Az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles (FCA) és a francia PSA csoport összeolvadásával létrejött Stellantis decemberben közölte, hogy már 2026-ra 4 milliárd euró többletbevételre számít szoftvertermékeiből és a hozzájuk kapcsolódó előfizetésekből, ezt pedig az évtized végére 20 milliárd euróra növelné. Ezzel összefüggésben a jelenlegi dedikált elektronikus architektúrák helyett egy nyílt szoftverplatformra alapozzák új járműveiket, és 4500 új szoftvermérnököt vennének fel, akiknek folyamatos továbbképzést biztosítanának egy házon belül működő akadémia elindításával.
A legfrissebb hírek szerint a Stellantis egy új, Mobilisights nevű üzleti egységet is létrehozott, hogy segítse adatszolgáltatási üzletágának bővítését: ez a társaság ügyfelei mellett a rivális autógyártóknak is licencelné a Stellantis csatlakoztatott járműveiből nyert adatokat. A Mobilisights vezérigazgatója csütörtökön a Las Vegas-i CES-en vázolta, hogy mindez hozzájárulhat a balesetek számának csökkentéséhez a közúti veszélyekről szóló információval, és azt is lehetővé tenné, hogy a biztosítási termékeket jobban személyre szabják az egyes sofőrök esetében.
Több bevétel a fenntartható működésből
A Reuters beszámolója kitér rá, hogy a Stellantis elképzelései alapján önálló üzleti egység megkönnyíti a partnerségek létrehozását, a külső fejlesztők szerepét ugyanis kulcsfontosságúnak tartják az adatokon alapuló alkalmazások és szolgáltatások létrehozásában. A vállalat közleménye szerint a Mobilisights hozzájárulása meghatározó lenne a fenti többletbevételhez. Bár ennek arányát még nem lehet pontosan meghatározni, a Stellantis már több szoftveres részleggel is rendelkezik, amelyek mindegyikétől legalább egymilliárd dolláros éves eredményt vár.
A Mobilisights egyébként a második a Stellantis által tervezett hét új, hozzáadott értéket termelő üzleti egység közül. A Fiat, Peugeot és Jeep márkákat is futtató cégcsoport első a körkörös gazdaságra (circular economy) koncentráló üzletág felállítása volt, amelynek célja az újrahasznosított anyagok nagyobb mértékű alkalmazása lenne a termelésben. Ennek révén már 2038-ra elérnék a nulla szén-dioxid-kibocsátást, ugyancsak növelnék bevételeiket, javítanák átláthatóságukat és működési hatékonyságukat a szűkös erőforrásokra való tekintettel, ezen felül alapvető szerepet szánnak neki a fenntartható és megfizethető termék- és szolgáltatásmegoldások fejlesztésében.
A Stellantis konszern novemberben jelentette be az autonóm vezetési szoftvereket fejlesztő, budapesti székhelyű aiMotive akvizícióját, amiről részletesebben ebben a cikkünkben számoltunk be »
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak