De az amerikai cégeknek is. A kínai vállalatnál a következő két évben nem számítanak növekedésre, bár a hazai okostelefon-piacot nem engedik ki a markukból.

A Huawei az idén és 2020-ban is 100 milliárd dollár körüli éves forgalmat prognosztizál. A vállalatot irányító Zsen Cseng-fej hétfőn nyilatkozott az amerikai kereskedelmi szankciók várható hatásairól, amiből kiderült, hogy a kínai multinál legközelebb csak 2021-re várják a növekedés újbóli beindulását.

A 100 milliárdos nagyságrendet összefüggésbe helyezi, hogy a Huawei 2018-ban valamivel több mint 104 milliárd dollárnyi bevételt termelt, ami azonban 19,5 százalékos fejlődést jelentett a 2017-es eredményekhez képest. A társaság alapító vezérigazgatója ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a kutatás-fejlesztésre szánt forrásokat a nehezebb körülmények között sem fogják csökkenteni.

A Huawei-nek rosszabb, de másoknak se jó

Mint ismeretes, a Huawei az Egyesült Államok kormányának feketelistájára került, így formálisan nemzetbiztonsági kockázatokra hivatkozva sem az amerikai állami szervezetek, sem a piaci vállalatok nem üzletelhetnek vele. A szankciókhoz különböző mértékben több szövetséges ország is csatlakozott, elsősorban az 5G távközlési infrastruktúra kiépítése kapcsán.

Mivel az amerikai korlátozások nem csak a megrendelésekre vonatkoznak, az utóbbi időben egy sor nagyvállalat közölte, hogy kénytelen-kelletlen felfügeszti együttműködését a Huawei-jel. Erre példa az ARM technológiák licencelése, a Google Android rendszerének és alkalmazásáruházának használata vagy a félvezetőgyártók szállításai.

Nem véletlen, hogy a Huawei amerikai kereskedelmi partnerei, mint a Google, a Qualcomm vagy az Intel, már a szankciók enyhítéséért lobbiznak. A világ legnagyobb telekommunikációs eszközgyártójától kieső megrendelések őket is kifejezetten érzékenyen érintik: a Huawei tavaly 70 milliárd dollár értékben rendelt komponenseket, ebből pedig 11 milliárd közvetlenül az amerikai cégekhez folyt be.

Az enyhülésre egyelőre kevés esély látszik. A Reuters részletes beszámolója szerint az amerikai kormányzat és a Huawei között megszűnt az érdemi kommunikáció. Bár a kereskedelem befagyasztását jelölő, eredetileg május 20-ig szóló határidőt az USA némileg kitolta, hogy a hazai társaságoknak legyen módja a sorok rendezésére, a Broadcom már be is jelentette, hogy a szankciók várhatóan 2 milliárd dolláros léket ütnek idei bevételein.

Biztos, hogy nem az idén érnek fel a csúcsra

A Bloomberg eközben arról is beszámolt, hogy a Huawei-nél a nemzetközi okostelefon-értékesítések 40-60 százalékos visszaesésére számítanak. A Honor 20 készülékek néhány nap múlva esedékes európai bemutatkozására ettől még sor fog kerülni, de a vállalatnál már felkészültek rá, hogy kiugróan gyenge kereslet esetén befagyasszák a szállításokat.

A nemzetközi értékesítés beszakadása összességében azt eredményezheti, hogy a Huawei 40-60 millió darabbal kevesebb okostelefont adhat el ebben az évben. Összehasonlításképpen, a társaság 2018-ban nagyjából 206 millió készüléket szállított le, vagyis a Play Store és az alapvető Google-alkalmazások hiánya önmagában is hatalmas hendikepet jelent az európai, japán és latin-amerikai piacokon.

A Bloomberg riportja ugyanakkor arra is kitér, hogy a Huawei a hazai piacon továbbra is ambiciózus célokat követ. Bár abból az év eleji jóslatból már semmi sem lesz, hogy a kínai vállalat még az idén a világ legnagyobb okostelefon-gyártója lehetne, odahaza a teljes piac felét is megszerezheti 2019-ben.

Piaci hírek

Utálod a matekot? Pedig egész nap matekozol

Érzelmi szempontból mindannyiunknak szüksége van matematikára, mondja David Bessis matematikus, aki kísérletet tesz arra, ami a matektanárok többségének nem sikerül.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.