Mi lett volna, ha nincsenek az amerikai szankciók? A kínai piacon is nőtt a részesedése.

Jól mutatja a Huawei helyzetét a más, nem kínai gyártókhoz viszonyítva, hogy ha megszorul külföldön, még mindig ott van számára az óriási – bár zsugorodó – hazai vevőkör. Nagyjából ez tükröződik az első féléves pénzügyi eredményén is. Hiába voltak ellene az amerikai szankciók, a vállalat így is képes volt bevételeit 23 százalékot meghaladó mértékben növelni.

Az év első hat hónapjában a vállalat teljes bevétele 401 milliárd jüan (kb. 58,3 milliárd dollár) volt. A vállalat növekedési potenciálját jól mutatja, hogy a félév növekedési üteme 8 százalékponttal haladta meg a tavalyi első félévét, amikor ugye még szó sem volt a szankciókról. Ez mindenképpen pozitív fejlemény, tekintve, hogy a vállalatot jelenleg is irányító alapítója Zsen Cseng-fej másfél hónapja még arról beszélt, hogy az amerikai korlátozás miatt legkorábban 2021-ben számít növekedésre.

A konzumer termékek mennek

A bevétel mintegy kétharmadát, 220,8 milliárd jüant (kb. 32,1 milliárd dollár), a végfelhasználói terméket adták. Az összes brendet (pl. Honor) együttvéve 118 millió okostelefont értékesítettek hat hónap alatt, 24 százalékkal többet mint 2018 azonos időszakában. A vállalat közleménye nem számszerűsíti, de tempósan nőtt a táblagépek, PC-k és hordozható termékek értékesítése is. A Huawei úgy számolt, hogy nagyjából félmilliárd felhasználója lehet világszerte.

A hálózati eszközök üzletág volt a másik fő bevételi forrás: 146,5 milliárd jüan (kb. 21,3 milliárd dollár). A cég eddig 50 kereskedelmi 5G-s szerződést kötött, és több mint 150 ezer bázisállomást szállított le világszerte.

A két nagy üzletághoz képest a nagyvállalati szegmens szerény eredményt produkált. A felhős és adatközponti és az ún. campus-hálózati megoldásokat, a mesterséges intelligenciát és az IoT eszközöket is magában foglaló részleg 31,6 milliárd jüan bevételt (kb. 4,6 milliárd dollár) hozott. A vállalat közleménye ennek a portfóliónak az erősítését prognosztizálja.

Fel kell készülni a nehézségekre

A vállalat elnöke, Liang Hua a közleményben hangsúlyozta, hogy a növekedést ugyan lassították, de nem állították meg a vállalat elleni szankciók. Ennek ellenére rövid távon számítanak a növekedéssel kapcsolatban nehézségekre. Ezek azonban nem akadályozhatják a kutatás-fejlesztés erőteljes folytatását, erre idén 120 milliárd jüant (kb. 17,5 milliárd dollár) fordít a vállalat.

És ami a vállalat sajátos helyzetét illeti. A szankciók hatására a Huawei ismét a hazai pályára koncentrált, a második negyedévben a telefonjai 64 százalékát Kínában értékesítette. A Canalys piackutató legfrissebb jelentése szerint a Huawei a második negyedévben 31 százalékkal több okostelefont szállított le Kínában (szám szerint 37,3 millió darabot), mint a tavalyi második negyedévben, így a hazai piacon már 38 százalék a részesedése. Ezzel szemben az Apple 14 százalékkal kevesebbet szállított, de a többi kínai telefongyártó is megzuhant. Az Oppo értékesítései 18 százalékkal, a Vivo-é 19-cel, míg a Xiaomié 20 százalékkal csökkentek éves összevetésben.

Ez a befelé fordulás egyelőre a Huaweinál elég volt arra, hogy ellensúlyozza az amerikai szankciók negatív hatását. Ugyanakkor ennek a stratégiának is láthatók a korlátai – azaz nem véletlenül beszélt a vállalat elnöke rövid távú nehézségekről. A kínai piac ugyanis zsugorodik: mint a Calays jelentése írja, a második negyedévben 6 százalékkal kevesebb okostelefont vettek a kínaiak, mint egy éve. És egy fontos kártyát – miszerint Huawei telefont vásárolni hazafias cselekedet – már kijátszott a marketinggépezete.

Mobilitás

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.