Szerzett is mindjárt egy százmilliós piacot. Egy megállapodás nyomán megnyílt előtte többek között az orosz Mail.ru és a MegaFon nevű mobiloperátor ügyfélköre.
Hirdetés
 

Az Alibaba jó esélyt kapott arra, hogy hamarosan megszerezze az orosz e-kereskedelmi piac jelentős részét. Vlagyivosztokban a Keleti Gazdasági Fórumon, melynek célja külföldi befektetések ösztönzése Oroszország keleti felében, megállapodott a Mail.ru internetes csoporttal, a MegaFon nevű mobiloperátorral, valamint az állami Russian Direct Investment Fund (RDIF) befektetési alappal, hogy vegyesvállalatként hozzák létre az AliExpress Russiát.

Állami jóváhagyás is van

A Financial Times szerint az RDIF beszállása egyben azt is jelzi, hogy a kezdeményezést a Kreml is támogatja. (A lap megjegyzi, hogy Jack Ma, az Alibaba hamarosan távozó elnöke (a fenti képen), az utóbbi években többször megfordult Oroszországban, és Vlagyimir Putyinnal is találkozott.)

A vegyesvállalat mindegyik félnek hoz valamit a konyhára. Az Alibaba segítségével hatékonyan tudnák integrálni a legfontosabb orosz e-kereskedelmi platformokat, többek között az oroszok saját online fizetési rendszerét is egy közös platformra. Ez a várakozások szerint elősegíteni majd, hogy ezek az e-kereskedelmi vállalkozások hatékonyabban terjeszkedhessenek külföldön a kínai cég logisztikai hátterére is támaszkodva.

Az Alibaba ellenben hatalmas új piachoz fér hozzá. Az AliExpressnek már most is Oroszország a legnagyobb külföldi piaca, és a Tmall Global e-kereskedelmi platformján keresztül orosz kereskedő cégeknek is biztosít kereskedelmi felületet. (A Tmall.com-ot 2008-ban eredetileg azért hozták létre, hogy kínai és nemzetközi kereskedelmi vállalatok akár saját márkanév alatt is árulhassanak online termékeket a kínai piacon. Olyan vállalatok is használják, mint az Adidas, a Ray-Ban a Dell vagy a Samsung. A vállalat 2014-től lépett nemzetközi piacra Tmall Global néven.)

Az AliExpress fontos támaszpontja lesz a kínai cégeknek is ahhoz, hogy terjeszkedhessenek az orosz piacon. A megállapodás szerint a felek komoly erőforrásokat (tőkét, stratégiai eszközöket, szakértelmet stb.) fektetnek abba, hogy Oroszországban és FÁK tagállamaiban gyorsítsák a digitális gazdaság terjedését.

Kisebbségbe került az Alibaba

A megállapodás érdekessége, hogy közös vállalatban az Alibaba orosz partnerei kerülnek többségbe, a kínai anyavállalatnak pedig csak 48 százaléknyi részesedése lesz. Emellett nem a kínai vállalat fizetési megoldását, hanem az Orosz Központi Bank által létrehozott fizetési rendszert, a Mirt fogják használni. (A rendszer használatát az orosz állam törvényi szabályozással is igyekszik segíteni.)

Úgy tűnik, az Alibabának megéri engedni a pozícióiból. A megállapodás révén nagyon nagy ügyfélbázishoz kap hozzáférést. A Mail.ru ugyanis nem csak Oroszországban, hanem nemzetközi szinten is jelentős – egyesek szerint az ötödik legnagyobb – internetes vállalat. Felhasználóinak száma akár a 100 milliót is elérheti. (A kínai-orosz közeledés amúgy adta magát, mivel az USA és az Európai Unió is gazdasági szankciókat léptetett életbe Oroszországgal szemben.)

A Financial Times szerint a megállapodás jelentős lépés a digitális selyemút továbbépítésében, amely az infrastruktúra kiépítésével alapozna meg kínai vállalatok külföldi terjeszkedésének. Ebben a stratégiában az Alibabának eddig is fontos szerepe volt. Az e-kereskedelmi befektetései révén komoly pozíciókat szerzett Dél- és Délkelet-Ázsiában, csatornát biztosítva kínai vállalatok külföldi piacszerzéséhez, de saját fintech startupja, az Ant Bank is mélyen beágyazódott a térségben például mobilfizetési szolgáltatásain keresztül.

Piaci hírek

Külső appok és dolgozók is hullanak a Redditnél

A közösségi fórum igyekszik egyenesbe rakni magát a várható tőzsdére lépés előtt, de a folyamat messze nem fájdalommentes.
 
Hirdetés

Sokkolja a magyar cégeket, hogy ilyen támogatás is létezik

Mennyibe kerülhet, hogy a hoszting szolgáltató éjjel-nappal 60 másodpercen belül felvegye nekünk a telefont, és vezető rendszergazdái azonnal foglalkozzanak a problémánkkal? A vshosting~ szerint nem is biztos, hogy annyira sokba.

Valószínűleg soha. A piackutatók szerint a felhő mellett is dinamikusan növekszik a hosting iránti igény.

a melléklet támogatója a vshosting

Létezik egy ortodox irányzat, mely szerint a jelszavak legyenek minél hosszabbak és összetettebbek, valamint cseréljük azokat minél gyakrabban. Valóban ettől lesznek a rendszereink biztonságosabbak? Pfeiffer Szilárd (Balasys) írása.

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 2. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 3. rész

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2023 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.