Az új üzleti egység a csatlakoztatott autók adatait a vásárlók széles körének, köztük a rivális autógyártóknak is, amiből a társaság jelentős többletbevételre számít.

Az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles (FCA) és a francia PSA csoport összeolvadásával létrejött Stellantis decemberben közölte, hogy már 2026-ra 4 milliárd euró többletbevételre számít szoftvertermékeiből és a hozzájuk kapcsolódó előfizetésekből, ezt pedig az évtized végére 20 milliárd euróra növelné. Ezzel összefüggésben a jelenlegi dedikált elektronikus architektúrák helyett egy nyílt szoftverplatformra alapozzák új járműveiket, és 4500 új szoftvermérnököt vennének fel, akiknek folyamatos továbbképzést biztosítanának egy házon belül működő akadémia elindításával.

A legfrissebb hírek szerint a Stellantis egy új, Mobilisights nevű üzleti egységet is létrehozott, hogy segítse adatszolgáltatási üzletágának bővítését: ez a társaság ügyfelei mellett a rivális autógyártóknak is licencelné a Stellantis csatlakoztatott járműveiből nyert adatokat. A Mobilisights vezérigazgatója csütörtökön a Las Vegas-i CES-en vázolta, hogy mindez hozzájárulhat a balesetek számának csökkentéséhez a közúti veszélyekről szóló információval, és azt is lehetővé tenné, hogy a biztosítási termékeket jobban személyre szabják az egyes sofőrök esetében.

Több bevétel a fenntartható működésből

A Reuters beszámolója kitér rá, hogy a Stellantis elképzelései alapján önálló üzleti egység megkönnyíti a partnerségek létrehozását, a külső fejlesztők szerepét ugyanis kulcsfontosságúnak tartják az adatokon alapuló alkalmazások és szolgáltatások létrehozásában. A vállalat közleménye szerint a Mobilisights hozzájárulása meghatározó lenne a fenti többletbevételhez. Bár ennek arányát még nem lehet pontosan meghatározni, a Stellantis már több szoftveres részleggel is rendelkezik, amelyek mindegyikétől legalább egymilliárd dolláros éves eredményt vár.

A Mobilisights egyébként a második a Stellantis által tervezett hét új, hozzáadott értéket termelő üzleti egység közül. A Fiat, Peugeot és Jeep márkákat is futtató cégcsoport első a körkörös gazdaságra (circular economy) koncentráló üzletág felállítása volt, amelynek célja az újrahasznosított anyagok nagyobb mértékű alkalmazása lenne a termelésben. Ennek révén már 2038-ra elérnék a nulla szén-dioxid-kibocsátást, ugyancsak növelnék bevételeiket, javítanák átláthatóságukat és működési hatékonyságukat a szűkös erőforrásokra való tekintettel, ezen felül alapvető szerepet szánnak neki a fenntartható és megfizethető termék- és szolgáltatásmegoldások fejlesztésében.

A Stellantis konszern novemberben jelentette be az autonóm vezetési szoftvereket fejlesztő, budapesti székhelyű aiMotive akvizícióját, amiről részletesebben ebben a cikkünkben számoltunk be »

Piaci hírek

42. Körkapcsolás: Mi és az MI

Mekkora teret hagy a projektmenedzsereknek a mesterséges intelligencia? Többek között erre az aktuális kérdésre keresték a választ a PMSZ rendezvényén.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.