Tavaly 121 millió dollárt osztottak szét a különféle versenyeken, az idén már lesz olyan játék, amely önmagában is majdnem ekkora összdíjazást biztosít.

A Fortnite nevű játék kiadója, az Epic Games hétfőn jelentette be, hogy a 2018-2019-es szezonban 100 millió dollárt fordít a kompetitív játék díjazására, más szóval a versenyek támogatására. Ez nem sokkal kevesebb, mint a tavalyi e-sport rendezvények összes díjazása, ami az EEDAR adatai szerint 121 millió dollár körülre tehető. Vagyis biztosra vehető, hogy idén is az évek óta tapasztalható ütemben növekszik majd az iparágban a versenyzésre ösztönző elismerések értéke, ami 2010 óta a negyvenszeresére növekedett.

A Fortnite ezzel egy csapásra toplistás lesz abban a rangsorban, amit a különböző videojátékok kapcsán eddig összehordott nyereményalapok mutatnak. 2018 májusáig a Dota 2-be 141 millió dollár folyt be, a Counter-Strike: Global Offensive-re 53 milliót osztottak ki, a League of Legends játékosai pedig 52 milliót kerestek. Ez  nyilván nem kevés pénzt jelent, egy tavaly nyári összehasonlítás pedig már a nagy e-sport rendezvények és a tradicionális sportok néhány meghatározó eseményének díjazása kapcsán is meglepő arányokat mutat.

A foci még tartja magát, mások elestek

Az akkor még alig több mint négy éve kiadott Dota 2 24,7 milló dolláros összdíjazással szerepelt a Valve kiadó éves bajnokságán, amiből 10,8 millót a győztes csapat vihetett haza. Ehhez képest a Tour de France kerékpárversenyen például 2,3 millió euró volt a kalapban, a győztes díja 500 ezer euró volt; az atlétikai világbajnokság első helyezettjei 80 ezer dollárt vihettek haza; a legpatinásabb teniszversenyen, Wimbledonban 31,6 millió font volt az összdíjazás, ebből az egyéni győztes Roger Federer és Garbiñe Muguruza fejenként 2,2 milliót kapott.

Természetesen akadnak olyan hagyományos közönségsportok is, amelyekben messze több pénz mozog, mint amennyi az e-sportokban belátható időn belül lehet. A Bajnokok Ligája előző szezonjában több mint 760 millió eurót szórtak szét, a közvetítési jogokat nem is számítva; az angol Premier League majdnem 400 millió fontos díjazásából pedig a bajnok Chelsea 38 millió fonthoz jutott, vagyis közel annyit, mint a BL-győztes. Ráadásul a népszerű közönségsportokban is megjelennek lassan azok a technológiai fejlesztések, amelyek új szintre emelik majd a bevételeket.

Ettől függetlenül a digitális sportok népszerűsége töretlenül növekszik. Ázsiában már külön stadionokban és televíziós közvetítéseken nézik a versenyeket, tavaly ősszel pedig már nálunk is kétmilliárd forintot utalt ki a kormány (ki más?) az Egymillióan a Magyar Esportért Egyesületnek, e-sporttal bővítették a Honvéd szabadidősport szakosztályát, és indították el a V4 Future Sports Festivalt.

Konzumer tech

42. Körkapcsolás: Mi és az MI

Mekkora teret hagy a projektmenedzsereknek a mesterséges intelligencia? Többek között erre az aktuális kérdésre keresték a választ a PMSZ rendezvényén.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.