel érzékeny adatokat, ennek ellenére az EU 27 tagállamában eltávolítják a funkciót, megelőzendő a pletykákat, hogy a LinkedIn visszaél felhasználói adataival.

Egyes vélemények szerint nyomós érv lehetett a közösségi oldalnál és anyavállalatánál, hogy a Microsofttal szemben már eddig is több vizsgálatot indítottak, és nem szerettek volna egy újabb problémát.

A céges fejleményeket Thierry Breton belső piacért felelős uniós biztos közleményben kommentálta. A biztos is kiemelte, hogy a LinkedIn önként vezette be a korlátozást, ami szerinte a DSA hatásosságát bizonyítja, egyben azt ígérte, hogy az EB szigorúan figyelemmel kíséri a döntés végrehajtását.

Közösség & HR

Nem ájultak el tőle a befektetők, hogy a Meta is a zárt MI felé fordulna

A Bloomberg riportja szerint Mark Zuckerberg ejtené a nyílt forrású megközelítést, miközben a Meta következő generációs modelljének fejlesztéséhez a kínai technológiát is segítségül hívják.
 
Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.