Tavaly az eMAG budapesti irodájában követhették az újságírók a Black Friday (BF) történéseit. Most raktárbejárásra hívták a hazai médiumokat, a két éve átadott üllői logisztikai bázisra, ahol naponta 35 ezer csomagot állítanak össze, egy az anyacég által fejlesztett központi árukezelő rendszer segítségével. (A romániai székhelyű társaság, amely a dél-afrikai Naspers csoport 75 százalékos és egy román magánszemély 25 százalékos tulajdonában van, 750 fejlesztőt, köztük magyar szakembereket is foglalkoztat a tevékenységéhez szükséges szoftverek és alkalmazások elkészítéséhez.)
Közel harmadával nagyobb árukészlettel készülnek, mint tavaly
A csúcsidőben 150 főt foglalkoztató magyarországi raktárban már lázasan készülnek a jövő pénteki rohamra, a múlt évinél nagyobb árukészlettel (a kereskedők egy része 17-én, más részük 24-én "ünnepli" a fekete pénteket). A tavalyi BF-en előző évi bevételének az egyharmadát, 5,3 milliárd forintot termelt meg a magyar leánycég. A múlt évi akcióra 440 ezer termékkel, idén 600 ezerrel készülnek. Ebből a tévékészülékek száma 36 ezer, mobilból 29 ezerre, laptopból 9 ezerre csaphatnak le az online vevők, a folyamatosan nagyon népszerű fehéráruból 27 ezer darabbal készülnek, további 65 ezer lesz a kisháztartási gépek száma. Meghaladja a 100 ezret az akcióval kínált gyerekholmik és játékok száma, de gondoltak a gumiabroncsot is online vásárolni szándékozókra is, a készlet eléri az 5 ezer darabot.
A 21 ezer négyzetméteres üllői raktárban egyébként jelenleg húszezerféle cikket tárolnak, innen szállítják ki az eMAG Magyarországon kínált termékskálájának a 70 százalékát, főként a nagyobb méretű elektronikai cikkeket. A fennmaradó 30 százalék Bukarestből jön, de mint Catalin Dit ügyvezető igazgató elmondta, a magyarországi arányt néhány éven belül 90 százalékra akarják növelni. Az üllői raktárbázis fejlesztésére az idén 3 millió eurót fordítottak. További jelentős összegeket ígért az ügyvezető a raktározás fokozottabb automatizálására is, hogy ezáltal is lerövidítsék azt az időt, ami alatt eljut a vevőhöz a megrendelt áru.
Az idei Black Friday egyéb részletei kapcsán viszont egyelőre még meglehetősen szűkszavú volt Catalin Dit, annyit árult még el, hogy a tavalyi 2,5 millió látogató után 2017-ben 3 millióra is számítanak.
Jövőre fizikai boltot is nyitnak, több lesz az átvételi pont
Az, hogy ebben az évben mi lesz a slágertermék, jövő hétig kell várni, éppúgy arra is, hogy a tavalyi újdonság, vagyis a személyautó idén is benne lesz-e a kínálatban. A múlt évben 27 százalékos kedvezménnyel kínáltak személygépkocsikat - volt, amelyiket nem is hiába.
Az akciós napra készülve az informatikai rendszert is megerősítik, erre csoportszinten 2,5 millió eurót fordít a vállalat. Az ügyvezető nagy várakozással tekint az év eseményének tartott Black Friday-re. Ahogy elmondta, az értékesítésnek ezzel a nappal összefüggésben csupán egyetlen korlátja van és az a futárkapacitás.
Nemrégiben a Bitportnak adott interjúban ezzel kapcsolatban elmondta, hogy az idén már ötre bővítették a velük szerződött futárcégek számát. Nekik dolgozik, az MPL, a HDT, a DPD, a Trans-o-flex és a Sprinter. Növelni akarják az átvételi pontok számát, és jövőre valamikor meg akarják nyitni az első offline boltjukat is, amolyan bemutatóteremként. A hazai online biznisz nagyjai közül az eMAG-nak nem volt eddig még fizikai boltja.
A cég online felületén jelenleg 1 millió termék érhető el, ennek egy része az eMAG platformon működő piactér kínálata, ahol jelenleg 1400 céggel szerződtek, számukat egy éven belül 4 ezerre tervezik gyarapítani.
A mobilapplikációt még viszonylag kevesen használják
A jelenleg 330 főt foglalkoztató magyarországi társaság az idén is folytatja intenzív bevétel gyarapítását: a terv, hogy a hazai online kiskereskedelem növekedési ütemének a háromszorosát érjék el. Erre az évre a piackutatók 25-35 százalékos piacnövekedést jósolnak. Az, hogy mennyi a hazai társaság bevétele, az ügyvezető nem árulta el, de más forrásokból származó információink szerint az éves forgalom tavaly már meghaladta a 25 milliárd forintot.
A növekedést célozza a tavaly bevezetett mobil applikáció is, amibe bekerült a globális riválisok által már régóta használt egykattintásos fizetési funkció. Jelenleg mobil applikáción a megrendelések 15 százaléka érkezik.
A növekedéssel kapcsolatban még nagyobb ívű tervei is vannak a cég vezetőjének, a jelenleg a leglátogatottabb webáruház idén már a legnagyobb árbevételű webkereskedő is lehet, néhány év múlva pedig saját termékkategóriáiban összességében a legnagyobb magyarországi kiskereskedelmi cég akar lenni.
Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel
Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak